Gå til innhold

Uke 2 på GR

Anbefalte innlegg

Ja, sneipen.. Da er det overstått for denne uken! -Her ble det ned 0,9kg, og det er jeg strålende fornøyd med. Hadde ikke trodd det skulle gå så fort nå, men jeg (og du!) har jo fremdeles 2 uker igjen på vanlig GR-meny, så da går det vel rimelig raskt.. Har din kurslefer sagt noe om at du skal opp en meny i 2.trimester?

Passer forresten på å måle centimeterene hver uke, både for å følge reduksjon og hvordan magen utvikler seg. Skal måle meg nå etterpå, men før kveldsmaten! Måler du?

Ønsker deg lykke til på veiing i morgen! Gleder meg til å høre resultatet!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7002973-uke-2-p%C3%A5-gr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

Gratulerer med flotte resultater! Her ble det litt mindre: 0,4 kg. Men etter innsatsen min denne uka, er jeg såre fornøyd. tok den helt av når jeg kom hjem, og stappa i meg masse feit mat, litt potetgull og etpar biter kokesjokolade. Der fikk jeg stillet den hungeren: Nå er jeg bare oppblåst! Håper det blir lenge til neste gang jeg "bare må"!!!

Jada, jeg måler meg. Første uka gikk jeg ned 9 cm, og denne uka ble det 3,5. Helt greit. Glemmer litt at jeg faktisk er gravid midt opp i alt dette, så egetlig skal jeg vel være veldig fornøyd. Men har veldig lyst til å se 70-tallet før graviditeten gjør at jeg vokser til! Tror motivasjonen er tilbake nå. Og det hjelper å ha kontakt med deg!

Nå skal jeg forøvrig rett i seng. Tidlig opp i morgen siden jeg er i praksis om dagen: skal være læreren til etpar håndfuller med 7-åringer. Krevende, ja!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7002973-uke-2-p%C3%A5-gr/#findComment-7017301
Del på andre sider

Nåja, spist er spist, så får vi hape det blir lenge til neste raptus! Hadde vannvittig lyst på godis her forrige uka, særlig siden vi fremdeles har Halloween-snopet liggende i skapet. Heldigvis er det uåpnede poser, så det går ikke an å smug-smake litt uten at mannen min ser det. -Ikke at jeg er typen til å smug-smake heller... Her er det alt eller ingeting ;-)

Jeg vil gjerne se 80-tallet før jeg blir for stor, men jeg tror det er urealistisk. Veier tross alt 96,3 på GR-vekten nå, og jeg tror ikke jeg kommer til å gå så fort ned videre. -Kanskje på hjemmevekten, forresten, for der er jeg ellerede nede i 94,6.. -Det kan jo gå!

Det er sant, man glemmer litt at man er gravid, men samtidig så har jeg disse restriksjonene på Papsi Max og sukerfrie pastiller som stadig vekk gjør at jeg kommer på det igjen. -Ikke det at jeg hadde klart å drikke så mye kullsyre for tiden uansett. -Magen er litt i streik, og jeg tror kullsyre vil få meg til å kaste opp..

Utgangspunktet mitt var jo at jeg ville avslutte svangerskapet under 100, men i det siste, etter å ha sett hvor greit det egentlig går, så leker jeg med tanken på å avslutte under 90. Trivselsvekta mi er 80 (kunne vel godt vært 74, men jeg er jo blitt litt voksen..) -Det er jo tross alt lenge igjen, og 6-7 kg på 6 måneder og 1 uke er er jo ikke mye! Når jeg ser det på den måten, så ser det jo bent frem enkelt ut.. Jeg er jo allerede mett nesten hele tiden, og skal opp enda en meny om to uker.. -Spørs forresten hvordan nedgangen blir da, men det plager meg ikke!

Godt å ha kontakt med deg, sneipen! Kjekt med en som gjør noe av det samme!

Håper 7-åringene oppfører seg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7002973-uke-2-p%C3%A5-gr/#findComment-7020418
Del på andre sider

Hei hei.

Glemte å fortelle at jeg ska opp en meny vår vi går opp i 2. trimesteret ja. Ikke skjønner jeg åssen jeg skal rekke å få i meg alt!!! Desverre har det tatt helt av for meg i helga: Trøstespising etter krangling, og null motivasjon. men har klart å karre til meg et trimpoeng i går og ett i dag, får trøste meg med det.

Jeg vet at jeg ikke kommer til å gå ned noe særlig mer i cm hvis jeg ikke trener, så en eller annen må få den hjernen min skikkelig i gang snart!

Desverre klager bekkenet mitt og, så om jeg går for langt, får jeg så vondt dagen etter! Huttetu, dette har ikke vært noen god uke. Og attpå til har jeg begynt å få kvalme. NÅ! Er det virkelig mulig? Kanskje det bare er psyken som tuller med meg pga. kranglingen?

Her blir det mye klaging men... På skolen virker det som det går greit da, selv om konsentrasjonen min av naturlige årsaker er litt ute og kjøre.

Du da, hvordan går det med deg og din lille familie?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7002973-uke-2-p%C3%A5-gr/#findComment-7059673
Del på andre sider

Joda, alt bare bra her.. Gubben er ute på jobb igjen, reiste i går, men heldigvis kommer han hjem igjen i kveld. Merker veldig godt at jeg har kortere lunte når jeg er gravid, og det går nok mest utover gull-gutten på 2.. Klarer altid å ta meg inn igjen ganske raskt, men klarer ikke helt å forhindre at jeg sprekker, roper litt vel høyt og typsisk legger han litt vel raskt og hard i senga. -Dermed er det godt å ha gubben hjemme igjen til legge-tid (i dag kommer han etter legge tid, så jeg må ta meg sammen!), så står han for den delen, og jeg bare stikker innom og synger Fola Blakken ett par ganger når gutten er klar for det..

Har blitt litt farsdagskake hos oss i helgen, pluss at det alltid blir litt kluss med måltidene helgene. Har allikevel holdt meg sånn rimelig innenfor kalorimengder, men tro ikke jeg får noe resultat å snakke om på vekta denne uka. Er så stinn og treg i magen, og får ikke helt fart på sakene..

Synt å høre at du krangler.. Håper ikke dere er langsinte og at det som hos meg er litt hormonbetinget.. I så fall, så er det viktig å informere han (Antar det er mannen din du krangler meg?) om humørsvingninger og hormoner. -Jeg er mye værre nå enn forrige gang, men da pendlet jeg, og så ikke mannen min så ofte, pluss at jeg ikke hadde barn (som ikke vil legge seg!!!)

Forrige gang ble jeg kvalm og begynte å kaste opp i mellom uke 12 og 16! -Helt utenfor det vanlige opplegget, men det ga seg heldigvis etterhvert.

Ang. bekkenet ditt som klager; har du prøvd å gå kortere skritt? Har hørt at det skal hjelpe.. Ellers kjøpte jeg en bok om trening og gravide på lørdag, og skal sette meg ned i kveld (hvis poden sovner..) og kose meg i god-stolen med den ;-) Bladde litt i den, og det sto noen greie styrkeøvelser som skal være bra. Vil så gjerne komme litt godt i gang..

Tenker på deg sneipen, og håper det blir en litt mindre turbulent uke på deg denne uka!

Ønsker deg en riktig god uke iallefall, så får vi se hvor "ille" det har vært på veiing i morgen og på onsdag!

Cam

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7002973-uke-2-p%C3%A5-gr/#findComment-7064644
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...