Gå til innhold

Hvordan lager dere havregrøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den blå eller gule pakken fra Bjørns? Med eller uten melk? Har dere sukker på ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettkokte havregryn kokes med vann, sper med melk når grøten er kokt til passe temperatur og konsistens.

Skrevet

Med melk, ikke noe sukker - av og til kanel

Skrevet

Bruker den gule posen med bjørns havregrøt-lettkokte. Veksler av og til og kjøper den blå innimellom også.

Koker på melk jeg da..... da får ungene melk også.

Heller litt melk oppi pannen, tilsetter havregyn. Kokes et par min.

FERDIG. Tilsetter en skje smør eller olivenolje. Blander ut med litt mer kald melk siden havregrøten er så innmari varm-lenge :-)

Tilsetter litt kanel og rosiner. Lillegutten ELSKER det. han er 3 år. Lillesøsteren på 1år har nettopp sluttet med nestle-grøtene. Så nå er det kun Bjørns havregrøt som gjelder....

Skrevet

Blå pakken fra Bjørns.

Koker med ca halvparten melk/vann.

Bruker frukt oppå grøten.

Nam nam - stor favoritt!

Skrevet

Hva er den blå pakken fra Bjørns?

Og har dere prøvd denne luksusvarianten? Gule til bjørns, kok melk og gryn og litt salt, hell i tallerken og legg på et par skiver med brunost, strø over tynt lag med sukker og kanel. Nam nam nam. Kanskje ikke så sundt lenger da men.....

Skrevet

Ja, også må du ha i en skje med eplesyltetøy for å gjøre det komplett. Hehe.

Skrevet

Lettkokt økologisk til småjenta. Med passe vann inn i mikroen. 2 min. på full styrke. Tar ut, heller oppi litt økologisk lettmelk...så det jevner seg ut og kjølner litt. Topper med litt fruktmos...ikke bli irritert, men ja, økologisk den også ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...