Gå til innhold

Nattavvening- hvordan har dere gått frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammer datteren min på 10 måneder fortsatt om natten, men nå synes jeg det er på tide med avveninng i og med at jeg snart skal ut å jobbe. Kvier meg til å måtte la henne måtte skrike seg i søvn på natten, men ser liksom ingen annen mulighet.. Hvordan gikk dere fram for å få roligere netter, og har det hjulpet? Og er det sånn at det er far som må ta barnet om natten i så fall? Ble mye spørsmål her, men blir veldig glad for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har selv en jente på 11 mnd nå. Vi tok nattavvenning for noen måneder siden og det gikk veldig greit og fort.

Det aller beste- om dere har mulighet- er å la pappa ta seg av barnet om natten.

Noen velger å gi litt vann på flaske istedetfor puppen- jeg tror vi gjorde det ett par ganger- det var egentlig ikke nødvendig. Vi begynte nattavvenning en fredag slik at pappaen da kunne sove litt utover morgenen om nødvendig. Det gikk så fort og greit. Hun våknet til "vanlig" tid men der var bare pappa. Hun roet seg fortere enn vi hadde trodd begge to. Pappa koste og bar litt på henne.

Ja, det var vel egentlig min erfaring.

Jeg spurte meg til råds jeg og og det er pappa som er beste avvenningsmiddelet:-)

Lykke til.

Skrevet

Har ei datter på 6 mnd som våkner en del ganger om natten, og leter etter puppen for å sovne igjen. Enkelte netter har jeg blitt så frustruert at jeg har latt pappa overta ved å ligge ved siden av henne (hun ligger fremdeles i samme seng som oss). Til min store overraskelse har det faktisk gått veldig greit. Hun klarer seg faktisk uten puppen min, men hvis jeg ligger med henne leter hun selvfølgelig fordi hun kjenner igjen lukten min. Prøv å la far overta, kanskje datteren din blir vant til å ikke ha pupp gjennom natta, men sover hele natta igjennom??? Håper og ber at det blir min fremtid :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...