Gå til innhold

Innkalling til ordinær ultralyd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei...

Jeg er 14+2....fikk innkalling i uke 9, skal på ul 7 desember. Nå bor jeg på en plass som er mindre enn Trondheim, så det kan jo være at det tar lengre tid på en større plass!? Men den kommer nok...det må den jo!!

Første ordinære ul er vell mellom uke 17 og 19, så de har jo enda litt tid på seg...

Vet at tolmodighet er noe man nesten er blotta for i disse tider :-) Men prøv å smør deg med det allikevell...

Lykke til!

Klem

Har du vært til lege/jordmor og fått Helsekort for gravide og har du fått fødeplass? Da pleier de ofte å søke deg inn til ordinær UL på det sykehuset hvor du skal føde, og man får gjerne svar i løpet av et par uker med både bekreftelse av fødeplass og time for UL. Synes du skal kontakte din lege/jordmor å høre, hvis sykehuset sier at du må vente. Rikshospitalet hadde gjort noe feil med meg, innkalt meg til UL i uke 12, men ikke i uke 18, og når jeg nå fikk time i uke 18 så ble det midt på dagen, for da var det ingen flere ledige timer tidlig på morgenen.

D kan vel hende legen har slurva litt og ikke sendt bestilling... På sykehuset sa de at de pleide å sende innkalling ca tre uker før. Men leser at de fleste allerede har fått innkalling. Og de jeg kjenner som har vært på StOlavs på ul hadde fått innkalling lenge før... Får vel bare fortsette og mase. Vil ikke risikere å ikke få time...

Jeg bor i sør trøndelag og skal til UL på St.Olav 30.11. Jeg fikk innkallelse i slutten av september, ca 2 uker etter jeg hadde vært hos lege og han hadde sendt henvisning. Det kan nok være en glipp fra legen din ja.... har du spurt legen? Uansett, lykke til! :)

tror ikek det er søkt en gang for ordinær UL for meg jeg. søkte bare om tidlig først, så skulle jeg til legen igjen i den 15 uken. men har vært til jordmor også og fått fylt ut papirene, men ikke tatt noen prøver eller noe. Men jeg får vel UL fordi tenker jeg :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...