N og S Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Kan noen forklare meg hva ivf er og hvor jeg kan få tak i informasjon om dette og pris.. Vi har nå hatt to misslykkede forsøk så det gjelder å ha alle muligheter åpne her..
dama til planleggger Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Hei! Jeg er ikke så god til å forklare sånne medisinske uttrykk jeg,men dere burde søke på f.eks Google sin søkemotor,eller Kvasir eller lignende. Bare skriv inn: ivf...det kommer masse informasjon:-) Lykke til
callmebecka Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 ivf er kort og godt prøverør, man henter ut egg (enten etter hormonstimulering eller ikke), befrukter disse, lar de ligge et par dager for å se om de deler seg godt, og setter de så inn igjen. Ganske vanlig etter hvert, for de som sliter med å få barn, men selvfølgelig ikke lov i Norge for annet enn heterofile... Vi har som sagt et annet sted gjort 2 forsøk i Danmark, det koster skjorta, i Norge vil andre som prøver få refundert deler av utgiftene til medisiner man må ta, men den gang ei for oss. Mener vi betalte opp mot 20 000,- pr runde bare i sprøyter etc. I tillegg kommer reise og opphold i Danmark, men må være der noen dager for først å hente ut egg (dag1), vente på at de blir befruktet, og så sette de inn igjen (dag 4), og så koster det selvfølgelig noen tusen til klinikken man bruker i Danmark. Tror vi regnet rundt 50.000 nkr pr. forsøk, men det er jo et par år siden. Vil nok ikke anbefale dere å prøve dette riktig enda, men det blir jo en vurdering dere må gjøre. (Ville i alle fall prøvd hormonstimulert syklus med vanlig inseminasjon først, enklere og billigere.) Sansynligvis så vil det gå for dere uten noen som helst innblanding, selv om 2 forsøk kjennes mye når det ikke har gitt ønskede resultater, så er det en stund igjen før dere kan definere det som at dere har problemer med å bli gravide. Men masse lykke til! (Og det kan jo hjelpe bare å vite at skulle det vise seg å være vanskelig å bli gravide, så er ikke toget gått for å få barn. Hva er vel et lån i banken opp mot en tulle i armkroken...)
N og S Skrevet 8. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2006 Takk for infoen.. Jeg sier ikke at vi kommer til å bli barneløse, men det sliter hardt når det ikke går vår vei.. Vi har tenkt mange løsninger når det gjelder økonomi, så det går nok, men på neste tur til vitanova kommer vi mest sannsynelig til å prøve begge to, så får vi håpe at det går for en av oss, eller med riktig god flaks begge to.. har diskutert dette flere ganger så vi ender nok på det først å fremst så får vi se hva resultatet blir..
callmebecka Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 WOW! Enn om det hadde klaffer for dere begge...! Vet om et par som fikk barn med få måneders mellomrom, tror de synes det var veldig flott. Etter å ha vært igjennom et svangerskap og en fødsel må jeg vel være ærlig nok til å innrømme at egoistisk sett var det deilig at vi begge ikke var gravide samtidig, godt å få litt hjelp når det røyner på... Men svangerskap, fødsler og barseltid er så forskjellige fra person til person, og alt kommer ann på hva men er innstilt på. Det er klart det sliter på, mente ikke å skusle vekk det faktumet, ønsket bare å gi dere litt mer håp på at dette kan gå på den "naturlige" måten for dere, siden dere sammenlignet med mange jo er veldig tidlig i prøveperioden. Hvordan har dere tenkt å løse det praktisk med å samkjøre 2 sykluser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå