Gå til innhold

Hva skal til for å få tidlig UL?


Joolimooli

Anbefalte innlegg

Leser her inne om alle som har fått ultralyd bare etter 7-8 uker og fått se det lille hjertet slå... Det vil jeg også fryktelig gjerne, men legen min har ikke sagt noe om denne muligheten... Hva skal til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. Jeg bestilte på Omnia, altså utenfor fastlegeordningen. Fikk time ganske kjapt. Kan virkelig anbefale det altså, så MORRO å se det lille hjerte slå....sukk ;) betalte 850 kr for GU og UL, absolutt verdt det!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger, ting som tilsier at man skal ha oppfølging etc.... Eller så kan du jo bestille privat og betale for det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller snudd det slik at du får inderlig håpe at du ikke får det til slik at du behøver tidelig UL for i utgangspunktet får man bare tidelig UL (gratis) dersom man henvises dit pga blødninger, mange tidligere aborter, store magesmerter osv og det er IKKE noe gøy å gå rundt å være så enormt bekymret som man blir når slike ting inntreffer, det er ikke noe å ønske seg. Dersom du har veldig lyst til å få en tidelig UL kan du bestille en selv privat, men da må du betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde sagt at du hadde uregelmessig mens de siste måneden før du ble gravid så hadde du sikkert fått tidlig UL for å få fastsatt riktig termin. (men det er kanskje sent å komme med det nå)

Det går jo alltids ann å betale og få tatt det på en privat klinikk.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he :D Nei, det er nok litt sent å si at jeg har vært uregelmessig nå... Skulle visst om det tidligere ;)

Og jeg vil selvfølgelig ikke at det skal være noe som helst unormalt med nurket mitt som gjør at jeg får tidlig UL heller!!!! (Men det virker jo ikke det er tilfelde med de fleste som skriver her inne at de har hatt det...) Så da blir vel svaret å kjøpe selv, da... Håper det er mulighet for det her omkring. Skal snart til jordmor, så får spørre henne. Tusen takk for gode svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er visst ikke så inmari sunt for barnet heller..

jeg skulle GJERNE sluppet alle bekymringene og alt det som følger med.. har vært på en innvendig UL i uke sju og skal på ny i uke 8 (altså til mandag)

dette pga blødninger og at de ikke er sikre på om lille frøet er i live en gang.

det de leter etter da er om de kan finne tegn på liv, hvis ikke må det jo bli utskrapning.. det er IKKE noe jeg har lyst til å gå igjennom om jeg kan slippe!!!!!!

 

Nei, skulle ønske det ikke var noen problemer, og så kunne jeg vente med UL til det var et ordentlig lite foster som spreller og vinker, som de fleste andre...

 

:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,VinterSol for en påkjenning å ikke vite om det er liv eller ikke.

Selv ba jeg om tidlig UL sist jeg var gravid på bakgrunn av at jeg hadde hatt en MA hvor det viste seg at fosteret hadde sluttet å vokse uten at kroppen støtet det ut. Så da jeg begynte å blø og trodde jeg var 12 uker, så var jeg bare ca 8. Måtte ha utskrapning og full pakke. Da jeg så ble gravid igjen hadde jeg litt angst for at det samme skulle skje, og fikk derfor tidlig UL. Det var faktisk veldig beroligende.

Nå er jeg altså gravid igjen, tre måneder etter at jeg hadde en SA i sommer, og også nå kommer jeg til å be om tidlig UL. Hvis jeg ikke får det så kommer jeg til å gå privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du skulle ønske du slapp alle ultralydene, VinterSol... Det var ikke meningen å sutre etter noe som representerer noe negativt for deg... Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du er fri for plager så skal du være glad du bare kan nyte svangerskapet og ikke bekymre deg..;o)

Jeg skulle gjort mye for å slippe å gå med den konstante bekymringen om alt er bra eller ikke.

Fra uke 5 til uke 7 var jeg plaget med sterke(STERKE) magesmerter så jeg gikk til legen da jeg var 6 uker på vei.Han henviste meg til tidlig ul med en gang fordi han var usikker på hva det kunne være.

Han tok masse blodprøver ,celleprøve og bakterieprøve,men ville ha en ul for sikkerthetskyld.

 

Jeg er glad jeg fikk sjansen til å se om alt står bra til der inne,slik at jeg kan slappe mere av. Det tar på å være redd for hva som skjer der inne.

Med nr 1 så merket jeg ingenting og var ikke på ul før uke 19..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...