*missy* Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 mistet før og så blitt gravid igjen og alt gikk bra? Jeg har en gutt fra før og så ble jeg gravid igjen. Skulle egentlig hatt i nå i midten av november,men mistet barnet. Jeg skulle på ul i uke 12-13 og fant ut at det hadde ligget dødt i 6 uker. Hadde ingen blødning eller tegn til at jeg hadde mistet!?! Skulle bare på en sjekk pga litt magevondt.Vi vet ihvertfall hva magevondtet var! Nå er jeg gravid igjen og er 12+6 og er rimelig nervøs for at det skal skje igjen! Har en god del luft og merker litt smerter med det. Har også vondt i ryggen og hofter og merker det litt i lysken. jeg vet det har samenheng med at det vokser og gror og evt. bekkenløsning. Lurer på om det er noen som har opplevdå å miste og hva som skjedde senere for dere?? Hadde satt pris på et eller fler svar til en nervøs gravid mamma!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Jeg har ikke mistet selv, men kjenner en som fikk en skjønn gutt,, og så mistet nr2 i uke7. Hun ble gravid igjen kort tid etter og da var alt i skjønneste orden.. Det var graviditet utenfor livmor som gjorde at hun mistet, så da hun ble gravid igjen fikk hun tett oppfølgning med UL og sånt.. Og nå er hun godt over halvveis i graviditeten og alt er fint med mor og barn!! Klart man blir nervøs når man har noen leie erfaringer i bagasjen... Håper du klarer å slappe litt av, at ikke de første mnd blir ødelagt av bekymringer... Jeg har LITEN tro på at det skjer noe tull en gang til for deg.. Når du har kommet til uke 13 nå uten magesmerter så er det et godt tegn!!! Klem 23+0
skytte72 Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 hei..... jeg mistet i mars,var da på ul fordi jeg begynte å få rar utflod vært dødt i ca 6 uker da. er nå gravid på nytt i uke 18+4. jeg fikk tidlig ultralyd ettersom jeg mistet sist,synes det er rart hvis ikke du også skal få det. jeg var på ul i uke 12 da. men de smertene du har er sikert helt normalt,hadde mye smerter jeg også her og der. har det litt enda også,men var på ul i går gjen og alt var bra. synes du skal ringe legen din å fortelle situasjonen. likere at du får ul i stedet for at du skal gå og være urolig. du får ha lykke til,alt er sikert bra med det lille nurket:)
*missy* Skrevet 7. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2006 takk for trøstende svar.. jeg skal til jormora neste mandag og høre etter hjertelyd. det blir spennende.. alt er helt sikkert bra.. prøver å tenke positive tanker.. var hos jordmora på fredag som var og hun prøvde å finne hjertelyden, men sa det var litt tidlig.. har store håp til mandagen.. hun synes alt ellers virket bra:) har stor tro på det.
Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Hei! Jeg mistet i april (i uke 10), og var gravid igjen i mai. Fikk ul i uke 10, og var igjen på den "originale". Alt var bra begge gangene, og er det fortsatt! Idag er jeg 26+2 og det er masse liv i den lille, hver dag:) Prøv å slappe av med graviditeten din (vet det ikke er lett!), og kos deg masse! Klem...
ett til! Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 hei! jeg mistet før jula 2005,men hadde ingen symptomer,hverken gravidsymptomer eller at noe var galt-symptomer.jeg tror det var magefølelsen som sa meg at ikke alt sto bra til.så jeg gikk til en privat lege for å få ultralyd,og da var det ingenting som vaks der inne.var bare 8 uker på vei,men ikke akkurat de beste nyheter å få selvsagt...legen sa at det kunne være kromosomfeil,for slikt var bare noe som hendte.så kanskje det var for det beste?det er iallefall slik jeg trøstet meg selv nå er jeg gravid i den 27 uke,og alt står bra til nå.den lille sparker meg så mye at jeg må bare le,selv om det til tider er ganske ubehagelig! ikke bekymre deg så alt for mye,spesialt ikke når du allerede vet at du kan få friske fine barn. spontanaborter er mer vanlig enn man skulle tro,slik er det desverre bare... lykke til!
*missy* Skrevet 7. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2006 jeg har mere tro på denne grviditeten enn sist.. føler meg mere trygg.. takk for all oppmuntring og støtte.. det kommer godt med.. slapper mer av nå:)
simasefa -8 juni- Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 det at du har mere tro på denne graviditeten enn sist- gjør at jeg tror dette går veldig bra:) hold fast på den feelingen du:) jeg hadde en sa i uke 7 for noen år siden, og da visste jeg at noe var galt ( selv om det var mitt første svangerskap) jeg insisterte meg inn til legen ( som var sur og ikke ville ta meg imot- det var greit, men da måtte jeg betale sa hun... ) gjorde det, og hun sa bare- ja du er gravid ca 7 uker-- noen dager senere hadde jeg sa med stoore bokstaver- haste innlagt med stooore smerter ( de trodde det var en xu) neste gang jeg ble gravid, fikk jeg en like sterk feeling som den gang, men på at dette går bra:)!!! og det gjorde det så absolutt- fikk jenta mi på menstermin datoen- 4240 g og 53 lang:))))) er sikker på at bekymringene dine er en naturlig reaksjon på at du har mistet, og har ikke noe med dette svangerskapet å gjøre ( altså at det ikke er noe galt nå)--- det er bare naturlig å vere ekstra engstelig, men det går nok helt bra skal du se:)) (snek meg inn fra første trimester her nå, håper det er greit)
ceso Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 jeg skulle hatt termin for to dager siden faktisk, men mistet da jeg var 7 uker på vei. hadde masse magevondt selv og var gjennomført dårlig gjennom det svangerskapet så jeg hadde vel egentlig en følelse av at det ikke ville gå bra. nå er jeg 20+3 og er i storform. klart jeg har plager, med bekkenløsning MASSE flying på do og sånt, men magefølelsen er god....
Heihvordetgår Skrevet 8. november 2006 #10 Skrevet 8. november 2006 Jeg har mistet 2 ganger før denne graviditeten. Første gang var jeg 14 uker på vei, og andre gang bare litt over 5 uker. Nå er jeg 17 uker, og jeg kjenner spark sånn av og til. Har vært på tidlig UL for å sjekke at alt er i orden. Nå er det ikke lenge til den ordinære UL, og jeg ser fram mot det. Har selv fått tett oppfølging i dette svangerskapet, men kun på grunn av at førstemann var sterkt misdannet, slik at de måtte forvisse seg om at det denne gangen var bra.
*missy* Skrevet 8. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 8. november 2006 det er godt å høre andres erfaringer om dette.. jeg blir bare tryggere og tryggere på meg selv og gullklumpen i magen.. takk for all omtanke og råd. setter pris på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå