MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Føler meg som en ammekmaskin. Har en jente på 4 uker som på dagtid, fra ca 09-15 vil ha pupp ca hver 20-40 min. Hun suger godt og slipper puppen selv så det virker som om hun får nok. Men det er utrolig slitsomt. Hun vil heller ikke roe seg ordentlig på dagtid, sover veldig korte lurer mellom alle ammingen. først i 16 tiden og utover kvelden sover hun lengre perioder ca 2 timer om gangen, og spiser sjeldnere. roer seg for natten først i 0030 tiden og sover greit om natten. 2-3 timer mellom ammingen. Men er det noen som har svar på hvorfor hun er så urolig mht mat og søvn midt på dagen??? Det er veldig slitsomt med all ammingen og det må være slitsomt for henne og ikke få lange sove perioder også!!! Dette har vart en uke ca ,tror ikke det er øke dager heller. Jeg begynner å bli bekymret over søvnen hennes, at hun ikke sover nok timer!!
april 06;) + mai 09* Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 har du prøvd smokk? klarer du "lese" om hun virkelig er sulten, eller om hun bare koser? så lenge de er så små tror jeg de sier jatakk, mange takk hver gang de får pupp. Vår hadde kolikklignende magesmerter, og det resulterte i at vi puppet hele dagen fordi jeg nesten alltid fikk til å roe han med den. Jeg tror det er viktig å amme så ofte barnet vil ha, da får du riktige økedøgn og fornøyd beibi. Men det kan være vanskelig å vite når de vil ha, og når de ikke heller er overtrøtte/ overstimulerte/ et eller annet. Har du prøvd smokk? Bæreanordning? Kan anbefale pouch, f.eks fra www.dotedot.com. Evnt samsov med henne på dagen, så får hun kanskje sovet lenger. Tror ikke barnet ditt sover for lite, det regulerer hun nok selv. Skriker hun mye forresten?
april 06;) + mai 09* Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 smokken kom visst med to ganger..;-) Jaja, kan være viktig den, så
MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 7. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2006 ja hun tar smokk inni mellom , men det detter fort ut igjen. Det kan være som du sier at hun ikke er sulten hver gang , men trenger kos. Men slitsomt allikevel, kan jo ikke sitte med henne i fanget hele dagen, har en på 2,5 år som er i bhg og jeg trenger den tiden på dagen til andre ting også ,selv om kos er kjempe koslig:) nei hun skriker ikke mye. Kun når hun virkelig vil si i fra. så hun er en rolig og fornøyd jente.
MintCondition Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Høres kjent ut, sånn var Guro i to måneder omtrent, før vi kom inn i en "rytme" med to-tre timer mellom ammingene.
mamma og my Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Babyer har korte søvnfaser, og det er ikke uvanlig at de da våkner opp. Har du prøvd å trille tur/vugge henne for å få lengre søvnperioder?
april 06;) + mai 09* Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 hvis du ikke har prøvd vil jeg sterkt anbefale deg å prøve å bære henne, enten i ringslynge, pouch eller lignende. Da får du gjort husarbeid, hun roer seg og sover gjerne lenge oppi der, og dere kommer gjerne inn i en rytme mhp pupping. Husk at dette går over, det er en kort periode. Og all den stimuleringen puppene dine får nå gjør at du får etablert god amming, og det sparer deg for mye arbeid senere. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå