Gå til innhold

Har så lyst på ein røyk........


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Andre i samme sitvasjon?

Jeg har ikke røykt i dag, men når jeg er på jobb er det super vanskelig, men klarer meg greit. Har blitt ein røyk, og det er en røyk for mye,men alt blir mye enklere når de på jobben vett at jeg er gravid. Jeg blir på en måte avslørt hvis jeg ikke røyker, forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og for all del ingen grunn til å ta den røyken for ikke å bli avslørt, virket gjerne slik,men nei då! var ikke slik ment. det er jeg som er svak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut kjære deg!

 

Et lite hold-ut-tips også 8som jeg selv har brukt):

Tenk at du sitter med med den nyfødte bebisen din på armen. Du tenner deg en røyk, tar et godt drag, lener deg inntil ansiktet på barnet ditt og så puster du så mye røyk du bare klarer inn i munnen på den lille vennen. Dette gjentar du en 10-15 ganger i løpet av en ti minutters tid.

 

Dette bildet gir ikke en god følelse gjør det? Hjelper meg ihvertfall. Spesoeøt siden det er enda kjipere for lille nurket i magen, den kan ikke en gang hoste opp røyken en gang....

 

Lykke til med avholdenheten - vet at det ikke er lett MEN det hjelper ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner deg godt jeg, men hvorfor betyr det at du er gravid så fort du slutter å røyke på jobb? Har du sagt noe sånt som at du skal slutte den dagen du blir gravid?

Du kan jo faktisk bare si at du har bestemt deg for å slutte fordi det er dyrt f.eks. Ingen har faktisk noe med HVORFOR du slutter å røyke!

Men istedet for å røyke for å skjule at du er gravid, så anbefaler jeg deg å koke ihop en god unnskyldning..... Vet det kan være vanskelig, men babyen i magen din kan faktisk bli alvorlig syk av at du røyker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt det vet jeg forferdelig godt!!! Men om en virkelig vil så klarer en å stumpe giftpinnen! Jeg slutta momentant når graviditetstesten var positiv.....Det er ett lite savn en periode, og tungt når de du er med røyker, men når det har gått en stund, begynner du å tenke mindre på det. Det jeg savner med røyken fortsatt er det sosiale....ute på "røykehjørnet" men en kan jo ta en del av det uansett...uten røyken.

 

Og dette er sikkert dere andre enige med meg med i også..ingenting er styggere enn å se en gravid kvinne med en sigarett.

 

Hold ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte forslaget til en av de under her, at man skal se for seg at barnet sitter på fanget og du blåser røyken på barnet.

Selv sluttet jeg å røyke da jeg ble gravid. De første 2 ukene var det vanskeli, men nå går det som smurt. Kulda er en ekstra bonus for oss x- røykere nå som det er så kaldt, det er ikke akkurat fristende å gå ut for å røyke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ei jeg jobbet sammen med før røyka når hun var gravid. Det er det styggeste jeg har sett og hun fødte også alt for tidlig pga det. Tenk på den lille inne i magen din, så klarer du det helt sikkert! Nå har du jo en god grunn til å slutte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anonym!

Jeg har influensa nå, og det gjør allting lettere når det gjelder å slutte med røyk. Jeg har ikke røykt denne uka! ( Ja jeg vet det er snakk om to og en halv dag, men likevel) Jeg sier til meg selv: "Har jeg klart det så lenge, så klarer jeg det lenger." og så prøver jeg å føle den dårlige samvittigheten jeg får hvis jeg nå tar en røyk.

-hvor mye er det verdt det liksom?

 

Hvis du har klart å holde deg i dag også så er det enda bedre. Og nedtrapping fra 10 -3 er bra det og. Kanskje gjemme røyken til den beste tiden på døgnet. Etterhvert prøver du å stumpe røyken halvveis røykt.

 

Stå på. Det virker som du har lyst til å slutte da. og da kan du klare det! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...