Gå til innhold

hva tid skal dere gå til legen?


<3 mamma til 2 jenter <3

Anbefalte innlegg

jeg er 6 uker på vei og lurer på hva tid jeg skal bestille tid hos legen?er det noe spesielt jeg må ha med meg?og bør samboer og være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal i uke 12. Du må ha med deg urinprøve (tatt om morningen), men om du vil ah med samboeren din eller ei må nesten dere bestemme selv :-) Her blir nok bare min mann på på den ordinære ultralyden, men så er dette tredje barnet da, han var med på en 2-3 kontroller med førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i uke 5, ringte jeg legen å fikk time. Måtte vente litt over en uke på time. Så var i uke 7 på første time. Er nå 8 + 2, og skal til første jordmortime i uke 10. Deretter ultralyd i uke 17. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få kjøpt et beger til urinprøven på apoteket?eller må jeg innom legen for å få et?får vi svar på prøven med en gang vi er hos legen?åhh dette er så spennenes :-) gleder oss kjempemasse.vi har til og med vert og sitt oss ut en vogn vi vil ha.hahha det var det første samboeren min ville gjøre så jeg kunne jo ikke annet enn og være med han :-) så herrlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til lege i begynnelsen av uke 10. Er 7+ 3. Var hos legen i forrige uke (anngående noe annet) og ba da om ny time. Hun ville begynne med helsekort og alt det der, men jeg ba om ny time om noen uker. Jeg vil gjerne være mer enn 8 uker før jeg begynner med det....føler meg ikke helt gravid enda...

Med tanke på fødeplass (oslo) anbefalte legen meg å søke fødeplass nå, for det blir så fullt i juni/ juli, så da bør man ikke vente så lenge.

Hvis samboer kan ta seg fri for å være med er det sikkert koselig, men det er jo artigere for dem med hjertelyd og ultralyd litt senere. Men jo før de får et forhold til det, jo bedre. Man får gjerne mye info på første legetime, så det kan jo være greit med to par ører...

Oi jeg skrev meg visst litt ut mot horisonten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får kjøpt urinprøveglass på apoteket ja. Jeg bestilte time i dag ( er bare i uke fire nå), er i uke 7 når jeg har fått time. Det er veldig tidlig, men ettersom jeg gjerne vil at han henviser meg til UL tidligere enn uke 17, så vil jeg ha en tidlig time. Tror forøvrig det er veldig individuelt når man har den første legetimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...