:*lillefru*:har født*: Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Hei Er det noen her som har blitt satt igang i uke 37? Hvis ja, tok det lang tid? Vet at alle er forskjelig og reagerer forskjellig, men er bare sååå spent. Har fått dato og klokkeslett for igangsetting på dagen jeg er 37 uker. Bare 9 dager igjen ) Tusen takk for svar )
Tipp topp Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Ble satt i gang med førstefødte i uke 37 pga svangerskapsforgiftning. Fikk satt inn modningsgele på mandagen kl 14 og måtte ligge stille med CTG registrering i 2 timer. Fikk svake rier med en gang som varte hele mandagen (ikke veldig vonde). På kvelden hadde jeg fått 2 cm åpning og ble flyttet over til føden. Der fant de ut at de ikke ville gjøre mer den kvelden og jeg fikk en pille for å sove. Sov faktisk utrolig godt den natten. Tirsdag etter frokost ble jeg satt på drypp. De vurderte om de skulle ta vannet, men hodet var ikke festet så da ble det drypp først for at hodet skulle feste seg. Etter ca 1 time var hodet festet nok til at de kunne ta vannet. Dette tok litt tid ettersom hodet fortsatt ikke var helt festet og de måtte passe ekstra på så ikke navlestrengen kom rundt halsen. Riene ble kraftigere og 3 timer etter at de startet med drypp begynte pressriene. 15 minutter etter var prinsessen født. Alt gikk veldig greit. Det jeg synes var kjedelig med å ha en igangsatt fødsel var at jeg hele tiden måtte ha belte på magen for å registrere hjertelyd og hadde slage i hånden for drypp. Følte at jeg ble veldig låst fast til sengen og hver gang jeg snudde meg mistet vi hjertelyden, så jeg følte at jeg ikke fikk beveget meg fritt.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Ikke 37, men i uke 36... ungen ble nesten født i uke 37 likevel... det tok 4 dager.... en annen som holdt på samtidig holdt på i 6 dager... Det hadde nok jeg også hadde det ikke vært for at vannet gikk etter to dager.... Da måtte jeg på drypp etter to dager. Lykke til :-)
:*lillefru*:har født*: Skrevet 8. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2006 Tusen takk for svar, greit å vite litt hva jeg går til. Fått veldig lite info. Skal inn på fellesmottaket 16 nov kl 08. Er 2 gangs fødende, så jeg håper at det hjelper på. Første mann kom 1 uke før termin. Håper at det ikke tar for lang tid.....dagevis )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå