Gå til innhold

Vondt i hofta!!! Noen flere?

Anbefalte innlegg

Nå de siste 2 ukene har jeg vært veldig plaget med stikkinger i venstre hofte. Det begynte med litt sånn nå og da, men nå er det vondt veldig mye og veldig ofte.

Smertene kan forklares som en litt kraftig stoppenål som stikker inn inn i selve hofta mi. Jeg har forhørt meg litt rundt og noen tror det er babyen som trykker på isjias (vet ikke om det skrives sånn) nerven.

Jeg har ikke nevnt dette til legen min ennå, jeg skal dit på mandag. Jeg er ikke redd for det, men det hemmer meg i hverdagen på jobben. Spesielt sånn som det er nå. Jeg er i dag 11+3

Er det flere som har det sånn? Håper på respons fra dere som endten har det eller har hatt det i tidligere svangerskap.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6999289-vondt-i-hofta-noen-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kjære deg..håper først og fremst at du er blitt bedre..

jeg forstår smerten din på en måte..for jeg har vært plaget med smerter nederst..i korsryggen..også har det spredd seg utover sidene..veldig ubehagelig og vondt å gå.

tror nok ikke babyen kan trykke på noe nerve..den er jo så liten..jeg er i uke 14 nå og smertene mine begynte i uke 13.. tror det er helt normalt..

du får ha god bedring og la meg vite hvordan det går! :)

Hei Angel 81.

Nei jeg har nok ikke blitt noe bedre. Heller verre. Legen min sier at det er nerven som er i klem. Men ikke vet jeg. Vondt er det iallfall. :( Det er ikke vondt i korsryggen eller noen andre steder i ryggen. Kunn i hofta. Og det kommer og går. Og når det ikke er vondt er det ikke vondt i det hele tatt. Kjenner ingenting. Så kommer den berømte nåla som jeg kaller den og stikker meg i hofta. Og da svikter beinet mitt helt og jeg får ikke stått ordentlig på det. Også kan det gå over igjen. Jeg har sammen med mannen min bestemt at jeg skal være hjemme fra jobb resten av uka, så skal jeg ta det opp med legen igjen på mandag når jeg har time, så får jeg se om jeg ikke går ned litt i stilling. For jeg har en jobb der jeg går og står adsolutt hele dagen. Håper det går bedre med deg også da.

Du høres akkurat ut som meg! Men jeg har bekkenløsning da...

Sikker på det ikke er det du også har?

I tillegg til "nåla" i begge hoftene har jeg varierende vondter i rompa, mellom beina og i symfysen/skambeinet det kommer og går. Noen dager jeg jeg helt fin, andre dager klarer jeg knapt å gå mens andre dager er sånn midt i mellom. De dagene jeg er riktig ille har jeg som oftest gjort noe som har forværret det, eks gått litt lang tur etc.

Håper du finner ut av det da!

Hei!

Jeg vet jo ikke om det er bekkenløsning, men det håper jeg virkelig ikke. Men jeg har ikke vondt i ryggen eller rompa eller noen andre steder enn venstre høfta. Men jeg hadde endel vondt på fremsiden av magen i går. Etter en hektisk dag på jobben måtte jeg bare ta det med ro. Da var det et press på fremsiden helt nederst i magen. Et veldig ømt og vondt press. Det var veldig ubehagelig. Jeg håper ikke dette har noe med bekkenløsning å gjøre. Jeg håper jeg ikke får bekkenløsning. Det er skrekken min. Det vil jeg ikke ha.

Men jeg får ta det med legen min på mandag. Frem til da skal jeg ta det med ro.

Jeg kjenner igjen det dere skriver her, men trodde det var umulig at det kunne være bekkenløsning e.l så tidlig i svangerskapet..

Har veldig ofte vondt nederst i korsryggen, og kjenner stikkende smerter i hoften til tider (ikke så ofte). Samtidig kan benet/hofta av og til "låse" seg når jeg skal reise meg og gå o.l..

Er dette bekkenløsn?

Annonse

Hei.

Kjenner igjen det med vondt i ryggen og hofta.

Er heldigvis ikke så mye plaget av det enda, men kjenner at jeg blir mer sliten og gåen, samt at hvis jeg sitter for lenge, så er det vondt og komme igang igjen.

Jeg går jevnlig til en Osteopat (type fysioterapaut) og han hjelper meg, slik at jeg skal kunne utsette "smerter" ved bekkenløsning så lenge som mulig. Jeg føler at dette hjelpe mye og har også hørt fra andre at de har hatt nytte av å få slik hjelp. Det kan jo vært vært å prøve. Snakk med legen din så får du sikkert en rekvisisjon til noen timer, så kan du se om det hjelper.

Lykke til hos legen.

Hei!

I dag har jeg vært hos legen. Hun trodde ikke det var bekkenløsning. Hun hadde et fint ord på det, som jeg ikke har fått oversatt ennå :) jeg skal bli sendt videre til ultralyd av hofta mi. Hun trodde ikke det var noe, men det var en lidelse hun måtte utelokke. Men hva det var vet jeg ikke.

Så da skal jeg jobbe 50 % fram til jeg har vært på ultralyd. Så får vi se hva som skjer fremover. Men jeg måtte ta kontakt med en gang dersom jeg fikk feber. Så ikke vet jeg hva de trodde det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...