Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Hallo. Sønnen har gått ned 150 g på 8 mnd. kntr.i dag. Jeg er bekymret!! Han har god matlyst. kunne spist hele dagen lang dersom han fikk bestemme. Men han gulper så mye... derfor har jeg halvert grøt porsjonene..?? Kanskje dette var dumt?? Får pupp 3 ganger i døgnet, grøt to ganger og middag. Han har ikke hatt diare, Virker ellers frisk.. Fikk også snakke med lege i dag som skulle sende henvisning til barneklinikken. Spm. om reflux..? Noen som har beroligende ord til en bekymret mor.. el. noen råd ...Sønnen min har aldri vært spesielt stor.. nå veier han 6640 og 68 cm lang, hode 44 cm
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Gir du ikke brød og middag? Ganske vanlig å gulpe om man bare får grøt. Eller er det vanlig å gå ned litt i vekt da de blir mer aktive.
Madamina Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Er ikke 6640gram veldig langt under snittet? Har selv en gutt som har veid godt under snittet lenge, men lå på 5 mnd kontrollen med sine 7350gram midt på kurven. Kanskje gutten din forbrenner masse plutselig? Hva med å prøve å gi bryst oftere? F.eks til hvert måltid også. Dersom han ikke virker slapp og apatisk, er det vel ikke så mye galt fatt. Følger han milepælene og får han nok søvn?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Han var 2990 g vaed fødsel.. har hele veien flulgt sin egen vekt kurve ( frem til nå) Han sover mye og blir fort trøtt. Virker absolutt ikke apatisk. Og ligger greit ann motorisk. Han har hatt kiss syndrom .. Gir også en skive brød til kvelden..
PMST Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 om du prøver noen dager med kverketbanan og brødskive istede for grøten og ser om han gulper mindre.. har selv en jente som har vært en storgulper. Ikke noe kjekt.. Det er ikke uvanlig at det er lite ingen vektøkning akkurat i en periode der de blir mer aktive,hørt om flere som forteller om vektnedgang. Venninden min sin pike var 1 kilo mer enn min ved fødsel Hun jenten er liten og nett og langt unna sin opprinnelige kurve men frisk og rask artig liten frøken .. hun er no 1 år 8700gr og 75cm (hun var 3750gr ved fødsel) min er nesten 9mnd no og 8700gr og 74-75cm men forstår bekymmringen din..håper det blir bedre snart... masse hilsen
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Vår gutt gikk også ned fra 6- til 8 mndkontrollen. Gikk ned 400 g og hadde vokst godt i lengden. Han har vært rund og god da, så det ringte ingen alarmer her. Er jo ofte slik at når dem blir mer aktiv kan vekta stoppe opp eller bli lavere. Forstår likevel at du er bekymret siden han i utgangspunktet ikke er i "godt hold".
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Tusen takk for svar. Er litt mindre bekymret nå!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå