Gå til innhold

Kontroll hos jordmor i dag 39+1 på vei:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt så bra ut sa hun , og jeg hadde ikke gått opp så altfor mye, 400g på 1 uke+ 1 dag:) Total vektoppgang 12, 6kg..

Er så koselig å være hos jordmor, hun gir meg alltid skryt for at jeg er så flink til å lytte til kroppen, at jeg kjenner kroppen min så godt, og har et sunt forhold til svangerskapet og fødsel:) Også sier hun alltid at alt er perfekt og at jeg er så fin høygravid:) Går alltid ut fra jordmor med en deilig og god selvfølelse:) Tenker litt sånn at det er litt synd om jeg skulle føde nå, for da skal jeg ikke mer til den koselige jordmoren:)

Jeg er så glad i min jordmor at jeg faktsik har nominert henne til "Årets jordmor". Håper hun vinner.. Det fortjener hun. Ikke bare fordi hun skryter av meg altså...hehe, men fordi hun er fryktelig dyktig i sitt arbeid. Har full tillit til henne:)

Ellers var blodtykket 105/60, urinen var helt fri for tull, hjerteslagene til vesla lå på 156, symfyse-fundusmål lå på det samme som sist 36 cm og hodet var knapt festet sa hun. Dvs at det er så godt som festet. Ødem er 0-1.

Så alt i alt er jeg kjempefornøyd!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt er i orden :-)

Jeg er 39+2 idag, og har også vært hos jordmor idag. Alt i orden her og, har likt blodtrykk og ødem som deg. Pjokken i magen hadde hjerteslag på 135. Jeg har gått opp litt mer enn deg da, 25 kg :-o

Jordmor sjekket også om jeg hadde modnet noe idag, og jeg hadde 1 cm åpning som hun tøyde til 2... Da har kanskje alle disse kynnerne hatt litt for seg...

Skrevet

Vi må ha helt identiske kropper vi Kab..hihi... Er 39+5 i dag. Jeg har faktisk gått ned i vekt den siste uken, jeg - bare en halv kg, men dog..;) Total vektoppgang er ca. 12 kg, blodtrykket har vært stabilt gjennom hele svangerskapet og ligger på 110/65... 0-1 i ødem, lille gutt har hjerteslag på 146 og symfysemålet ligger på 35 cm.. Hodet er ikke festet, men han har i alle fall sunket en del, så ingen fare med setefødsel mente hun..

Er enig med deg at det er en koselig liten tid å gå til jordmor, skal være glade for at vi får bra oppvartning! Ikke alle som har det sånn;) Jordmor sa i dag at jeg var som skapt for å gå gravid..hehe... det var jo koselige ord, men ikke formidle de videre til min kjære, responderte jeg.. Frister ikke mest å starte på ny nå! Selv om kroppen min tydeligvis takler graviditeten utrolig bra!!

Godt det er flere enn meg som har det BRA,. til tross for at vi er tunge og har en enorm forventningsfølelse etter å se den lille...

Lykke til, du..!;)

Skrevet

misunner dere som har snille og flinke jordmødre...min er så stressa at jeg nesten kke tør å spørre om noe en gang...bra jeg har en flott lege da;)

Skrevet

Hihi.. for min del er det omvendt; har en lege som ikke holder mål overhodet.. Så har derfor valgt å bare gå til jordmor, m.m. det er noe spesielt..

Skrevet

Så hyggelig å høre, Kab¤!

Jeg skal til kontroll på ABC på fredag, gleder meg og er spent. Er det jordmoren på helsestasjonen du går til? Tenkte jeg skulle ringe dit, det hadde vært fint å treffe jordmoren jeg kommer til å få opfølging av etter fødsel en gang før. Hvertfall hvis hun er så hyggelig! Greit å høre om de har fødselsforberedende kurs også.

Skrevet

Hei Tonje:)

Det er desverre ikke jordmor man går til etter fødsel, men helsesøster. Blir sikkert helsestasjonen på Løvenstadtunet du hører til også. Det er nemlig helsestasjon der og uti Fjerdingby. Men siden du skal flytte i mitt nabolag hører vi nok til samme:)

Jeg har ikke hørt noe om noe fødselsforberedende kurs på helsestasjonen, men ble henvist til det sykehuset jeg skal føde på. Var på kurs på Ullevål jeg. Tror det er eget kurs for de som skal på ABC. Sjekk ut nettsidene deres. Det er gjennom nettsiden du kan ønske tid for kurs.

Lykke til med kontroll på ABC da, blir spennende vøtt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...