Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Tenkte bare jeg ville nevne at jordmoren min på ultralyden var veldig skeptisk! Hun virket ikke hysterisk, men oppriktig bekymret for at så mange bruker det. Hun mente at det var ganske alvorlig å forstyrre babyen så mye. Det kom opp når jeg nevnte at jeg hadde hørt at det gikk an å kjøpe på nett.. Ville bare nevne det
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 8. november 2006 #2 Skrevet 8. november 2006 Takk for at du sier ifra,, men jeg tror de fleste som kjøper babywatcher vet at dette ikke er noe leketøy og at det ikke er forsket nok på dette med ultralyd og reaksjoner hos babyen.. Man skal bruke den med nøysomhet. Jeg har babywatcher selv og har bare brukt den en håndfull ganger, helst bare i engstelige stunder der jeg ville ha gått til legen og forlangt sjekk uansett... Jeg liker ikke å høre om dem som sjekker annenhver dag omtrent, bare for gøy.. Det sies jo at ultralydbølger har vist små forskjeller i musefostres hjerner og at det er påvist en sammenheng mellom endel ultralydbruk på menneskebabyer og venstrehendthet.. Så AT babyene blir påvirket i noen grad er det vel egentlig ikke så stor tvil om... Så ja, man skal være forsiktig, men jeg vil ikke gå så langt som å fraråde kjøp av babywatcher... Bruker man den med nøysomhet tror jeg det er en god investering hvis man har hatt mange MA/SA og kommer til å være mye engstelig i svangerskapets start.. Det er jo ikke bra for fosteret at mamma'n er så engstelig heller.. Hilsen 23+1
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Enig med deg i mye... men hennes erfaring var at de engstelige var de som var forsiktig med dette. Det var de som gjorde det ofte og for show og gøy som bekymret henne...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #4 Skrevet 8. november 2006 Hvis det er slik at babyen kan bli venstrehendt av babywatcheren må jeg jo bare si at det er ikke det verste som kan skje! Men jeg tviler i grunn på at det er en sammenheng der. Høres litt for "enkelt" ut.
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Jeg har nok spart sykehuset for mange turer pga babywatcheren.. Den er verdt vekta si i gull for min del.. Jeg sa det til ul-jordmor at jeg hadde babywatcher. Men hun var ikke negativ til det i det hele tatt.. Hun sa bare at jeg ikke måtte bli engstelig om jeg ikke fant hjertet med en gang.. Men klart, jeg har aldri brukt den lenge eller for ofte.. Vil ikke overdrive det heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå