Gå til innhold

To streker jente, tre streker gutt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På UL kunne man se to hvite streker/ben mellom bena på babyen. Dette forklarte en jordmor som kjønnsleppene/eggstokkene eller hva det var. I alle fall 2streker=jente.

Men har så lest at andre som har vært på UL og ventet jenter har fått vist 3 streker og fått beskjed at DET er jente.

Tror ikke det er alle jordmødre som forklarer helt likt/like detaljert hva de ser på UL.

Annonse

• 5 måneder senere...

Nå ble jeg forvirret. Jeg var på ultralyd i går (uke 20) og fikk vite at jeg venter jente, fikk til og med bilde av "beviset". For meg ser det ut som to litt lange streker og en mindre strek i midten (nesten en prikk) Har to gutter fra før og på begge to så vi VELDIG klart hva det var. Hun var 99,9% sikker. Ikke det at det betyr noe om det er gutt eller jente, men hadde jo vært greit å vite om vi trenger å "fornye" garderoben eller ikke.

Hei.

Høres jo veldig ut som jente, ja. Jeg har også hørt at tre streker er jente, men UL har lurt meg to av tre ganger. Denne gangen sier de jente på tre UL med tre forskj leger/jordmødre, men jeg føler det på meg at det blir en gutt. Ingen var bastante, men de antydet bare.Får jo svaret snart, da, men du verden så nysgjerrig. (Har tre gutter)

Termin 15 mai

Annonse

Vi har vært på to ul`er og fått vite jente av en jm som ikke var i tvil. Så¨det godt første gangen - to hvite streker som var kjønnsleppene - men jm sa ikke at "her ser dere to hvite streker", men bare at "her er kjønnsleppene" - så bare to streker selv, men for alt jeg vet kan det jo ha vært en tredje svakere strek et sted...uansett tror jeg nok at om det er streker mellom bena på den måten, så blir det jente uansett om en har sett/hørt to eller tre. Gutten har jo ikke streker på den måten - de har jo tissefant og pung som henger utenpå....har en gutt fra før og var ikke snakk om noen streker mellom bena på ul da i allefall - bare pung og tissefant;o)

Var på ny ul i dag og da så jeg et bedre bilde av babyen mellom bena - og kunne da tydelig se disse tre strekene - de to kjønnsleppene som var tydeligst (sikkert bare disse vi har sett før) og så en svakere strek i midten av det som sikkert var klitoris el? Så i allefall ut noe som en kaffebønne, hi hi;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...