Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Sitter her og leser bt.no, om mishandlede katter. Jeg blir så forbanna at jeg ikk vet hva jeg skal gjøre!! Hva i helvete er det som feiler folk som bruker katter som fotball, og skjærer opp halene deres som en sløyet ål?? Jeg mener helt alvorlig at sånne mennesker ikke fortjener å leve!!! Resten av verden hadde hatt det best uten dem!! Helt i orden at en ikke alle er dyreelskere, men det burde jo gå an å være menneske allikevel..??
Kondis som en murstein Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Helt enig med deg jeg!! Jeg blir helt dårlig når jeg hører om slikt, og vet ærlig talt ikke hva jeg hadde fått meg til å gjøre om jeg hadde sett det selv... Man må være temmelig forstyrret når man går løs på forsvarsløse dyr (og mennesker)!!! De kan få leve, men langt borte fra andre enn sin egen rase!!!
Gjest Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 enig!!!!! folk som ikke kan la dyra være i fred burde ikke selv fått leve.. at de kan pine å torturere dyr på den måten er uhørt.. blir kvalm av det...
Gjest Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Å ta livet av dyremishandlere er vel litt drøyt da, men skjønner at det koker over for mange når det er snakk om sånt. I helga var jeg hos en kompis som hadde fått sin langhårete katt dynket i olje og bensin. Måtte skamklippe ham, stakkars krek, han var livredd. Nå har han fått infeksjon i kroppen og har feber og smerter. Folk er onde.
*Mi tesorito* Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Folk kan være onde ja... Blir helt lei meg av å lese sånt...
Gjest Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Flott at dere setter dette på dagsorden jenter!! Jeg må bare få si at Dyrebeskyttelsen trenger jenter (og gutter) som dere som bryr dere og som vil se litt forandring i verden! ) Jeg er selv aktiv i Dyrebeskyttelsen og kan skrive under på at det utgjør en forskjell for hvert nye medlem enten det er snakk om aktive medlemmer eller ikke! Går an å gå inn på: www.dyrebeskyttelsen-trondheim.no for å se! ) Det finnes så mange triste skjebner for dyr, spesielt katter, jeg har ikke tall på alt mulig jeg har vært borti.... Veldig mange kalde, sultne og triste skjebner der ute...! Flott at dere bryr dere!! )
Gjest Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Glemte foresten at www.dyrebeskyttelsen.no er fellessiden for alle foreningene i Norge:o)
Trillet Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Det finnes ikke ord for hvor mye jeg HATER folk som mishanlder dyr! Selv er jeg av typen som synes det er verre å høre om mishandlig av dyr enn av mennesker.. av en eller annen grunn... De er forsvarsløse og alene i verden.. åååååhhhhh... Jeg blir så jÆVLA FUKCINGS FORBANNA!!!!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 Er helt enig.Har en hund selv og skjønner ikke hvem som har hjerte til slikt.Så bare det som var på nyhetene her for ei stund tilbake om en hund.Helt sykt at noen gjør slikt.
Flippflapp Skrevet 8. november 2006 #11 Skrevet 8. november 2006 helt enig med deg! er riktignok ikke kattemenneske....faktisk så er det det mest plagsomme dyre jeg veit om...men ville aldrig gjort dem noe vondt for det!!
