Gå til innhold

Synes dere jeg er hysterisk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vil jeg dere skal være ærlige altså! :)

Fikk satt inn 2 egg 20 okt. og testa positivt. (1. fryseforsøk)

Hadde mensmurringer fra begynnlsen. De har kommet og gått litt, og så i helga fikk jeg akkurat sånne smerter som jeg hadde i sommer da jeg mistet. (MA i uke 10)

Jeg har ikke blødd annet enn bittelitt blod på papiret en dag. Men crinone-restene er brunt (beklager detaljer).

Har siden helga hatt småvondt i magen. Litt vanskelig å forklare, men ikke sånne smerter som om livmora strekker seg eller mensmurringer.

Var til legen i går og fikk henvisning til ultralyd. Skal dit på torsdag.

Heldigvis tok legen meg seriøst og det var ikke noe problem å få ultralyd og blodprøve.

Men føler meg litt overhysterisk. Vil jo ikke ta opp masse ressurser og tid, men vet at jeg ikke klarer å slappe av før jeg får vite at alt er i orden.

Andre som har opplevd at det har gått galt så tidlig?

Og er det noen som har tatt ultalyd så tidlig? Jeg blir 4 + 6 hvis jeg regner fra den 20. Eller 5 + 1 hvis jeg regner at det er befruktning 2 dager før innsetting. (Hva er riktig å regne?)

Skjønner ikke helt hva de ser når det er så tidlig at hjertet ikke har begynt å slå enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg hadde gjort akkuratt det samme som deg...man er jo helt sikkert litt ekstra engstelig når man har mistet før også...

Syns ikke du skal tenke over at du tar opp deres tid eller noe, tenk kun på deg selv du!! :)

Trodde uansett at man skulle regne ut fra siste mens første dag jeg ....det er vel fosterets uker fra befruktning, men du er vel litt lenger enn fosteret...

Håper alt går bra med deg da..

Skrevet

Du er aldeles ikke hysterisk! ;o)

Jeg hadde gjort (og kommer til å gjøre) det samme når det er min tur.

Bare husk på at det er veeeldig tidlig å ta UL i uke 5...og selv om legen ikke ser noen ting, så er det faktisk helt normalt og trenger ikke bety at det ikke er noe der! Bare til info!! :o)

Lykke til - sikker på at dette går bra! :o)

Skrevet

Jeg syns ikke du er hystersik, det er klart du er engstelig etter hva du har gått igjennom i sommer.

Tvertimot er det bra både for deg og babyen at du blir beroliget på torsdag, engstelsen påvirker både deg og barnet og det er jo heller ikke bra. Er ingen ekspert her, men skulle tro det er et godt tegn at du ikke har blødd noe mer nå. Og at smertene har gitt seg.

Jeg hadde jo en SA for noen uker siden var da 5+4, og da blødde jeg mye i nesten en uke og hadde veldig vondt i noen døgn, siden skikkelig stikk og tak mye mer vondt enn menssmerter.

Man regner forresten innsettingsdagen som dag 0 og dagen etter som dag 1, siden da du tester 14 dager etter innsetting er du jo 4 uker på vei. Så hvis jeg ikke har missforstått helt er du nå 4+4 uker på vei.

Krysser fingerne for deg!!

Lykke-til-klem

Skrevet

Nei synes absolutt ikke du er hysterisk, men hadde nok støtta meg mer på en blodprøve enn UL så tidlig.

Man blir redd når man opplever noe tragisk, jeg havna på legevakta med eggløsning noen uker etter SA :-)

Skrevet

Synest ikke du er hysterisk!

Når en har vært gjennom mye, og ikke lenger tar ting for gitt, er det virkelig lov å være engstelig!

Håper blodprøven viser gode svar :)

Ul er nok noe upålitelig så tidlig :/ Men det kan jo være at dere får se noe likevell :) Hjertet slår vell ikke før i uke 7. Så blir vell bare en fostersekk med prikk i?

Lykke til!

Skrevet

Hei MalinL

Du er absolutt ikke hysterisk.Helt normalt.Tror nok vi alle hadde gjort som du.Men som de har svart over her,så spørs det vel om de kan se noe på UL så tidlig.Men du har jo tatt blodprøve også,så da burde du jo få svar.Ønsker deg masse lykke til,skal krysse fingrene for deg Malin.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Klem fra -

Skrevet

TUSEN TAKK for svar jenter!

Da har jeg skjønt utregningen riktig finetine. De utregningene jeg skrev var de jeg ville være på ultralyd. Så i dag blir jeg 4+ 5.

Skal ta ny blodprøve i dag. Så da får jeg vel svar på den samtidig med ultralyden i morgen. Skal hcg-nivået fordobles? Tok på mandag og ny i dag. Jeg trenger vel ikke kunne det der. De har vel peiling på sykehuset. Mer enn turnuslegen jeg var til iallefall.

Håper inderlig at de ser en fostersekk med prikk inni. De ser vel sikkert hvis den er tom.

Drømmer om at jeg får se 2 prikker i morra :) Det hadde vært så fantastisk.

Jeg forbereder meg på det værste for jeg innbiller meg at fallet ikke blir så stort da. Sist gang var jeg så overbevist om at det ikke var noe galt. Så sjokket ble ganske kraftig.

Klem til dere alle fine jenter!

Skrevet

Tusen takk for det Ann-ch!

Skal skrive å fortelle hvordan det går i morra.

Skrevet

Hei på deg :-)

Først: Du er ikke hysterisk! Når du har mistet før, blir man engstelig. Det er naturlig.

Vi mistet når jeg var 5+5 dager.

var på ultralyd dagen før, da jeg hadde spottet i 4 dager og begynt å blø friskt blod den 5 dagen...

På ultralyd å allt fint ut - men ikke noe hjerte slag - men det er fordi hjertet begnner å slå rundt dag 22 etter befruktning.--- så det er ikke sikkert det var begynt å slå.. Vi fikk målt hcg hele uken jeg spottet - og det var veldig fin stigning - helt til søndagen - altså dagen før jeg mistet. Da var den nesten doblet seg - men manglet litt... altså var det nok ikke levelig lenger fra da av.

Men de kan se foster anlegget på UL . men ikke noe hjerte altså så tidlig...

Det går sikkert fint med deg !!! I verste fall -

Kan jo hende at det er det ene som har gått til grunne - og at nr 2 er helt bra!!

Masse lykke til!!!

Klem fra

Skrevet

Trist å høre at du mistet UngVoksen! Takknemlig for at du forteller om din erfaring.

Nå har jeg vært på legekontoret og tatt blodprøve nr 2 så da er det å krysse fingre.

Ble veldig overrasket for legesekretæren hadde fått beskjed av legen om å spørre hvordan det gikk med meg. Har ikke opplevd at tidligere leger har brydd seg så mye.

Lufta gikk helt ut av meg istad da jeg oppdaget mer blod på papiret. Det er ikke mye, men det er friskt blod, så jeg har ikke så fryktelig store forhåpninger til morradagen.

Jeg håper som du skriver at det er bare den ene det har gått galt med.

Tusen takk for lykkeønskniger!

Klem

Skrevet

Hei!

Du er for all del ikke hysterisk:o) Uansett har vi grunn til å være litt "hysteriske" eller hva man skal kalle det.... Har en venninne som blødde litt fra og til gjennom hele svangerskapet. På tidlig tidlig ul, sa legen at det var en abort og at hun burde få utskrapning. Men hun klorte seg fast til det lille håpet... Hun har idag en liten baby på 5 uker:o)

Hjertet begynner å slå ca 5 og en halv uke, så siden du er 4+5 idag, håper jeg ikke forventningene er såå store.... en vil jo gjerne se fosterlyd, det er jo da en kan vite at det er bra der... Så om 1 uke kan du se det. Det sies at en kan se hjertet mellom 5 og 6 uker:o)

Blodprøvene skal fordoble seg om alt er sånn det skal være. Får du svar på det imorgen? Nå er jeg fryktelig spent:o)

Krysser alt jeg har vennen:o)

Store klemmer

Skrevet

V. IVF må du legge til to uker når du regner ukene dine. Dvs. at du må starte beregningen to uker før befrukningsdagen. Da finner du par v. den teminen som "vanlige" bruker når de regner fra siste mens! Hysterisk er du ihvertfall ikke!!!! Fikk selv tidlig UL fordi jeg fikk panikk - symptomene forsvant liksom - minnet veldig om tidligere SA'er. (Alt går heldigvis bra her :) ) Det er kjempeviktig å finne ut hvordan det står til etter min mening! Det er spennende nok som det er om man ikke skal måtte gå å engste seg mer enn nødvendig!! Blodet kan jo komme fra et sår i skjeden - ikke uvanlig med den Crinone gelen... Forøvrig en ekkel sak den gel'en. Er endelig ferdig med den - måtte bruke den i ti uker...

Lykke til i morgen!!!!!!

Klem

Skrevet

Jeg tenker mye på deg Malin, håper så inderlig at alt er bra med den lille spiren...

Forstår veldig godt at du blir engstelig, hadde reagert på samme måten selv. Som det blir sagt flere ganger her er det noen som av og til blør, så vi får krysse alt for at du er en av de som blør litt i begynnelsen av svangerskapet.

Mange godt klemmer fra meg.

Skrevet

Du er ikke hysterisk! Dersom det hadde vært meg hadde jeg også bedt om å bli undersøkt ekstra nøye. Tenker masse på deg og krysser alt for at dette skal gå bra xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...