Gå til innhold

vi prøver igjen...

Anbefalte innlegg

så ble det ikke noe junibarn på meg men jeg ser når jeg leser på denne siden at det er flere i klubben. Blødninger startet forrige søndag, var på ultralyd mandag og det var liv-fikk sykemelding og beskjed om å komme tilbake om en uke, men da var det ingen ting igjen... Fikk beskjed om å vente til etter neste mens med å prøve igjen pga infeksjonsfare?? hva han nå mente med det? Jeg har ikke noe lyst til å vente-føler egentlig at tiden renner ut. Er 40 og samboer 47 så vi trenger ikke vente noe lenger.

Vi er heldige og har to barn hver fra tidligere, men har veldig lyst på et barn sammen -nå og ikke om noen år :)

Det ser ut som om man kan finne det svaret man ønsker om man bør vente eller ikke med å prøve igjen-noen som har hørt at det øker faren for sa hvis men blir gravid med en gang?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7005772-vi-pr%C3%B8ver-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Utrolig trist å høre atpåklatt. Skjønner godt at du ikke vil vente, har det på samme måte, man føler et visst "tidspress":-)!

Har hørt at det anbefales å vente i hvertfall én mens for at det skal rense ut og at ting skal bli normalisert.

Men på en annen siden har jeg også hørt om andre som har blitt gravide med én gang etter en SA og det har gått fint... så neimen om jeg vet...hm..

Det er vel et valg du må ta.

Lykke til!:-)

Ja, vi er nok flere i den klubben..... Trist at det endte sånn for dere også. Jeg er også heldig og har to barn fra tidligere, men samboeren min har ingen...

Har hørt andre har nevnt infeksjonsfare, men legen min sa at det var bare å prøve igjen når blødningene hadde gitt seg. For sikkerhets skyld ventet vi noen dager ekstra.....Jeg er også 40, og legen mente at p.g.a alderen min måtte vi jo benytte hver sjanse ;-) Men det er jo ikke sikkert man har eggløsning rett etter en abort, noen ganger må man visst få mensen først igjen.

Jeg har ikke hørt noe om at faren for SA øker hvis man blir gravid med en gang....

Lykke til!

Så utrolig trist å lese kjære deg. Dette er kanskje den verste klubben jeg hat vært i tror jeg...Etter SA sist fredag i uke 9 havner jeg motvillig her....filleklubb..

Selv om jeg ikke ønsker noen å oppleve dette, er det på en måte betryggende at det er flere i samme situasjon. Det er godt at det er noen som vet akkurat hvordan jeg har det. Samtidig er det skremmende at det er så mange som vet det.

Jeg fikk beskjed om å vente 14 dager med sex pga. infeksjonsfaren. Utover det tror jeg ikke infeksjonsfaren er så stor, med mindre du fortsatt blør mye.

Ang. å prøve på nytt fikk jeg ulike beskjeder, men har tolket det slik at jeg må gjøre det jeg føler er riktig. Gynekologen på dagkirurgien på sykehuset sa sett igang når du føler for det (etter 14 dager) Legen min sa vent til etter 1.mens, for å vite at slimhinner er på plass i nødvendige mengder og alt er vel, mens gynokologen på ultralyden/poliklinikken sa 2-3 mnd. pga av faren for å abortere igjen var mye større før det.

Utrolig klargjørende og greie svar ikke sant...

Den som intet våger intet vinner, elller noe i den dur... Jeg er ingen gambler tror jeg, men her har vi faktisk ikke noe valg...

Annonse

Man har vel ikke annet valg kanskje med så sprikende beskjeder.

Skulle gjerne sett en oversikt/statestikk som viser hva de valgte som prøvde med en gang kontra å vente. Hvor fort de ble gravide, og hvovidt det gikk bra neste gang. Har ikke funnet det, og slike ovesikter gir jo bare indikasjoner. Man må finne sin egen vei...

Ånei... Det var utrolig leit å høre.

Jeg har hatt to SAer selv. Yngstemann hos oss er laget to uker etter den siste. Gynekologen min sa da jeg snakket med henne om dette for et par uker siden at vanligvis skyldes SA at det er noe galt med sprien og ikke med deg. Derfor sa hun at det bare var å forsøke igjen hvis man følte seg mentalt og fysisk klar. (Men hun er nok en ganske utradisjonell og kanskje til og med kontroversiell lege; hun sa også at "Dropp ammingen hvis det er et problem!" Jeg spurte om å få litt hjelp hvis det klaffer denne gangen; slet så kollosalt med ammingen av de to første.)

Lykke til - krysser fingre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...