Flippflapp Skrevet 8. november 2006 #12 Skrevet 8. november 2006 føler dert samme som deg......har tatt meg selv i det samme at når jeg hører om katastrofer rundt om i verden så er det dyra som bekymrer meg!! de er jo bare her....kriger og slikt har menneskene liksom startet selv..disse dyra er bare der å prøver å overleve....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #13 Skrevet 8. november 2006 Helt jævlig, enig i det!!!! Mange dyr trenger vår støtte!! Desverre ikke mange som vet at det yldrer av pels fra både katt og hund her i Norge, importert fra dyre (og menneske) fientlige land som Korea, Kina og Vietnam. Dyrene blir utsatt for den værste tortur både ved å stå i bur i stekende sol til selve slaktingen. Pelsen blir behandlet og det er ofte ikke mulig å se hvilket dyr den stammer fra, og solgt på store pelsmesser i Europa. Ofte blir de gitt kryptiske navn som Wild Cat, Mountain Cat osv, om pelsen blir merket i det hele tatt (det er ikke noen lov som kverer merking av importert pels i Norge, helt syyykt når det er så mye fokus på at forbrukerne skal vite hvilket meieri melka er tappet og hvilket beite kua gikk på osv osv...) Jeg blir KVALM når jeg ser modeller på catwalken med svære pels og luer og annet som ofte stammer fra dyr i disse landene!!!! Pelsen havner også på nøkkelringer, pelskledde "lekemus" som selges i dyrebytikker, som "pynt" på sko, vesker og belter etc.etc. Derfor: KJØP IKKE PRODUKTER MED noen former for pels!! Står det "Made i China" så STYR UNNA!!!!!!!!!!!!! http://www.koreananimals.org/cats_p1.htm
RompeRock Skrevet 8. november 2006 #14 Skrevet 8. november 2006 Skriver under på denne jeg. Så glad for at vi er flere som engasjerer oss, og bryr oss om de firbente. Mishandling av dyr og av barn er det jævligste jeg hører om. Og dessverre er det ganske ofte at man hører om det... Har kommet dit hen at jeg må beskytte meg selv, når jeg ser slike reportasjer, for jeg får så inderlig vondt i hjertet. Jeg fatter ikke hvordan mennesker kan få seg til å skade uskyldige vesen!
Heihvordetgår Skrevet 8. november 2006 #15 Skrevet 8. november 2006 Orket ikke engang å lese artikkelen, får bare vondt av slikt. Merker at jeg tåler mindre av slikt for tiden. Det er ganske utrolig hva vi mennesker kan finne på å gjøre mot både dyr og våre medmennesker.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 8. november 2006 #16 Skrevet 8. november 2006 Jeg liker IKKE katter men får likevel vondt når jeg hører slikt. kan ikke fatte at folk kan være så onde, det er tross alt levende vesener med følelser!
Tjatjo Skrevet 8. november 2006 #17 Skrevet 8. november 2006 HELT ENIG! Nesten så jeg begynner å gråte når jeg hører om slike hendelser (hender seg tårene triller også faktisk). For ikke lenge siden var det jo den stakkars hunden som var senket i vannet bundet til en jekk også. Folk som skader dyr for å more seg må jo være syke i hodet......kan ikke være noen bedre forklaring på det....sykt sykt sykt =0( Total mangel på empati. Om jeg noen gang ser mine barn utsette dyr for noe vondt (eller mennesker for den saks skyld), fordi det er gøy....kommer jeg til å "filleriste" de. Mange foreldre lar barna slippe altfor lett fra slike ting synes jeg. Håper jeg kan lære mine barn til å føle empati.... Nå er jeg veldig glad i dyr da (når man ser bort fra edderkopper og maur) =0)
Tjatjo Skrevet 8. november 2006 #18 Skrevet 8. november 2006 Oi, havna på feil trimester jeg....men det gjør ikke noe. Et innlegg absolutt verdt å støtte =0)
RompeRock Skrevet 8. november 2006 #19 Skrevet 8. november 2006 Dersom man lærer barna respekt for annet levende; dyr og naturen generelt, så tror jeg mye er gjort. Og selvfølgelig ha nulltoleranse for all type plaging/mishandling. Tror altfor mange unnskylder slike ting med at det er "typisk guttestreker", "jaja, de rampungene", osv...
linneha Skrevet 8. november 2006 #20 Skrevet 8. november 2006 blir kvalm av mennesker som mishandler dyr. sier bare stakkar den jæ....som skulle finne på å skade lille pusen min!! psykopater, det er de de er! dette er folk som er tilbøyelige til å gå løs på andre mennesker, ikke bare forsvarsløse dyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå