Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Hva er det egentlig som gjør at fødselen starter? Tenker mest på en fødsel som starter av seg selv rundt termin. Er det hormoner som plutselig gir rier eller vannavgang? Er det babyen som presser og det da fører til rier eller vannavgang? Mange som kommer med kjerringråd for å sette i gang fødselen. Hva er det da som påvirkes? Jeg hadde stor åpning lenge før fødselen startet med første mann, mens andre er helt lukket når riene starter. Var derfor veldig moden, men alikevel ingen fødsel. Hvorfor er det slik? Er det ulike ting som fører til fødsel? ...............Burde nok ha følgt litt bedre med i biologitimene ja.....................
Tiasmas Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 åh skulle gjerne gitt ett godt svar, men dette lurer jeg fryktelig på selv også... kjenner godt at babyen trykker seg nedover her... men hva er det som gjør at fødselen starter? håper noen som kan gi svar.....
Abracadabra Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 hei! var på fødselsforberedende kurs for et par uker siden, og da fikk jeg inntrykk av at dette var noe ingen visste, det bare skjedde når det skjedde! det var i hvert fall det jordmor sa... skulle jo gjerne visst det da, men men..! får vel bare smøre meg med tålmodighet. har jo enda tre hele uker igjen til termin, jeg...!
Gjest Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Hadde nok ikke hjulpet så veldig å følge bedre med i biologitimene, for det er faktisk ingen som vet hva som starter fødsel! Det gjøres endel forsøk på bl.a sau, men det viser seg at vi er litt forskjellige fra våre brekende venner. Hos sau virker det som det er lammet som starter fødsel, men hos oss tror forskerne at det er en kombinasjon mellom barnet og mor som setter igang fødsel. Det er en haug med faktorer som virker inn, bl.a hormoner. Men som sagt, det er egentlig et mysterium hva som er den utløsende faktor...
Sjusak Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Er vel ingen som helt vet hva som setter det i gang, men det har etter som jeg har hørt, litt med at babyen ikke får nok næring gjennom morkaka lenger, så den må ut for å få mat hehe, og det er nok sikkert noe i det, for morkaka har bare levetid ca like lenge som et svangerskap... ?
To gutter og en jente Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Hm, merkelig det her. Skulle ønske forskningen lå litt lenger fremme. Hadde vært veldig greit å vite. Lettere å fange opp signaler på fødsel også da!! Men uansett et mysterium hver gang hvordan og når fødselen starter!!! Kjekt med litt spenning i livet =) (For alle som ikke er veldig utolmodige...) Morkaken har vel ca 9mnd levetid ja. Er derfor det er farlig om babyen ligger for lenge i magen. Morkaken klarer ikke å gi nok næring når en går flere uker over termin. Det er hovedgrunnen til at en blir satt i gang når en er 42+.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå