Gå til innhold

Hvordan beskrive såkalte "murringer"? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har opplevd murringer i forkant av fødsel før... Hvordan vil dere beskrive hvordan det føles? Kan det sammenlignes med luftsmerter? Det hjelper meg ikke så veldig å få høre at det føles som menssmerter, jeg er en av de heldige som aldri har (hatt) dette.

Jeg har gått med irriterende vondt i magen i et par dager nå. Føles ltt som luftsmerter, men er konsentrert foran på magen, nederst der ved trusekanten.

Noen peiling? Er det vits å prøve div. luft-utdrivende medikamenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luftsmerter er vel litt mer intense og topper seg på en annen måte enn murringer og menssmerter. Men det er jo en form for magesmerter disse murringene, ikke som kolikk - men mer jevnt ømt og vondt - akkurat som noen drar litt i noe inni der- saaakte uten å nappe til....! Og murringer/menssmerter kommer både foran og bak i ryggen. Noen har beskrevet rier som et belte som slynger seg rundt magen og strammer til - og slik er det med murringer også - bare mye mildere naturlig nok. Håper du ble litt klokere av dette.

Skrevet

Jøss! Må si det var godt beskrevet! Det er mest som luftsmerter tror jeg... Bare at det er jevnt og konstant heeele tiden.

Jaja, får håpe det går over av seg selv etterhvert.

Tusen takk for kjempegodt svar! :)

Skrevet

Takk takk, men egentlig synes jeg det høres litt ut som murringer det du beskriver, siden de er nede ved trusekanten. Luftsmerter er vel litt høyere opp, er de ikke? Og luftsmerter resulterer jo ofte i litt prompidomp også....? Jeg synes ellers at menssmerter og murringer ofte gjør at jeg blir litt varm i huden ved trusekanten, en litt brennende følelse. Har du det slik?

Skrevet

njaaeii...har ikke lagt merke til noe varmere hud tror jeg..

Og prompingen er vanskelig å bedømme etter, går og promper hele dagen syns jeg.. :S

Jamen det er akkurat det jeg også tenker, at det er for langt nede til å være luft...? Det er rett og slett som luftvondt, bare på feil plass! :):)

Har lyst å legge meg på magen og fiiiise hele kvelden, men det er fysisk vanskelig med denne hvalross-kroppen jeg har for tiden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...