Siss83 Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Mange mener at små babyer ikke skal ha pute i seng/vogn..Andre mener de skal ha. Noen med erfaringer?
*Fått#2*MIA * Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Tulla mi får klare seg uten pute til hun blir betraktelig eldre! Har hørt at man ikke skal bruke pute til veldig små babyer... Min forrige brukte heller ikke pute, men nå vet jo ikke JEG hva som egentlig er riktig eller ikke?
M-82 har fått ei prinsesse:) Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Vårres skal ikke bruke pute, kun putetrekket :-)
Gjest Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Har en sånn supertynn pute for å hindre gulp og sånnt på madrass og skinnet.
marguritten Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 tja.... har funnet ut at rådet varierer fra helsesøter til helsesøter. en helsesøter sa at jeg ikke skulle bruke pute det første året. pga at barnet kunne vikle seg inn i det å bli kvalt. En annen sa at jeg ikke var farlig, å at puten ville forebygge flat hode. men jeg valgte å ikke bruke pute. for å unngå flat bakhode,så lot jeg jenta mi ligge på siden om dagen med en håndkle som jeg hadde laget til en pølse som jeg hadde bak ryggen hennes,så hun ikke rullet over på ryggen eller magen. varierte mellom høyre og venstre side. å for å ikke glemme hvilken side hun sist lå på, så la jeg smokken eller en leke,på den siden hun hadde ligget på sist. jeg har sett noen barn med flat bakhode...det ser virkelig merkelig ut..ser ut som om de er blitt slått med en steikepanne..hehe. leste at det er mange barn i dag som har fått det. å jeg SYNS jeg har lest at hvis det ikke blir rettet ut det første året,så går det ikke bort.. jaja men jeg tror ikke jeg blir å bruke pute denne gangen. får se.... får høre hva "denne" helsesøtra sier
Snupidupi Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Brukt ikke pute tel frøkna... men la putevaret under hodet førr å beskytt mot gulp
Snupidupi Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Når æ la frøkna når ho va lita... la æ ho bestandig på side og bytta sie førr kvær gang æ la ho... ho tippa over på ryggen etter ei lita stund så ho søv mest på rygg... og sørga alltid førr at ho lå på rygg når vi la oss tel å søv... Tante ongen e skjeiv i bakhodet... det retta sæ litt etterkvært men ho e enda litt rar baki der og ho e 3 år nu... men e ikke sånn som man legg merke tel med en gang da..
2011ee Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Min skal ha en liten, tynn pute. Hadde det til eldstejenta også.
Vifikkiaugust Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 På sykehuset i Vestfold blir det visst veldig anbefalt, så spørs om jeg ike blir overbevist der. Men har hørt mange menere man ikke bør bruke det også. Vi har kjøpt pute, og jeg tror kanskje jeg kommer til å bruke den om dagen når hun sover. Om natten får vi ikke fulgt så godt med, og kanskje vi ikke bruker pute da. Vet ikke. Får prøve oss litt fram her tror jeg.
popkind Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 Kommer den første tiden kun til å bruke trekket!
Bratsj Skrevet 7. november 2006 #12 Skrevet 7. november 2006 Har hørt at de ikke skal ha pute før de er over ett år. Jenta mi har akkurat vennet seg til å bruke pute nå, hun er over 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå