Gå til innhold

November: Hei jenter *oppdatering*


vinterbaby med vakre Lukas

Anbefalte innlegg

I dag har jeg termin, har masse kynnere og lillegutt presser ned nå :)

Var på føden i dag å fikk modningsakupunktur da jeg nå har 1 cm åpning, å etter det har kynnerene kommet oftere og er sterkere, dette kan absolutt anbefales :)

JM sa at om det ikke skjedde no mer fra til fredag, så blir jeg satt i gang klokken 16 den dagen :) jippi, lillegutt kommer snart ut til oss!!!

 

Vi gleder oss masse, å jeg gleder meg til å kunne dele alt med dere etter at dette er over :)

 

Stooooor klem fra høna som snart legger egget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!!

Jeg lurer virkelig på om det er ingen av dere damer som skal føde ved St. Olavs?? Grunnen til at jeg spør om det er at det er mange av dere som forteller at dere skal bli satt igang hvis det ikke skjer noe innen den og den tiden..... jeg er 2 dager på overtid. Var innlagt i går (innlegg under 3.trim.), ble strippet - men det var ikke snakk om at jeg blir satt igang nei.... Jeg lurte jo litt på det i og med at blodtrykket var så høyt. Fikk beskjed om at hvis blodtrykket ikke gikk ned, ble jeg satt igang, men i og med at det normaliserte seg, ble jeg utskrevet. Jeg lurte på dette med igangsetting og svaret jeg fikk var at "en setter ikke igang bare for å bli ferdig!!".... nei, jeg skjønner jo det da....

 

Ville bare dele min erfaring med deg å jeg lurer på hvor du skal føde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha, så de vil ikke sette deg i gang da på det grunnlaget??? Rart altså... men man ser jo tydelig at det er forskjellig etter hvor og hvem man må forholde seg til i helse vesenet..

Jeg skal føde i Harstad, men har hadd dialog hele svangerskapet med både lege og JM ang at jeg gikk 16 dager over termin sist, å det ødela meg fullstendig, fødselen var ett mareritt og tiden etter ga jeg nesten opp... så det er en av grunnene til at de vil at jeg skal VITE hvor jeg er i løypa nå liksom!! Men den akupunkturen kan du ringe å BE om, det kan alle få så fremst at det er fagfolk som utøver dette der du skal føde!!!

 

Ønsker deg masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde termin på mandag, og ringte å spurte på St. olavs Hospital om en samtale om akkurat igangsetting. For jeg takler ikke å bære på meg selv og jeg har ikke fått sovet på en del netter nå. Men jeg fikk beskjed om å snakke med legen min og hvis jeg ikke var syk på noen vis kom de ikke til å sette meg igang før jeg har gått 2 uker over. Uansett tok de ikke imot meg før jeg kom med en henvisning fra legen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

 

Jeg skal føde på st. olavs. Hadde termin i går så er en dag på overtid. Skjønner ingenting jeg av dette med å bli strippet eller modningsakupunktur, det har nemlig aldri vært snakk om noe slikt for min del. Hvordan får en dette da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg hadde termin i går jeg også, å var på kontroll hos JM, å hun sjekket meg å fant at jeg hadde ca 1 cm åpning,hun masserte da livmor tappen litt for å modnes mer,å så da ringte hun føden å sa at jeg kom opp dit med en gang for å få satt disse 14 nålene for å modnes mer å få sterkere kynnere...

Ingen problem å få dette da, ikke her i allefall, synes det er rart om ikke gravide har samme tilbudet i resten av landet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var til lege på mandagen å da var det ikke snakk om det i det hele tatt :) hmm.... ja ja den lille får komme når den vil, håper bare at det blir snart.

Hvordan er formen din ellers da vinterbaby fødeklar? Er du lei? Jeg er i god form å ikke er jeg spesielt lei heller. Men er veldig spennt på fødselen og har lyst til å møte den lille nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er NÅ ventetiden er lang, for vi er jo såååå klar :)

Formen er grei den, bortsett fra at det er tungt å få føttene oppi sokker og bukser, hehe, peser mye jeg da :)

Men vi er veldig klare her!!

Jeg fortalte sønnen min på 6 år i dag at på fredag blir han storebror uansett, han er i hundre her, har tegna 7 tegninger bare I DAG til lillebror, hehehe :)

Så dette blir gøy... men jeg gruer meg litt til fødselen, men det er vel helt normalt :)

Ønsker deg masse lykke til :)

Har du msn, legg meg til så kan vi jo holde kontakten når vi er ferdige med dette her :) [email protected]

Morro å utveksle erfaringer i ettertid :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...