Gå til innhold

"kose til du ikke orker mer metoden" virker :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

skrev her om dagen at jeg hadde problemer med å få lagt snuppa mi før 24. la oss sammen og sto opp sammen... men nå sovner hun klokka 21.30!!!! så nå får mor tid til å dusje og rydde bittelitt før jeg legger meg:) og jeg har fått en mye blidere baby:) så jeg sverger til kose metoden i steden for skrike kur...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deilig. Vi bruker også en metode ala din. fungerer mye bedre for både mor og barn.

Skrevet

Hyggelig å høre at det "virker" hos andre også :)

Her brukes også kosemetoden :) Snuppa sover som regel innen et kvarter! Vi legger henne i halv åtte tida :)

Skrevet

ja hvordan gjør dere det????

Skrevet

Jeg ligger ved siden av henne til hun sovner

Skrevet

jeg tar pysjen på klokka åtte. så går vi inn på soverommet ca21, demper belysningen. finner frem kosekluten og ligger i vår seng og ammer litt. da sovner hun nesten. så står jeg på gulvet å bysser henne litt mens vi synger nattasang... roligere og roliger byssing til hun sovner, stryker henne på ryggen, snuser henne håret, forteller henne hvor glad jeg er i henne ol. tror hun merker at jeg er rolig og slapper av... så legger jeg henne og da sover hun:)

første kvelden tok det veldig lang tid, i dag tok det bare 5min med byssing

Skrevet

Kosemetoden virker her i huset også. Vi har aldri brukt skrikekmetoder. Etterhvert som jr. ble eldre byttet vi ut pupp med lesing og smokk.

Skrevet

Åhhhh den skal jeg også prøve:) Takk for tipset:)

Skrevet

Kosemetoden er i bruk her også. Etter kveldstellet får han litt pupp i senga før jeg legger ham i sprinkelsenga som ligger helt inntil mi seng. Synger en sang, stryker på ryggen/siden, gir tutten. Varierer hvor lang tid det tar, men alt fra 5 min til 20 min.

Pleier å romstrere godt i senga før han finner roen.

(eneste minus er at mor pleier å sovne også :| )

Skrevet

vi har gjort det sånn og..men ser jo det no (hun er 6 mnd) at jeg skulle ønske at jeg hadde lagt henne i sengen sin våken fra hun ble født...men klarte ikke gjøre det....var jo så kjekt å bære henne..kose med henne osv..

Skrevet

Her har vi også brukt kosemetoden, og nå når lillegutt er blitt 5 mnd gammel er det bare å puppe han i ca 15 min og legge han i senga, så prater han litt og roer seg selv og sovner! Magisk :) (dette var noe som var helt utopisk for bare et par mnd siden)

Skrevet

Signerer kosemetoden;)

Etter kveldstellet ammes det før han puttes i sin egen seng.

Stort sett sovner han etter et par minutter med romstering og smatting.

Hvis han er veldig urolig og begynner å klage - ruller han seg bare over på siden og så stryker vi han på ryggen til han nesten sovner.

Kosemetoden tar jo ikke lang tid :) - og ingen blir stressa eller lei seg;)

Skrevet

Jeg signerte også kosemetoden. Syns det fungerte så bra for oss. Da jeg hadde holdt på i to år, hadde selvsagt ungen var skjønt dette, halte ut tida, trodde han var redd for å være alene, var redd for mørket, mamma måtte være der hele tiden, og på det tidspunktet lå jeg i minst 2 timer sammen med ham, hver kveld.

Etter to kvelder med skrikemetoden la han seg på normal måte, dvs med godnattasang, bok og en kos. Mye tryggere unge!

Skrevet

Selv om det er en kosemetode betyr det jo ikke at det ikke skal være regler og grenser. Er man bestemt nok fungerer det bra. Vi koser og synger om kveldene, musser og klemmer og når Martin blir stor nok blir det lesing. Men det blir ikke les så mange bøker du vil. 1-2 bøker eller en sang.

Barna skal ha valget, men ikke bestemme alt. :)

Skrevet

Hei :)

Vi brukte også denne metoden på vår førstefødte... fungerte supert det og hun sovnet raskt men ble avhengi av dette..... dette førte til masse problemer når hun ble litt større.. sånn rundt 6 mnds tid nektet hun og sove hvis ikke noen lå med henne og da måtte vi etterhvert ligge så lenge at det aldri ble noen kveld på oss... sånn holdt det på til hun var nesten 3år.... ble skikkelige problemer av det......

men nå med andre babyen har vi fra dag en lagt henne våken i sengen.... hun har sovet hver natt fra hun ble født omtrendt og våkner kun en gang for mat og av og til ingen ganger......det hender at hun sutrer litt på kvelden men hvis vi først har lagt henne i sengen tar vi henne ikke opp.....da går vi bare inn til henne, trøster henne med en strykende hånd og gir henne sutten... da sovner hun raskt og sovner godt... og blir ikke avhengi av den byssingen...

Men det er bra at dette funker for dere da... er jo så mangt som fungerer for alle...... greit at en kan utveksle erfaringer og prøve forskjellige ting......

Skrevet

For oss har det ikke vært noe problem å bruke kosemetoden. Det har ordnet seg etterhvert.

Det er nok litt forskjell fra barn til barn. Noen blir som du sier "avhengig", mens for andre barn endrer behovene seg slik at de ikke trenger så mye kos for å sove etterhvert som de blir eldre.

Skrevet

Funker som f.. her også... etter at vi begynte med grøt er han også så mett at pupp ikke er noe tema heller. Kun kos!

Skrevet

må nok signere på den siste kommentaren fra anonym.. å kose/bysse/vugge barnet i søvn er sikkert kjket nok det.. når det er en baby det er snakk om.. jeg tror det vil skape problemer lenger frem at barnet ikke har lært å sovne på egen hånd.. og det går ann å gjøre det uten at barnet hyler seg i søvn! men for all del, hvis noen vil gjøre det slik (alltså bysse) så er det jo så klart deres valg:-)

Skrevet

Enig med Mumitroll

Les også "ang kose..."lenger ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...