Gå til innhold

April: Fler med falsk-krupp-barn her?

Anbefalte innlegg

Vi har hatt 2 netter med falsk krupp i helgen. Jeg synes den er blitt værre enn den har vært før. Trodde det skulle bli bedre etterhvert som han vokser og forholdene i strupen blir større.... Er det noen fler her som har barn med falsk krupp? Vil gjerne høre dere bekrive en falsk-krupp natt. Jeg lurer på hvor ille det er hos oss. Når dette står på her hoster (bjeffer) han jevnlig hele natten. I perioder gråter han fordi han er så fortvilet og ikke får puste ordentlig. Det hveser både når han puster inn og ut. Utrivelig! Det hjelper å sitte ute (takk for at det ikke er sommer mer...), så vi har tilbragt en del tid med sang på veranden på nattestid i helgen... Da går hvesingen over, men det stygge hostinger er fortsatt der. Når vi går inn kan han sovne igjen, men det tar som regel ikke lang tid før han er like tett igjen. Slik holder vi på ut og inn igjennom natten... Kan noen andre beskrive en natt? Har jo inegting å sammenligne med

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7005610-april-fler-med-falsk-krupp-barn-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, eldstemann her har vært veldig plaget av falsk krupp i perioder. Han er nå 8 og jeg trodde han hadde vokst det av seg, men neida. Ikke lenge siden han hadde et kraftig ett, hvor jeg var nær ved å ringe 113. Men siden Eline har astma så hadde jeg fått beskjed av legen om at jeg kunne gi han ventoline og da hjalp det. Det har alltid kommet i forbindelse med forkjølelse, hører gjerne når han legger seg for kvelden at han har en bjeffende hoste. Og så forverrer det seg, med ordentlig hvesing og bjeffing. Har et kjerringråd som jeg fikk av en gammel nabo, og det er å alltid ha saft is liggende. Det har hjulpet gutten min mang en gang. Han spiser ikke hele isen, men får i seg noen biter og da hjelper det fort. For sist gang prøvde jeg alt, men ingen ting hjalp, og han kastet opp og det snørte seg helt.

Eline har også hatt det et par ganger, men da bruker vi ventoline.. men prøv saft is, det har iallefall hjulpet oss..

Hei! Hva er egentlig falsk krupp?

Natalie har vært veldig dårlig i det siste, hostet og brekt seg hele natta, noen ganger kasta hun opp også. Det var veldig stygg hoste, og hun hadde veldig tett lyd fra halsen eller hva jeg skal si.

Jeg turte jo ikke annet enn å ha henne inne hos oss. Var hos legen i august, og fikk hostesaft, men ble verre igjen etter noen uker, så hun fikk komme til legen for to uker siden eller noe, og da fikk hun astma medisin, for hun viste ikke hva det var, det ble bedre etter dette, men var det i dag også, og da var denne legen overraske over at hun hadde fått så mange dosen om dagen. Men vi skulle fortsette men minske til fire om dagen (begynte med seks) så skulle hun henvise henne til barnelegen for heller ikke hun klarte å finne ut hva det var... (fastlegen vår har permisjon så vi har alle mulige turnusleger...)

Så jeg håper barnelegen finner ut hva det er, men ble litt urolig når du beskrev det slik, kan det være det er det hun har hatt? Hun har ikke hatt problemer med dette tidligere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...