Gå til innhold

Ang nattevakter..


nikita_og verdens2nydeligste

Anbefalte innlegg

Ser det blir diskutert litt ang nattevakter og graviditet. Sist jeg var gravid ønsket jeg sykemelding/brev fra legen om å gjøre nattevakter om til dag eller kveldsvakt. Min lege var ikke særlig forståelsesfull når det gjaldt dette. Graviditet er ikke en sykdom og blabla. Sa han skulle ringe noen kollegaer på RH for han hadde aldri hørt at gravide ikke skulle jobbe netter. Dette er ca 1 1/2 år siden. Enden på visa ble at jeg tok ferie den uka jeg hadde netter, var snakk om 3 netter..Legen kontaktet fødeavd og de sa at det var vanlig at fra ca uke 28 så jobbet man ikke lenger netter.Nå har ikke jeg lest det siste nr av Gravid enda, men jeg tror uansett det viktigste er at man føler på kroppen sin hva man orker og ikke. Å sette feil dose morfin el er jo en alvorlig ting, og da er det jo helt klart at man kanskje burde bli fritatt netter en periode iallefall. Andre orker å jobbe netter og har ikke problemer med dette til langt ut i svangerskapet. selv syns jeg ofte senvakt og tidligvakt dagen etter er vel så slitsomt, får ikke nok søvn i mellom vaktene.

Ta vare på dere selv dere som jobber turnus! Får ikke takk av noen om man sliter seg helt i hjel heller. Og så har man gjerne et liv utenfor jobben også!!

Det mener nå jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig!! Har ekstremt høy terskel for å være borte fra jobb, og slet meg gjennom 2 x 3 netter (helg) i 1 tri. Det var forferdelig, har aldri vært så syk i mitt liv!!! Er IKKE bra for gravide å jobbe natt, selv tidlig i svangerskapet, det er bevist. Jeg endte med å si opp natt stillingen min.

 

Må legge til at jeg også jobber dagtid, så det ble for mye for meg. Kanskje annerledes dersom man har turnus, men det er slitsomt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...