Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at sykehuset tydeligvis glemte å klippe navlesnoren, og tassen tror han kommer til å omkomme hvis han er lenger en 10 sek borte fra meg. Så har jeg innsett at han bare rett og slett får sitte fast i meg.

Jeg vil ikke ha han i senga, men det vil han...så nå har han fått egen plass og egen dyne.

Jeg har intet ønske om å amme kontinuerlig, men han vil ha en pupp i munnen hele tiden....så nå får han det.

Han er lsnart 5 uker og en bestemt kladd. Skulle gjerne hatt noen timer mellom ammingene eller hvertfall litt soving og ikke bare diing om natten, men det er tydeligvis en umulighet.

Noen tips....? Vær så snill .....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gi opp, det ordner seg etter hvert:) Hvis han bare er 5 uker er dette ganske normalt vil jeg si. Min var også sånn, men han slapp taket litt og litt. Du skal se det ordner seg snart:)

Skrevet

Sånn var det her også!

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen med det du sier! Det eneste rådet er å holde ut. Jeg kan garantere deg at det blir bedre!

Skrevet

Har "fulgt" deg fra den andre tråden..hehe. Vet du..det er like greit å bare overgi seg. I stedenfor å kjempe for andre rutiner hele tiden. Blir like utslitt av det som "glemt navlestrengklipping". Det som virker som en evighet nå er i realiteten bare en kort periode. Ja så får han bare være utveksten din en stund da:)

Kan desverre ikke si med sikkerhet når det gir seg. 1 uke eller et halvt år, hvem vet. Vil nok tro at når han er en 2-3 mnd. at det vil være anderledes.

Prøvd å lirke inn en smokk og ta ut puppen? Hold da samtidig en hånd over en dal av ansiktet. Det funket her. Evt. gulpeklut e.l. over ansiktet. Mange liker å ha noe inntil nesen. Pass på at det er type gassklut så det ikke blir for tett. haha tenkte på en ting, dersom du prøver å bruke slik ammeskjold så kan du lirke den av puppen så blir han liggende med skjoldet i munn;)

Tar han flaske? Kanskje far skulle tatt en natt så mor kom seg litt? Kanskje han sover bedre da? Og ikke kjenner puppelukten i søvne? derfor mange spiser oftere i mors seng..kjenner duften av mat... men ikke lett om han ikke vil sove andre steder. Nei lei der der altså.

Skrevet

Bæretøy hadde kanskej vært noe? Så får han vært inntil deg, samtidig som du får hendene fri :-)

www.tettinntil.com

Skrevet

Jeg synes du er utrolig flink jeg! Hadde det på samme måten i sommer. Sønnen min var prematur i tillegg, og var bare 1800 gram da jeg fikk ham med hjem. Da vi endelig etablerte ammingen ville han bare henge på. Det tok noen uker, men jeg vil bare si at det absolutt er verd investeringen. Jeg fikk aldri etablert ammingen med det første barnet mitt og kan garantere deg at det er mye mer slit i lengden med koking av flasker og mme.

Mitt tips til deg: Kjøp deg en bra serie på DVD, og sett deg godt tilrette i sofaen. Du er ikke en dårlig mor selv om du ikke sitter og ser beundrende på barnet ditt når du ammer. Drit i god standard på husarbeidet og spis godt.

Hvis barnet tar flaske og du har en mann, kan du la ham gi ett flaksemåltid om natten, slik at du får hvilt deg sammenhengende i noen timer. Babyer blir normalt ikke sugeforvirret av ett flaskemåltid i døgnet. Det er også ganske smart å starte tidlig med flasketrening. Det kan være greit å få noen timer uten babyen om noen mnd. Det er mange som har bomma på å ikke gi flaske før babyen er alt for stor, og ikke vil ha. Jeg tenkte også at gutten min måtte bli sliten av å die hele tiden. Han sov faktisk en god del lenger om natten når pappaen sto opp og ga ham ett måtid. Om ikke annet berga meg! Du trenger også søvn for å produsere melk, da det er de samme hormonene som frigjøres når du sover som også lager melk.

!

Lykke til!

Skrevet

Jepp! sånn var det her også. Jenta vår hadde i tillegg kolikk og det gjør navlestrengen enda kortere for å si det sånn..... Men det går sakte men sikkert seg til. Ikke stress med det. Ja man blir lei, men la det gå i babyens tempo. Han er jo helt ny her i verden!

Skrevet

har du prøvd smokk??

det hjalp meg.. begynte etter 12 dager jeg

Skrevet

har prøvd smokk, funker ikke så bra. Tror jeg skal kjøpe en større smokk for babyen er ganske stor.

Skrevet

De fleste bruker 2 3 4 måneder på å se at det danner seg ern viss rutine...

Det der er helt normalt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...