Gå til innhold

Har du søkt fødeplass i Oslo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, Jeg var på første konroll igår, (hvis det kan kalles det da?) Legen min hadde aldri søkt om fødeplass før, så hun visste ikke helt hva som skulle gjøres, men prøver nå å få det til..

Jeg fikk ikke utdelt helsekort, sjekket blodtrykk eller noe som helst.

Jeg hadde bestillt time til svangerskapskontroll og det visste hun når jeg kom inn. Så var det bare.... Ja vel, når var siste mens? får vel skrive i journalen at du skal ha nr 2 da. Og det hadde vært fint hvis du stikker innom laben på vei ut, slik at de får ta noen prøver.....

Jeg gikk ut med det hakesleppet etter 4 min hos legen, hadde ventet meg en koselig prat, kanske at hun hadde kjent på livmora eller hørt etter fosterlyd, fyllt ut helsekort mm. Men ikke noe? er nå snart ferdig med uke 11, men vet ikke om spiren fortsatt er der engang?

Gikk forresten til privat sist gang, og vurderer sterkt å begynne der igjen jeg nå...

Noen andre med liknende erfarenheter av fastleger?

hei du!

jeg var hos legen min i dag og hun fortalte meg at jeg, av alle steder, sokner til bærum sykehus! ikke at det er noe i veien med bærum sykehus, men det er utrolig upraktisk med tanke på flere ting - både søsken (altså kommende storebror som jo bor her), at mannen min ikke kjører bil (taxi til bærum er fryktelig dyrt) etc etc. hun sa at hun skulle søke for meg. jeg kjenner ikke prosedyrene rundt dette, men jeg har tenkt til å føde her i oslo (jeg søkes nå til ullevål der jeg fødte sist). jeg blir helt nervøs med tanke på å skulle til bærum - det ordner seg jo sikkert det også, men likevel...

uansett var det skikkelig stas å være hos legen. både fordi hun var så glad på våre vegne (vi har prøvd en stund) og fordi det var så uendelig konkret plutselig...

dette var slett ikke til hjelp. beklager. kanskje du kan ringe sykehuset å høre? eller evt få legen din til å søke nå selvom det er en liten stund til du skal dit?

lykke til. gi lyd da, hvordan det blir. kanskje sees vi på føden :)

vi må ha skrevet samtidig, jeg leste ditt inlegg først nå. og altså min erfaring er jo helt ulik din. jeg bestilte time hos henne for å prate litt siden vi som nevn har forsøkt en stund. hun var ikke klar over at jeg var gravid da jeg kom inn (sekretær hadde ikke fortalt det) og ble altså så utrolig glad at jeg ble helt rørt. - "men da må vi jo begynne!" jublet hun, og fant frem helsekort og terminkalender og alt. jeg hadde altså egentlig ikke regnet med at hun tok første kontroll nå, men det gjorde hun og jeg syns det var helt topp.

det skal sies at hun er helt fantastisk og jeg syns jeg er veldig heldig som har henne.

jeg syns du skal si ifra til din lege - snakke om forventninger etc. ellers er jo selvsagt privat et godt alternativ.

lykke til :)

Men både fastlegen min og jordmora ville ikkje bestille fødeplass før første kontroll. Har fastlege på universitetet, så har bestemt meg for å berre gå til jordmor sidan det er så lang ventetid på Blindern.

Har liksom ikkje lyst til og stresse masse med dette, men vil jo føde i Oslo! Får litt noia av alle som seier at det er så viktig og søke så tidleg i Oslo for og få plass - og spesiellt i juni/juli.

Men men, får berre ta det som det kjem...

Har søkt på Ullevål sykeshus allerede første gangen jeg var hos legen for å bekrefte graviditet.Legen min er helt fantastisk og har lang erfaring med gravide.Hun fant frem alt jeg trenge allerede første gang,bestilte ultralyd ,som jeg har fått time til,og jeg fikk brosjyrer,bøker etc.Hun sjekket både blod og urin og satte opp ny time 4.desember.

Annonse

jeg har sendt søknad til rikshospitalet. Jeg har enda ikke vært til 1. kontroll hos lege og det trengte jeg ikke heller sa jordmoren jeg mailet med der. Det står på sidene deres at man må være TIDLIG ute og da tok jeg kontakt og har inne søknad nå. termin slutten av juni.

Jeg fikk spm om hvor jeg ville føde med en gang jeg kom dit nesten, han har sendt inn søknad på ul for meg.

Tatt blodprøver og fylt ut helsekort for meg. Snill var han også jeg ville helst ikke ta celleprøve nå i graviditeten så jeg slapp å ta GU også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...