Gå til innhold

Angående graviditetssymptomer!

Anbefalte innlegg

Jeg er veeeldig, veldig ny her... Er inne i min første pp nå. Har 28 dagers sykluser, vet ikke når eggløsningen er, men tipper at det er rundt dag 14 i syklusen, har ofte vond i sidene da, veksler på høyre og venstre.Venter mensen 17/11. MEN, jeg har en rar opplevelse/følelse... Min samboer og jeg hadde sex fredag og lørdag, det var omtrent rundt eggløsningstiden tror jeg da... Men det er vår første pp, så jeg har ikke gjort noe annet for å sjekke om eggløsningen er tilstedet, hadde vondt i min venstre side denne måneden. Men, over til den rare følelsen.. På jobben i går og i dag, kom det episoder med merkelig smak i munnen, en slags metallsmak. HELT merkelig..ikke opplevd det før! Noen som har samme erfaring?? Men,det rare er at OM jeg skulle blitt befruktet fredag eller lørdag, så har man vel ærlig talt ikke symptomer etter ca 3 dager etter befruktning?! Noen med veldig tidlige symptomer? Har også verket skikkelig i puppene siden lørdagen..rart det også, jeg pleier å verke i brystene iken før mensen, men ikke rundt eggløsningen.. rare greier. Svææært takknemlige for noen setninger fra dere jenter her inne:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7000525-ang%C3%A5ende-graviditetssymptomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei du :)

Den metalliske smaken kjenner jeg igje. Var vel det aller første tegnet jeg fikk. Trode det var piercingene mine, men hjalp ikke å ta de ut heller. Tror dette kom 3-4 dager EL (mulig jeg surrer)

Utover dette kom det ømme bryster ca 7-8 dager etter EL, og verkende bryster, magespreng, rare drømmer og psycho hoppe humør fra ca 12-16 dager etter EL.

Det vil da si at jeg fikk alt MEGET tidlig.

Har forstått her inne at det ikke er så vanlig akkurat det, men jeg fikk iallefall tidlig. Vi er alle forskjellige.

Hold et øye med kroppen, ta vare på deg selv, husk folat og vitaminer pluss omega!! :)

Hold oss oppdatert :)

Hei!

Jeg er også i min første pp, og tror jeg har el lørdag/søndag og ikm i slutten av mnd. Har et barn fra før, men kan ikke huske noe slik symptom, men det er jo stor forskjell fra mennenske til menneske og fra graviditet til graviditet. Blir en spennende tid fremover :-) Kanskje det blir augustbarn?

Hei,hei Lioevr!

Takk for svar, alltid hyggelig når noen har vært i samme situasjon:)

Men, det er svært tidlig, så vi får vente å se bare. Blir spennende dette her fremover! Ja, vi får holde hverandre oppdatert.. Hvor lenge har du prøvd da?

Masse lykke til deg og prøvingen....:)

Hei Ella ( et kjempefint navn forresten:)

Jeg har noe av den samme erfaringen, og har hatt den før også da min første datter ble født! - men tror jeg har en syklus på 21 dager og ikke 28 (pga p-piller, og når jeg teller dagene mellom mens så er det 21 dager). Det gjør det mulig at man bør ta EL tester fra dag 5(!) - leste om det nettopp på nett da jeg skulle ta EL testen i dag - trodde at EL ville komme i løpet av de neste to dagene.

Jeg hadde første mensedag 28.oktober, mannen min og jeg koste oss fælt i helgen - og i dag er magen oppblåst, vondt i høyre side og jeg kjenner at det skjer noe rart, murringer nederst i magen, masse romling - dvs mulige symptomer etter 3 dager! men jeg er ikke sikker om det kanskje er EL smerter, mensen som er på vei eller hva det er. Men det samme skjedde meg for seks år siden, og da ble jeg gravid med en gang etter å ha kuttet p-piller, rakk ikke en mens en gang.- så kanskej det er et håp for oss? :)

Annonse

Hei du!

Takk for svar:)

Ja, si det, det kan jo være tidlige symptomer, man vet aldri.. Jeg har aldri vært gravid før, så jeg kjenner meg ikke igjen heller...men det ber utrolig spennende å høre hva dere jenter her inne har erfaringer med. Tror selv at jeg har lest så mye om det, at jeg til slutt kjenner symptomer,he,he... Venter IKM 17/11, så det kan jo bli spennende..

