Gå til innhold

Noen som har vært i samme dilemma?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvet ikke om jeg kan kalle det dilemma,men saken er....

Har ei kjempe god venninne som har prøvd i et par år, og 2 prøverør uten hell. Og her sitter jeg gravid og har lyst å skrike det ut av glede!

 

Saken er at vi snakket om det at vi ventet mensen på likt, hun spurte dagen jeg skulle ha mensen om jeg hadde fått den, jeg svarte nei, men at den sikkert kom snart. siden her hun ikke spurt. her ikke snakket med henne heller.

 

Jeg er så redd for hun skal bli lei seg. hvordan skal jeg fortelle dette til min lille venn?

 

Hun har sagt hun blir kjempe glad den ganger jeg skal bli mamma igjen(for det har vært et stort ønske vi begge har hatt- å bli mamma igjen og igjen og igjen:-))

 

Men syntes likevell det e vanskelig.Hun er en så god venninne at jeg egentlig ville sagt det med en gang testen viste 2 streker.Men så gjorde jeg ikke det, og derfor har jeg dårlig samvittighet for det også.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i situasjonen til venninna di.. Det blir ikke bedre om du ikke sier det med engang :-). Og hun vil helt sikkert glede seg over din situasjon, men vær klar over at det også vil være sårt. Du trenger ikke bruke enhver anledning du har til å snakke om graviditeten etterpå...

 

Jeg måtte trekke meg unna venninna mi ei stund, for å pleie mine egne såre følelser. Nå har det imidlertid ordnet seg for oss.. I og med at jeg plutselig sitter her med en bolle i ovnen selv :-D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svaret, det fikk meg til å tenke litt anderledes! Og klart jeg skal si det,men vil ikke si det over melding eller telefon, så fort vi treffes!

 

Kjekt det ordnet seg for dere, håper mi venninne får oppleve den gleden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd - bare at jeg var den andre i situasjonen - den som drev med 3. prøverør. To av mine beste venninner ble gravid, og det gjorde selvfølgelig vondt å høre det. MEN!! Du må ikke glemme at gode venner unner hverandre all glede man kan få - uansett.

Begge jentene gruet seg til å si noe, men hva skal de gjøre? Som jeg sa: Så koselig - lykke til og gratulerer!!!! Mens jeg felte noen tårer etterpå.

 

I mitt tilfelle var det ganske morsomt - for da fikk jeg vite at jeg var gravid to dager etter den ene hadde fortalt det!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Er i samme dilemma selv, og har ennå ikke fortalt det til henne. De har prøvd veldig lenge og det tærer på både forholdet deres og hennes psyke.

 

Man tenker alltid at hvis man er glad i hverandre så unner man hverabdre den gleden, men hun er faktisk sunket så langt ned at hun ikke engang orker å se barna mine. En slik reaksjon er ganske vanlig har jeg hørt. Men det er IKKE gøy for meg som venninne! Ikke lett å vite hvordan jeg skal takle det.

 

Hvis dere er veldig close og dere snakket sammen om det for noen dager siden, ville jeg fortalt det. Legg det frem på en taktisk måte, så blir det nok vellykket.

 

Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de over her. Fortell det til veninna di. Hun skjønner at du synes det er kinkig ettersom dette er et sårt tema for henne, men hvis dere er så gode venninner som du sier så kommer hun til å bli glad på dine vegne. Men jeg er også veldig enig i det som ble nevnt over her om å være litt forsiktig med å "bade" i temaet etterpå.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også vært i samme situasjon, men vært den som strevde med prøverør mens "alle" venner ble gravide. Vet at de var i tvil også og gruet seg litt til å fortelle det til oss, men de valgte heldigvis å la oss bli noen av de første som fikk vite det og det varmet veldig for vår del i alle fall. Det er litt sårt noen ganger, men man må dele hverandres gleder og sorger. Nå er vi endelig gravide 8+4 og blir veldig rørt over hvor utrolig glade alle andre er på våre vegne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...