Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Skjønner ingenting for tida.... Har en 6 uker gammel gutt. Han har hele veien spist godt og lagt på seg som han skal! Men siden torsdag føler jeg at han ikke blir ordentlig mett! Har begynt å gi han begge puppene men føler ikke at det hjelper! Han skal ha mat hver andre time men også rett etter et måltid virker han fortsatt sulten! Kan det stemme??? Kan jeg plutselig ha for lite melk?? Jeg føler at det er mindre i puppene også.. det gikk 7 timer i natt som jeg ikke ammet (det er det lengste hittil ) og puppen var full da men ikke sånn super sprengt.... han bæsjer en fire -fem ganger i løpet av dagen så det er vel forsåvidt bra eller..? Han pleier egentlig å være fornøyd rett etter han har spist men nå går det 5 minutter og når jeg tar fingeren til munnen hans så blir han helt ivrig!! Hva skal jeg gjøre?? hadde jo vært helt forferdelig om han er sulten og derfor så urolig! Hvordan kan jeg finne ut om han er mett og om jeg har nok melk?? Prøvde å pumpe meg i går for å se hvor mye jeg får ut og da kom det bare 50 ml på en pupp. pleier vanligvis å få ut en ca 80 ml! Dette ble litt langt men håper noen gidder å ta seg tid til å lese dette...! Er så oppgitt! Og lurer også på hvordan bæsjen skal se ut når de får nok mat i seg...? Eller kan man kanskje ikke se det på det? Håper på rask svar fra dere for her sitter det en virkelig frustrert mor med en sulten baby men ikke noe melk i puppen:( (det føles i hvertfall som de er tomme) Og det har bare gått en halv time siden han spiste!
3godklumper Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Stakkars deg. Forstår deg så godt! Jeg har tre barn og var ammende og pliktoppfyllende lenge med de to første. De var alltid sultne! og du har nok samme ulla, kanskje? Jeg hadde ikke vært bekymret for at du ikke har nok melk. Heller bare veldig sultent og sugelystent barn. Snakk med helsesøster om det, men husk at det gjerne er sånn de første par månedene. Med tredjemann ga jeg fort opp, bare tanken på å amme tre kvarter på hver pupp hver tredje time en gang til....uff. Jeg begynte tidlig med tillegg for å toppe opp på slutten....Det var veldig godt for oss alle!Barn trives best når mor trives best er min holdning. Lykke til.
Surfing Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Det er nok bare økedager. Helt normalt! Slapp av og gi bryst når han vil ha. Det øker produksjonen. Det går seg til iløpet av ett par dager
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Ja men kan økedager være i 5 dager??? Har jo vært sånn siden torsdag....!
Surfing Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Hadde en slik periode selv for noen uker siden. Hadde mest lyst til å droppe hele amminga..følte jeg ikke hadde noe melk å tilby etterhvert, spesielt på kveldene. Men fortsatte etter litt oppmuntring fra mamma. Nå har produksjonen endelig tatt seg opp og alt føles lettere. Tror det er litt induviduelt hvor lang tid det tar. Men som sagt så begynte min periode for noen uker siden og det er først nå det føles som jeg har nok. Stå på, så skal du se det kommer
Mikroline Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Har du prøvd å gi han smokk? Det er ikke sikkert han er sulten, men at han har et stort sugebehov. Sånn er det ihvertfall med min sønn. Kveldene ble helt annerledes da han begynte å ta smokk i stedet for å bruke meg som smokk:) Hvis du lurer på om han legger på seg nok, tror jeg det er best å ta seg en tur til helsestasjonen og sjekke rett og slett. For det er vanskelig å se på annen måte om man har nok melk. Sprengen blir mindre etterhvert som de tilpasser seg hvordan babyen spiser, så det tror jeg er helt normalt, og trenger ikke å bety at man får mindre melk. Det er vanskelig å se hvor mye melk man har ved å pumpe, for babyen får ut mye mer enn det man klarer å pumpe ut. Jeg vet det er vanskelig, men prøv å ikke stresse sånn med ammingen. Du har sannsynligvis nok melk. Stress er ikke bra for melkeproduksjonen. Og hvis det viser seg at lillegutt ikke legger nok på seg, så finnes det MME. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå