Gå til innhold

Hjelp...8 mnd og slutt på melken??Trenger sårt noen råd...

Anbefalte innlegg

Har begynt å jobbe igjen - skal jobbe en mnd mens pappan har perm. Pumpet meg hver 3 time på jobben. Og da har jeg fått ut bare 30-40 ml tilsammen på begge puppene hver gang...Har jeg virkelig så lite melk nå? Slet med lite melk i starten også, gjentatte brystbetennelser og sopp..Holdt på å gi opp, men pumpet meg til den store gullmedaljen...

Ser jo at puppene har minket betydelig i størrelse på 8 mnd, men er det virkelig så lite der inne? (Bruker ordentlig sykehuspumpe). Er det noe jeg kan gjøre for å øke melkemengden igjen? (Vesla spiser godt av grøt, middag og brødmat. Ammer ca.5-6 gngr hver dag)...

Håper noen kan hjelpe meg.:)

Fortsetter under...

Be om syntocinon nesespray hos legen for bruk ved pumpingen. Det hjelper på utdrivingen. Du er nok bare litt stressa, og trenger litt hjelp for å få komme i gang! Pass på at du er varm nok også, og du kan lene deg forover og riste frem melken i puppen litt før du setter i gang. Virker faktisk! Hvis du ikke har smerter med det hvite så er det ikke noe å bekymre seg over.

Takk for svar. Det er faktisk litt vondt når brystknoppene blir hvite og litt blå..Når jeg pumpet meg i dag fikk jeg ut bare 20 ml til sammen på to ganger..- pumpet hver 3-4 time to ganger. Er jo veldig lite dette, da.. Vet jo at psyken har alt å si...og er veldig stresset på jobben (jobber på intensiv avdeling)..Prøver å slappe av men er ikke så lett..Prøvde cyntosinon spray helt i starten for 8 mnd siden siden jeg hadde veldig lang utdrivningsrefleks. Syntes ikke det hjalp..Dessverre. Noen flere råd? Bør jeg begynne å pumpe meg på natten igjen? (Dobbeltpumper på jobben, hørt at det skal hjelpe til å øke melkemengden?) Nå viser det seg at Vesla er litt syk(må kanskje på sykehuset), så da blir jeg enda mer gira på å amme til i alle fall hun er ett år...Tusen takk:)

Det er noe som heter vasospasmer, det gir det du beskriver. Det er viktig at du holder deg god og varm. Er det mulig at du bruker varmeomslag i fem-ti min før du setter i gang? Du trenger en full halvtime, de første fem-ti minuttene bør være avslapping og oppvarming. Får du ikke en full halvtime garantert så er det spørsmål om du kan gjøre dette på jobben overhodet. Er det mulig at far kommer inn med barnet der du jobber?

Annonse

Ja - er nok vasospasmer som du sier. Skal forsøke å slappe mer av samt få sambo og baby til å komme til meg på jobben så jeg kan amme. Tusen takk, expat. Du har hjulpet meg og mange andre her inne. Du er en snill sjel du. Sender deg varme tanker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...