Mamas Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 ...hvordan visste dere at fødselen var i gang? Var det kynnere som gikk over i rier eller kom riene plutselig og uavhengig av kynnerne? Eller var det med vannavgang..?
lissin Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Jeg hadde kynnere som gradvis gikk over til rier. Altså kynnere som kom regelmessig, og tettere og tettere og vondere og vondere. men noen merker det jo ved at vannet plutselig går da...
hønsemor Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Jeg begynte å blø. Var på sykehuset på kontroll dagen etter og mens jeg var der gikk kynnerne over til rier...
tone-29 Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Jeg hadde liksom "murringer" fra 0600 om morgenen (som små tak med menssmerter særlig i ryggen), som kom ganske jevnlig. (ca hvert 20 min, og så tettere) og når kvelden kom i 2000-2100 tida begynte de å gradvis bli litt vondere og vare litt lengre. Vi begynte å ta tiden på dem, og mannen min syntes dette var veldig spennende! Vi så at de kom tettere og tettere, men valgte å gå å legge oss. klokka 0100 skjønte jeg vel egentlig at noe var på gang, og det var litt for ubehagelig å ligge i sengen. Jeg stod opp, og var superspent! Mannen min ringte jordmor (DET skulle liksom være hans oppgave, hadde vi bestem), og hun bad oss komme på en sjekk. Da vi kom til fødestuen (landsens koselig fødestue, der vi var de eneste - lenge leve distriktsnorge!) fikk jeg sitte i en stol med et belte rundt magen, jeg skulle trykke på en slags mentometerknapp hver gang jeg kjente en rie kom, og så registrerte en maskin dette. Så var jeg altså i gang. 18.12 dagen etter var lille Niklas født. En langvarig fødsel, og jeg var ganske sliten siden jeg hadde vært våken og spist lite siden 0600 dagen før. MEN absolutt en opplevelse for livet. så slik kom min fødsel i gang... Spørs hvordan den starter neste gang rundt nyttår? Det begynte vel med sterke kynnere som ble så sterke at jeg skjønte det måtte være rier.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #5 Skrevet 8. november 2006 Fikk tegningsblødning om ettermiddagen kl fem. Rienene startet sent samme kveld. Lillegutt var ute kl 13.00 dagen etter.
AttpåklattNummer4:) Skrevet 8. november 2006 #6 Skrevet 8. november 2006 Nr 1 Vannavgang, igangsatt dagen etter Nr 2 Tegningsblødning og rier tidlig om morgenen Nr 3 Rier tidlig morgenen Nr 4 Rier om ettermiddagen Nr 5 Vannavgang, igangsatt dagen etter :-)
selfangerkjerringa Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 Startet med smårier, litt uregelmessig, gjennom ei hel natt. MYE vonder enn kynnere! Så gikk vannet utpå formiddagen, og derfra ble riene bare sterkere og sterkere. Dro til sykehuset når vannet hadde gått.
trenger å være anonym nå Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Slimproppen gikk, begynte å få rier et par timer etterpå. Lå leeeenge med 6 cm åpning på sykehuset. Der tok de vannet. (som hadde blitt misfarget)
Mille-k Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 Her gikk vannet og ingen rier kom.. Ble satt i gang dagen etter.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 vannet mitt gikk, fikk rier etter tre timer...men da var det rett på med 5mins mellomrom...så etter det gikk det unna...andre får flere minutter mellom når riene starter..men det gjorde ikke jeg..rett på sak...hehe....
Mamma til 3 <3 Skrevet 8. november 2006 #11 Skrevet 8. november 2006 Begynte med kynnere på ettermiddagen og gikk over til rier på natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå