Gjest Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Når har dere begynt å få tatt sf-mål? Er i uke 23, har vært på 3 kontroller+UL, men aldri målt SF.
snartmammapåny Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 jeg fikk mitt første sf kryss i uke 16.. men har hørt om mange andre som ikke fikk før de var like langt som deg... Så er nok litt ulik praksis rundt omkring;) Om legen/jm ikke måler neste gang så kan du vel bare be de måle deg...
Gjest Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Jeg er 23+0 og har heller ikke blitt målt. Regner med det blir gjort på neste kontroll om et par uker. Merker at denne graviditeten ikke blir like nøye oppfulgt som de to forrige. Antall kontroller har gått merkbart ned, siden forrige sv.skap som var for 5 år siden...
kakristine Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 jeg er i uke 24 å er ennå ikke blitt målt...
Gjest Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Var på kontroll hos jordmor i går, og hun sa at hun ikke målte SF før på kontrollen i uke 24. Er vel kanskje ikke så mye å måle før det?
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 8. november 2006 #7 Skrevet 8. november 2006 det er jo bare tull at man ikke skal måle før uke 24. På papirene står det jo måling fra uke 12 eller noe. Jeg er heller ikke målt, fordi jeg har hatt bare en kontroll, i uke 12. Er i uke 20 nå. Blir nok målt om 2 uker, for da skal jeg til kontroll. Det er jo viktg med måling for å se om bebyen vokser som den skal.
Ønsker3 Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Er i uke 25, og blir ikke målt før neste uke. Jordmor sier at målet ikke gir et helt riktig bilde før rundt denne tiden, fordi det er større sjanse for feilmålinger tidlig i svangerskapet.
Prestedattra Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 De har mer eller mindre kuttet ut å måle før uke 24 sa min jordmor til meg. Det hadde ingen hensikt, hadde de funnet ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå