Gå til innhold

Ikke så nøye om hode har festet seg.

Anbefalte innlegg

Fikk sjokk når eg var på kontroll i går. Legen var litt usikker om det var beina eller hode den kjente oppe med ribbeina mine. Den kunne for de vi visste ligge på tverre også, hadde iallefall ikke festet seg, trodde han. Men dette fikset dem på sykehuset når det kom så langt, og han kunne jo snu seg igjen for alt de vi visste.. Ska ikke lengen vite sånne ting?????

E det ikke litt vesentlig kordan babyen ligger no, og om den har festet seg???

Har termin 7. desember..

Fortsetter under...

Jeg er også fersk i gamet, men har forstått såpass at det er viktig hvilken vei ungen ligger. Viss h*n ligger med rumpa ned må man jo vurdere bekkenmålene, ks osv. Dette er ikke ting man sjekker når riene er i gang, men i god tid i forveien. Rar lege.

Det siste frøkna gjor før vannet gikk va å snu sæ... magen sto rett ut og æ sa tel sambo... ka e det denne ongen styra med eller... kjent at ho snudd sæ... men ho kom en mnd før tia...

Men di skal jo undersøk om korsn vei ongen ligg... svemlat læge du har...

Litt rart av legen å si sånt ja. Jenta til ei venninne av meg låg på tvers ganske langt ut i graviditeten og det var sånn rundt uke 33-34 at legen sa at de kanskje måtte vurdere keisersnitt. Tror nok likevel den legen var litt overdramatsik da, venninna mi ble iallefall ganske så engstelig. Unødvendig det også. Ungen snudde seg i god tid før fødselen og alt gikk fint til tross for at ho ikke festa seg. (Ble noen lange timer fra vannet gikk til fødselen var i gang, men resultatet ble skjønt da ;)

Annonse

det er så mange leger som ikke har peiling assa...og da burde de heller holde kjeft og sende en til noen som har det!!!

forresten en bekjent som påviste streptokokk b i 3.måned av .msvangerskapet, og hun fikk antibiotika for det!!! i 3måned!! helt utrolig unødvendig..... blir irritert

De kan jo være usikre på leie. Har vært det hos meg, samt at han har variert mellom å ligge med sete, hode og i tverrleie veldig lenge. Var hos legen i går og da låg han med hode ned. Hadde han ikke gjort det eller de var usikre på leie ville jeg blitt henvist til ul-lyd på sykehuset. Har forstått det tidligere at de venter med henvisning til ul-lyd til uke 36 siden sansynligheten for at babyen snur seg før det er stor.

Nå er det bare å krysse fingrene for at han ikke snur noe mer på seg. Legen trodde at sansynligheten for det var liten. Dessuten går en jo oftere på kontroll mot slutten, og så blir han jo større...så skulle han finne på å snu seg nå satser jeg på at de finner det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...