Tar videreutdanning, så jeg skal ha examen i slutten av måneden, så jeg har bestemt meg for ikke å teste før examen er over (Om ikke TR har kommet altså) . Slikt stress kan jo utsette TR det også, så er den på overtid, så er det vel eksamensnerver, og ikke en liten spire tenker jeg. (Vet jeg var litt pessimistisk nå:)....

Men jeg kan på en måte ikke skjønne at symptomene kan komme nåå? Er i såfall 2 uker og 4 dager på vei,he,he.. Å nei, må nok regne med å prøve i noen måneder..

Men masse lykke til med prøvingen Inventum og alle andre!

Oppdatering følger:)

Ella-79

Godt å lese at jeg ikke er alene om å føle "symptomer" tidlig.

Har ikke metallsmak i munnen, men bare 3-4 dager etter EL ble puppene mine ømme og det "prikker" rundt brystvorten :) Var litt humørsyk, trøtt og hadde stikking i siden. Dette er jo også symptomer på PMS, men de kommer som regel ikke så tidlig. Det sies at alle disse kommer fra ca 3 uker, men at enkelte kan få de både tidligere og senere, så alt er like normalt. Har IKM 16.11 så vi er nesten likt:)

Har 2 store barn fra før, SA i februar i år, kom da til 7+4. Har en god følelse i kroppen denne pp. Ønsker så inderlig at det denne gangen blir vår tur. Håper du forteller videre om symptomer og hvordan det går.

Lykke til:)

Cmoi!!

Tusen takk for svar:)

Godt å høre at du har opplevd tidlige sympomer!

Ja, får håpe det blir klaff snart:)

Huff, det var beklagelig med SA du opplevde, må være forferdelig når man er innstilt på noe så flott...Men det blir din tur nå, det skal vi tro på:)

Masse lykke til deg i pp!

Forteller videre om symptomer og lignende, håper du gjør det samme!

Ella & Cmoi,

ja - la oss oppdatere her om disse symptomene virkelig er reelle,de var det sist, så alt er mulig! :) men da har vi knallflaks, og det er lov! Det er stor forskjell på oss jenter og hvor godt vi kjenner kroppen vår- noen er jo gravide i 4 måned før de vet det, så da kan noen sikkert også merke det svært tidlig.

Ellers, har dere sjekka ut det kinesiske baby kartet her inne? jeg har testet alle jeg kjenner som har barn og DET STEMMER!! :) Blir jeg gravid nå, sier kartet at det er en jente (det sa det sist også, og det stemte).

LYkke lykke til! :)

Annonse

nei 3 dager etter samleie er du ikke befrukta en gang :)

egget fester seg ikke for ca 8 dager etter el

og graviditets symptomer kommer av en enorm hormon forandring (hcg stigning) og denne stigningen er ikke merkbar før d har gått 6-8 uker!

det går ann og kjenne mange rare ting i kroppen og avogtil så er man gravid avogtil ikke, men selve graviditetssymptomene kommer somsagt av et kjempe hcg-hopp og det skjer IKKE rett etter el/rett etter egget har festet seg. men d kan selvsagt være en million andre grunner til at d skjer ting i kroppen:)

mia_x

Dette er info hentet fra Babyverden, ingen har lik kropp og vi kjenner tegnene til forskjellige tidspungt.

3 uker er ca 1 uke etter EL. Og det er fullt mulig og kjenne tegn da og tidligere enn dette.

Her er noen svangerskapstegn. I parentesen bak står det når de vanligvis gjør seg gjeldende (ikke bli bekymret om de dukker opp tidligere eller senere enn dette). Ukene er regnet fra første blødningsdag i siste menstruasjon.

Rar metallsmak i munnen (fra ca. 3 uker)

Spotting (liten blødning når egget fester seg i livmoren) (mellom 3 og 4 uker)

Ømme bryster/rar fornemmelse i brystene (fra ca. 3 uker)

Større og mørkere felt rundt brystvortene (areola) (fra ca. 3 uker)

Tretthet (fra ca. 3 uker)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...