Gå til innhold

Skal på kontroll hos legen i morgen tidlig...

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg var der sist, har vært hos jordmor istedet. Føler jeg får mer ut av å gå dit, men i morgen tenkte jeg skulle spørre legen min om hun kan se/regne ut hvor stor babyen kommer til å være ved fødsel. Er i uke 37 nå, så det er ikke for tidlig?? Noen som har fått vite vekta på babyen (det den kommer til å være sånn ca.v/fødsel...)??

Fortsetter under...

Man trenger ikke å ta ultralyd ved å se det (eller regne det ut..)

Sist gang fikk jeg vite at babyen var mellom 3-3,5 -og det stemte ganske bra da. Lurer så på hvor stor denne er, fordi den er over gjennomsnittet.

Annonse

Vektestimering foregår ved ul.. De måler hodet, rygg, lårbein, diverse innvoller etc... og på grunnlag av dette regner de ut en ca vekt.

Gynokologen min regnet i går ut at huleboeren min er 3000 gr. nå - jeg er i uke 38. De legger på seg ca 200 gr i uken, men setebarn legger på seg mindre pga de har mindre plass, så rundt 3500, tipper de denne blir..

Men de kan faktisk regne veldig feil...så infoen må tas med forbehold..

Var på ul i uke 32. Fikk da anslått fødselsvekt til ca 4 kg. Var hos jm i dag og ut fra at nr var 3,8 syns hu dette hørte veldig rikitg ut. Så det her blir spennended. Med nr 1 sa jm ca 4 kg bare ut fra å kjenne på ungen i magen på siste kontroll. Helt utrolig det å.

Til hovedinnlegger :

Lurer veldig på hvordan de kan vektestimere uten å se babyen ??!!??

(vet at de kan estimere ved å måle MAD og Femur, men da må de jo ta UL)

Dersom det stemmer vil jeg at legen min også skal gjøre det neste gang (hun har ikke ULapparat nemlig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...