Gå til innhold

Vi går fra å være 2,5 til 4 i familien....

Anbefalte innlegg

Sikkert ingen som forsto den overskrifta men..... Vi har dattera til samboeren 50% og har hatt en reint h.... med eks'n hans som har prøvd å ta med deg ungen å flytte vekk - flere ganger!!!

I går igjen var det en voldsom krangel fordi hun nekter å dele på reiseutgifter og sånn, og han fikk til slutt pressa henne skikkelig... Men i dag kom beskjeden han ikke har turt å drømme om engang i mange år: Hun eks'n skal flytte vekk nå og la ungen få bo fast hos oss... Det betyr stabilitet både for oss og dattera hans - hun kommer til å få et nytt liv :) :) :) :) :)

Jeg er bare så glad på sambo sine vegne (som begynte å grine av glede) og nå får vår lille jente vokse opp sammen med storesøsteren sin :)

Fortsetter under...

Hun blir 8 år i februar, og gleder seg vilt til å bli storesøster.... Hun har hatt det veldig vanskelig p.g.a moren sin oppførsel og det har vært tungt å se den lille jenta slite så fælt.. Hun har klamret seg febrilsk til pappaen sin og vært livredd for å måtte reise fra han.... Det er en veldig lang historie dette her, men det er det absolutt beste at hun får bli hos oss, i stedet for hos moren som skal flytte hele tida ettersom hvor i verden hun får seg ny type....

heisann!!

så gøy, og så fint for både jenta og samboeren din!!

det er vel fint for deg også, men kanskje best for de andre?

jeg vet åssen du har det, bare så det er sagt!

samboern min er nemlig i samme situasjon, men vi får nok ikke ha han hos oss.. men om noen dager, er han 12, og da har han jo rett til å bli hørt i en evnt rettsak!!

men så er saken.. skal vi la han gå igjennom noe sånt? nei... ikke ennå..

han bor bare 10 min unna i bil, så det går en stund til!!

men uansett, for en fiiin dag!!

klem, klem

Annonse

Takk takk :) Vi har ingen interesse av å ha et vanskelig forhold til moren hennes, men vi håper det bedrer seg nå når jenta får det mere stabilt... Vi håper på at alle parter kan ha et bra forhold, og det blir nok lettere nå :)

Da er det kjempebra at det blir litt ro og stabilitet rundt hun som skal bli storesøster!!

Flytter hun til dere med en gang, eller etter at babyen er født?

Blir en ordentlig kjernefamilie med en gang dere da! : )

Gratulerer så mye! Dette går sikkert kjempebra for dere!!

Hun flytter hit fast fra nyttår av så det passer helt perfekt..Vi har vært litt redde for at det skal bli litt vanskelig for henne at babyen skal bo her hele tiden, men ikke hun, men nå ordner det seg jo :)

Det er litt bitter-søt smak i munnen for vi skjønner jo at det er vanskelig for moren å ta den avgjørelsen, men det er det beste for alle parter.. Hun kommer jo til å få se dattera si så mye som går til at hun skal flytte 200 mil vekk... Men det er jo hennes eget valg..

Det blir nok noen utfordringer, men de får dere bare ta når de kommer! Håper jo bare for jentas del at moren hennes klarer å holde kontakten med henne og dere. Det er vondt at et lite menneske skal måtte tåle så mye i løpet av sitt korte liv! Jeg er helt sikker på at dere er, og blir, en fin familie som klarer dette bra!

Så fint for dere da, vipps!! Men jeg klarer ikke helt å skjønne hva hun moren tenker med, jeg da!!??!! Hadde aldri verden klart å flytte så langt fra barnet mitt.. men det skal jo være sagt at jeg ikke kjenner noen deler av historien her.....

Takk for igår forresten..

Klem

Annonse

Heisann!

(He he... Jeg skjønte overskriften!)

Herregud for en egoistisk mor... Har jo hørt historien om henne før. Bra hun nå endelig tenker på ungen og ikke bare seg selv!

Min samboer er i samme situasjon, men exen flyttet "bare" 60 mil unna. Noe som førte til at veslejenta har måtte sendes fly fra hun var 6 år. 3 timer med bil og ferge, 1 time med fly og en time med bil. Lang og tøff reise for ei lita jente. Hun har all sin familie på begge sider her nede, og synes aldri at hun er her nok.

Hadde vi voksne godtatt å bli behandlet sånn?!

Lykke til som familie på 4, Vips!

Nei, er det sant?!?! Så godt for henne å få lov å vite at hun skal få bo på et sted:) Men det er jo også trist at hun ikke får se moren sin så ofte heller da. Uansett hvordan foreldrene våre er så er vi jo glad i dem, ikke sant? Og det er nok jenta deres også.. er nok litt trist på en måte for henne også, om du skjønner hva jeg mener? Men i det store og det hele så er jo stabilitet og forutsigbarhet utrolig viktig for barn og hun vil vinne på det i det lange løp. Skal dette formaliseres i rettslige dokumenter nå da eller? At han får full omsorgsrett eller noe?

Håper det ordner seg på en ordentlig måte dette her, og at det ikke blir noe mer tull for dere nå..

Må begynne å se dere om etter ny bolig da? Får flytte i gangavstand til meg synes jeg..hehe;)

Vil bærre igjen si at æ syns det va kosli at dåkk får ha ho på full tid...

Klar ikke å fatt å begrip at nån kan fløtt fra ongen sin... men har hørt om fleire som har gjort det da... e bra jentongen har dåkker...

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...