Gå til innhold

Permisjon og eksamener og slikt?

Xzux

Anbefalte innlegg

Har termin i slutten av april, håper jeg klarer og bli ferdig med praksis før bebisen kommer.. Men jeg har lyst til og gjøre ferdig eksamenene i mai-juni... har vell ca 4 stk.

Har skolene noen slike ordninger at man kan komme og ta eksamenene, lese selv og få fritak for de obligatoriske på skolen når man er gravid?? Tar man permisjon i spril selv om jeg vil prøve å ta eksamener i de neste månene?

Takknemmlig for svar:)

Fortsetter under...

hei!

spørs jo veldig hva for fag du går og sånn, feks lærerutdanning så er det vanskelig ettersom du skal "observeres" for å se om du er skikket til yrket..

men jeg går selv på HiT (notodden) og opplever at de er veldig imøtekommende!

Får utsettelse på oppgaver om nødvendig osv!

Eg veit ikkje altså, men eg TRUR ei av forutsetningane for og få gå opp til eksamen er at ein har fulgt obligatorisk undervisning. Men det kjem jo litt an på faget - nokre fag har berre obligatoriske innleveringar for og få gå opp til eksamen, og då spelar ikkje fråver noko rolle, medan andre fag har obligatorisk oppmøte for og få gå opp til eksamen.

Det beste er og snakke med ein rådgjevar på skulen din, for alle skulane har jo ulik praksis på ting.

LYKKE TIL!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...