apriljente-66 Skrevet 7. november 2006 #1 Del Skrevet 7. november 2006 Hei på dere, hvordan står det til med de vordrende mødre? Hvordan er formen og når er terminene deres? Ukene flyr av sted og dere har kommet noen uker uti svangerskapet nå? Jeg holder på med 3 prøverørsforsøket, så hvis alt går etter planen blir det uttak i uke 47. Men som prøverørskandidat så er det mange "hindre" å passere før den tid så jeg håper at alt går i orden denne gangen. Håper å høre fra dere. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/
Gjest Skrevet 8. november 2006 #2 Del Skrevet 8. november 2006 Hei kjære deg! Det var da sannerlig spennende nyheter! Denne gangen SKAL det bare gå bra for dere!!! Kjenner flere, også i nærmeste familie, som har blitt gravide gjennom prøverør, og har all mulig tro og tillit til prosessen!! Utrolig spent og glad på deres vegne! Alt bra med meg og den lille i magen. Er midtveis i 15 uke nå, og går og venter på brevet fra Riksen om kjønnet på den lille! Fikk jo resultatet på morkakeprøven for noen uker siden, gjennom hurtigtesten, husker du kanskje, så det er liksom ikke noen frykt knyttet til dette brevet lenger, heldigvis! Har nemlig bursdag imorgen, "rundt tall"..... og det hadde bare vært en fantastisk bursdagsgave å endelig motta brevet! Skal ha middag med familien på fredag, og det hadde vært så koselig å annonsere da hva kjønnet blir :-) Har for lengst begynt å telle med til fredag 13 (!) april, da permisjonen starter :-) Termin er satt, utifra div. ul, til 8. mai. Dagene går fort synes jeg! Den verste kvalmen og svimmelheten har endelig også gitt seg, så nå er det endelig godt å være gravid! Magen kom i full fart for en ukes tid siden, så jeg kan bare bruke gravidebukser nå! Ikke mye tvil i mine omgivelser nå, på hva som er i gjære! :-) Men nå vil jeg fokusere på deg og det dere skal igjennom i uke 47!!! Tvi tvi tvi!!!!! All the best, god klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7008731
zoe* Skrevet 10. november 2006 #3 Del Skrevet 10. november 2006 Hei Apriljente!!! Så godt å høre fra deg!! Jeg har vært borte fra nettet nokså lenge, pc'n har vært til rep pga virustrøbbel og jeg har ikke hatt ork til noe mer enn det aller nødvendigste pga den ekstreme kvalmen. Endelig skimtes lys i tunnellen, skal til gynekologen neste uke, og hun har ultralydapparat så da får jeg endelig se hvordan det står til der inne. Ellers har vi vært til genetisk veiledning og fått time til morkakepr den 27/11. Er veeeldig skjelven for det, men skal bli godt å få det overstått, får hurtigsvar etter 3-4 dg. Føler at tiden kommer til å stå omtrent stille frem til alt det der er overstått... Jeg er fortsatt i helt begynnelsen, bare litt over 9 uker, selv om det føles som om jeg har vært gravid i månedsvis. Hva med deg? Blir det noe av reisene du planla før eller rett etter uttaket? Hvordan går det med sprayingen, er du i ok form? Hold oss oppdatert så vi kan følge med deg!! Gratulerer med dagen Sondres mamma!! Håper du fikk bursdagsønsket ditt oppfyllt! Ha en super helg begge to, beste ønsker fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7038011
apriljente-66 Skrevet 11. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 11. november 2006 Hei på dere begge to. Hyggelig å høre statusen hos dere. Synd å høre om den kvalmen din Zoe*, men jeg vil tro den er over på noen uker nå. Tenk allerede i 9. uke! Morkakeprøven og svaret på den vil nok bli bra skal du se ;O) Gratulerer med overstått Sondres mamma, og velkommen etter det runde magiske tall Det er lørdag og du feirer kanskje med alkoholfritt øl akkurat nå, hehe Takk for lykkeønskninger til meg. Dessverre så går det visst ikke min vei. Etter 3 uker med hormontilskudd (dbl dose siste uke) responderte ikke kroppen min slik den skulle på nesesprayen så dette forsøket ble avbrutt. Er virkelig lei meg og fortvila. For det første; så måtte legene diskutere hva de nå skulle gjøre, og hvilken behandling som nå måtte til. Mitt tilfelle var visst ikke så vanlig! For det andre, hvis det blir nytt forsøk, vil det ant. kollidere med juleferie på klinikken........Jeg er ganske oppgitt og ser 41 årstallet komme nærmere og nærmere...Begynner nå å merke hvor tungt denne prøverørskarusellen er men jeg gir vel ikke opp. Har vært i min egen boble denne høsten og synes at nå må det snart skje noe positivt. Dette året har vært ganske tøft. MEN for snille jenter så ordner det seg vel - sent men godt, ikke sant?? Håper dere vil fortelle om utviklingen deres fremover, det gir meg håp og tro på at jeg vil lykkes også. stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7051001
zoe* Skrevet 17. november 2006 #5 Del Skrevet 17. november 2006 Kjære Apriljente!!! Nå fikk jeg veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært her inne på en stund igjen sånn at jeg kunne svart deg tidligere. Føler så uendelig med deg, og synes virkelig det var toppen av urettferdighet at du skulle få denne beskjeden om at ting må utsettes enda mer nå... Jeg hååper så inderlig at legene snarest mulig finner en løsning for deg så du endelig skal få slippe å befinne deg på denne pinebenken lenger. Jeg er overbevist om at alt vil ordne seg for deg, men håper virkelig at du skal få slippe flere prøvelser nå, det får da jammen være grenser for hvor mye man skal måtte tåle! Håper det blir noe av de planlagte reisene dine, det er alltid godt å komme seg bort, få ting på avstand, for så å komme hjem med nytt mot... Så skal du se at 2007 blir DITT år, så det suser!!! Angående det med alder synes jeg absolutt ikke du har noen grunn til å uroe deg på flere år ennå, vet om så mange på langt mer enn 41 som har fått friske flotte barn. Min manns kusine på 44 nedkom nettopp med sin første, en stor, fin jente! Her nærmer det seg den "skumle" datoen for prøvetaking med sakte skritt. Var på første undersøkelse hos gyn forleden, hun har ultralydapparat og vi fikk se en liten tass på 4,7 cm som lå og koste seg og lekte med navlesnoren sin! Må si at hele graviditeten har vært veldig uvirkelig helt til da, har følt meg mer syyk enn gravid (har gått ned 5 kilo så det er ikke mye mage ennå, nei!), det var en stor lettelse å se at den lille der inne hadde det bra iallefall, selv om det er alt for tidlig til å håpe på at andre ting går bra, slik at vi endelig kanskje kan få innvie omverdnen i vår store hemmelighet... Da ønsker jeg deg en flott helg og alt godt, og håååper på gode nyheter for deg i snareste fremtid!!! Varme klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7125565
apriljente-66 Skrevet 21. november 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 21. november 2006 Kjære Zoe* ikke ha dårlig samvittighet er du snill Det går da fremover på et vis, og i dag kom jeg hjem fra en jentetur i Vilnius!! Kan anbefales! . Godt å få tankene bort fra graviditet, prøverør, osv osv. Hva gjør jeg når jeg kommer hjem, joda da setter jeg meg ned på BIM, gråter når jeg ser på Koht, der er det jo mye om familie og ikke minst fokus på unger.. Phu. ja jeg liker nok å følge med og håpet og troen er der. Takk for at du håper for meg til neste år. Vi får håpe det ordner seg. Venter fortsatt på mensen slik at jeg kan starte opp med p-pillene...ja det var det legene gav meg. Den skal også nedregulere på et vis før neste sprayrunde på nyåret. Høres rart ut men slik er det nå bare. Så koslig å høre at du har en liten tass på 4,7 cm. Det er såå fantastisk å se den lille, snufs..Håper den kvalmen din snart gir seg og at du kan nyte graviditeten fullt ut. Vil ønske deg lykke, lykke til med prøvetakingen. Jeg sender over litt energi og positive tanker til den store dagen. Har stor på at dette går riktige vegen Ha det riktig godt så lenge, stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7179657
Gjest Skrevet 22. november 2006 #7 Del Skrevet 22. november 2006 Kjære Apriljente. Nå ble jeg ordentlig lei meg på dine og din manns vegne. Så utrolig urettferdig at dere ikke skulle være heldige denne gangen heller. Skjønner det er vondt å se babyer og gravide "overalt" - det er jo sånn det føles når man så inderlig ønsker seg det samme. Vet ikke hva jeg skal si for å trøste. Den magre trøsten er jo at det fortsatt finnes håp, og at dere, som du sier, skal prøve igjen på nyåret. Vi krysser fingrene for 2007-baby for dere - føler meg sikker på at dere lykkes til slutt!!! mange varme tanker og klemmer fra meg, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7182919
zoe* Skrevet 30. november 2006 #8 Del Skrevet 30. november 2006 Kjære Apriljente og Sondres mamma! Nå føler jeg meg like ør som da jeg testet positivt for snart 2 måneder siden. Har nettopp vært på sykehuset og hentet svar på hurtigtesten på morkakeprøve som ble tatt mandag: ALLE KROMOSOMER NORMALE!!!!! Gjett om vi pustet lettet ut!! (Fikk også vite at vi venter nok ei lita jente, noe yngstedatteren kommer til å bli overlykkelig for!) Har ikke helt fattet det ennå, at denne uendelige ventetiden er over, har ikke tillatt meg selv å glede meg i det hele tatt, har vært så fryktelig redd... Godt å høre at du hadde en fin tur, Apriljente!! Jeg var også borte en helg og det hjalp veldig på kvalmen med andre lukter og omgivelser, klarte å spise normalt for første gang på lenge! Nå som det har gått så utrooolig bra for både Sondres mamma og meg, krysser jeg fingrene for deg som aldri før og håper vi klarer å smitte deg med all mulig positiv energi og babystøv!!! Du har vært fantastisk til å gi oss støtte hele denne lange veien, nå synes jeg jammen det er din tur til å ta i mot! Fortell oss hvordan det går med deg!! Kommer antagelig til å stikke innom her litt oftere i tiden fremover... Mange varme klemmer fra verdens lykkeligste Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7295644
apriljente-66 Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 1. desember 2006 Hello girls Intet gleder meg mer enn å høre slike resultat Zoe*, nå er vel en tung bør kastet og du kan se fremover i svangerskapet? Sukk, blir nesten rørt jeg *snufs*. Ååhh.. det må være en fantastisk opplevelse! Å feire jul med verdens beste beskjed Håper kvalmen ikke er så sterk lengre og at du får en nydelig tid fremover. Når er din termindato? Ukene flyr jo her..hehe. Med meg så er det intet nytt. Jeg venter fortsatt på mensen, slik at jeg kan begynne med p-piller(!), før spray og sprøyter. I dag er det 38 dager siden siste mens, og pga at jeg måtte avbryte sist så har vel sprayen ant klusset med syklusene mine... :o/... P-pillene skal altså hjelpe til å nedregulere....ÅH, det må være herlig å bli gravid på "normal" romantisk måte hehe . Men nå er det mye som skjer før jul, og siden jeg er en stor akevitt-elsker så går jeg julen glad i møte så får en håpe at ting ordner seg til åres. Så lenge det er egg - er det håp vet du ! Takk for lykkeønskninger fra Sondres mamma. Jeg skulle likt å sett deres mager nå. Stoor klem fra "tante" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7304769
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2006 #10 Del Skrevet 1. desember 2006 Hello girls Intet gleder meg mer enn å høre slike resultat Zoe*, nå er vel en tung bør kastet og du kan se fremover i svangerskapet? Sukk, blir nesten rørt jeg *snufs*. Ååhh.. det må være en fantastisk opplevelse! Å feire jul med verdens beste beskjed Håper kvalmen ikke er så sterk lengre og at du får en nydelig tid fremover. Når er din termindato? Ukene flyr jo her..hehe. Med meg så er det intet nytt. Jeg venter fortsatt på mensen, slik at jeg kan begynne med p-piller(!), før spray og sprøyter. I dag er det 38 dager siden siste mens, og pga at jeg måtte avbryte sist så har vel sprayen ant klusset med syklusene mine... :o/... P-pillene skal altså hjelpe til å nedregulere....ÅH, det må være herlig å bli gravid på "normal" romantisk måte hehe . Men nå er det mye som skjer før jul, og siden jeg er en stor akevitt-elsker så går jeg julen glad i møte så får en håpe at ting ordner seg til åres. Så lenge det er egg - er det håp vet du ! Takk for lykkeønskninger fra Sondres mamma. Jeg skulle likt å sett deres mager nå. Stoor klem fra "tante" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7308378
zoe* Skrevet 3. desember 2006 #11 Del Skrevet 3. desember 2006 Hei Apriljente-66! Lurte først litt på hvem som var den anonymen som skrev så hyggelig svar, men skjønte raskt at det var deg som hadde trykka litt feil. Såå kjedelig at du at på til må drive og vente på mensen, når du vet at du må gjennom en p-pille kur, og til en forandring VIL at den skal komme kjappest mulig!! Jeg håper du snart er i gang og nærmer deg ny prøving. (Det er ingen mulighet for at du er forsinka av andre årsaker da??!! nå som du minst av alt venter det!! DET hadde vært noe det!!!) Jeg også gleder meg til jul, skal på besøk til venner i Sverige hele familien, og det blir deeeilig å komme bort fra alt en stund. Regner med og håper på at kvalmen skal forsvinne helt i løpet av ferien slik at jeg kan begynne på det nye året med masse ny energi og optimisme! Ja, ukene flyr, er i trettende uke og allerede over i 2. trimester (tror jeg...). Har termin 12.06.07, blir nok en litt annerledes sommer for hele familien, gitt! Ha en fortsatt fin førjulstid og lykke til på alle måter! Stor adventsklem til tante Apriljente fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7324734
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #12 Del Skrevet 4. desember 2006 Kjære begge to! Først og fremst, gratulerer med fantastiske nyheter Zoe! Ingen vet bedre enn oss 3 hvor ufattelig herlig det er å få denne typen tilbamelding :-) Så hell og lykke til deg videre! Trist at det skal være så vanskelig for dere å bli gravide nå, Apriljente. Jeg tenker på dere, og håper det skal klaffe snart! Og som du sier, aquavit er nammenam - så kos deg masse med det i julen! Og vips! Plutselig skjer det noe..... Alt vel med meg. Er i 19 uke nå, helt utrolig å snart være halvveis! Magen strutter som bare det, helt uaktuelt å få på meg vanlige klær lenger, men heldigvis har jeg ikke lagt på meg mye - ennå..... Formen er helt fin, og imorgen skal vi til ordinær ul på sykehuset. Gleder meg selvsagt mest, men er jo litt nervøs også, sånn for sikkerhets skyld...... ha en koselig førjulstid begge to! klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7336389
zoe* Skrevet 7. desember 2006 #13 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei igjen! Tusen takk til både Sondres mamma og Apriljente for gratulasjoner m/mork.prøveresultater. Ja, tror faktisk ikke jeg har følt meg så letta og happy noensinne! Var på ultralydundersøkelse sist mandag, med sjekk og måling av alle organer, alt så heldigvis veldig bra ut. Ut fra målingene ble termin satt til 5-6 dager tidligere, altså 6-7 juni. Skal tilbake for ny ul i slutten av januar. Hvordan gikk det med deres ultralyd forleden, Sondres mamma? Jeg synes alltid de undersøkelsene varer altfor kort, man kan liksom ikke se seg mett... Endelig begynner jeg å føle skikkelig sult innimellom kvalmebølgene, tar det som et tegn på at det verste snart er over. Håper alt er bra med deg også, Apriljente!! De beste ønsker til dere begge fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7379763
Gjest Skrevet 8. desember 2006 #14 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei! Godt å høre at UL var en fin opplevelse for dere Zoe! Vi var på UL på onsdag som var. En flott opplevelse!! Jordmoren tok seg god tid, og "gjennomgikk" hele jenta fra isse til tær :-) Forklarte og viste, så det ble tydelig for oss også hva hun så! Vesla sprellet og bevegde seg fint, og vi fikk DE flotte bildene!! Alt er fint med henne, og hun ser veldig frisk og velskapt ut, på alle måter - heldisvis... Veldig fornøyde med det! Termin satt én dag frem, hvilket betyr at både menstermin, og de tidligere UL-terminene vi har fått stemmer. Så nå går jeg inn i uke 20 imorgen, dvs. halvveis! Ny termin er 7 mai, og det blir den som "gjelder" resten av svangerskapet. Utrolig så fort det går! Formen er litt på nedadgående kurs synes jeg. Er mye sliten og trøtt, gråter lett og føler meg generelt ikke i topp form, som jeg har gjort de siste ukene. Kan godt tenke meg å be om en 50% sykemelding for en periode hos jordmor når jeg skal til henne i januar. "Holder ut" til over jul ihvertfall! Håper selvsagt ikke at dette vedvarer, men som legen min sier, jeg er jo ingen ungfole akkurat lenger.... Men ikveld skal vi i 40 års lag- jeg skal stråle i ny mammakjole, holde tale for jubilanten, og sikle på all den gode rødvinen jeg ikke kan drikke..... :-( Ha en strålende og koselig helg begge to! Helgeklem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7392564
apriljente-66 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 12. desember 2006 Hallo damer, Koslig å høre siste nytt om dere. Må jo følge med litt jeg og da vet dere, blir nærmest ltit tante for disse barna deres. Gikk det greit med talen uten vin Sondres mamma, hehe? Her i gården gikk det lang tid før mensen kom, 43 dager siden sist faktisk! Tror du jeg ble innbilsk`? Ja det var ikke fritt for det. Tenk om vi kunne klart det på egen hånd? Men tukling av naturen så skjer det utsettelser i systemet. Men den kom på søndag og da var første p-pille dag!!! Den skal da hjelpe til å nedregulere før man begynner med spray igjen. Sprayen skal jeg da starte med på nyttårsaften. Dobbel dose! Rart men hver gang det er spray så har det vært på merkedager; 2 dager forlovelsesdag i fjor, min mors bursdag i høst og nå nyttårsaften. 18. januar skal jeg på nytt sjekkes om medikamentene har gjort sitt, så foreløpig er vi i gang Dere får ha det hyggelig med juleforberedelsene. Neste år har dere en liten baby, tenk det! Håper det fortsatt er ledig plass i sofaen for meg også.. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7435723
zoe* Skrevet 14. desember 2006 #16 Del Skrevet 14. desember 2006 Hei begge to! Godt å høre du hadde en super ultralyd, Sondres mamma! Ellers må jeg si at jeg kjenner meg igjen i det du skriver angående formen. Jeg føler meg totalt slått ut etter kl 18-19 om kvelden og det er ikke snakk om å holde seg våken etter at minstejenta er i seng. Også jeg som egentlig er B-menneske og bruker å være skikkelig kveldspigg, kjedelige greier!! Så sliten var jeg ikke med de første to, så det er tydelig at man ikke er noen 20-åring lengre.... Ja, Apriljente, jeg må si jeg også hadde håpet at det var en annen og koselig grunn til forsinkelsen din, men nå er det uansett godt at du er i gang! Håper du får like lite bivirkninger av pillene som av hormonbehandlinger og alt som du har taklet så bra. Så flott at du kan begynne med spraying alt om noen få uker, litt av en start på det nye året, det mååå jo bare love godt!! Hedersplassen i sofaen er reservert for tante Apriljente, og jeg krysser fingrene for at det ikke er lenge før den fylles opp av deg og magen din!! Ha en fortsatt koselig desember begge to førjulshilsener og klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6997584-pinne-zoe-og-sondres-mamma/#findComment-7458713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå