Gå til innhold

Petrinemor...

79`er snart 3barnsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!!

Hvordan går det med deg?? Tror du at du har hatt el nå?..eller er du usikker??

Har vært i byen i dag, kjøpte meg en ny topp som jeg skal ha på meg i kveld. Handla inn ei vin til i kveld og. Tenkte jeg skulle prøve en ny i dag, dama på polet anbefalte Petter Lehmann. Så håper den er bra! Gleder meg til å gå ut i kveld, er så lenge siden sist!! Men så håper jeg det blir siste gang på lenge jeg KAN drikke. :)

Kan jo være gravid, men jeg lever som normalt frem til IKM....

Håper du ikke sliter deg helt ut med skolearbeid i helgen da!!

Du får ha en fortsatt god helg petrinemor!!

KLEM

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*myser etter Petrinemor*

Klem

Skrevet

Hei Petrinemor!!

Har ikke sett deg her inne på mange dager! Har savnet deg litt!! :)

Men du har vel hatt det travelt med skole i de siste dagene.

Håper du har det bra, og at du har hatt EL.

Jeg prøver febrilsk å ikke kjenne etter symptom....he,he...men det er ikke så lett. Kjenner at det småbobler i mageregionen ved trusekanten, og litt småømme bryster...MEN...sist pp var jeg jo småkvalm og hadde halsbrann, men tr kom jo allikevel hun :)

Håper du tar turen innom bim snart.

Stor klem

Skrevet

Hei snuppa:)

Er en liten svipptur innom før greys atonomy;)

Så koselig å høre at du har savnet meg da!:) Har tenkt på deg, men har hatt så utrolig mye å gjøre de siste dagene.. har jo prosjekt nå.

Tror nok at el var der på lørdag, fordi jeg hadde masse el-slim og ømme brystvorter på søndag.. og det pleier jeg alltid å få da.. så vi kjørte på i helgen;)

Jeg har ikke ikm før på fredag i neste uke jeg da.. men jeg er bare glad for at el har vært her, slik at jeg ikke gikk glipp av prøvinga denne mnd:)

Vi får krysse fingrene for at det har klaffet for oss begge denne mnd, det hadde jo vært så utroolig bra!! :)))

Blir spennende med deg nå, for det er ikke lenge til din ikm!!! bare noen dager jo!! sjønner at du går å kjenner etter på symptomer da.. Husker du hvordan du hadde det sist du var gravid?

Hvordan går det ellers da?

Stor klem fra meg:)

Skrevet

Dytter litt til før jeg tar kvelden sånn at tråden vår ikke detter alt for langt ned;)

Håper du har det bra:) Nå begynner dette å bli veeeeeldig spennende!!

Gleder meg til å høre fra deg:)

Nattinatt

Skrevet

Hei!!

I går var jeg bare innom BIM i 5 minutter rundt 18.00 tiden.... Hadde en travel dag. Var ikke hjemme fra jobb før kl. 17.00, og klokken 20.00 hade jeg og noen venninner et planleggingsmøte ang. et utdrikkingslag. Så da ble det ikke så mye tid til bimming.

I dag kom jeg ikke hjem fra jobb før 17.30...lange dager på jobb...er rapports tid nå. Da blir det mye skriving!!

Er litt sliten av all jobbingen for tiden, men ellers har jeg det bra. Har denne rare boblingen nede ved trusekanten ennå. Vet jo ikke om det betyr noe, men jeg har ikke lagt merke til det før.

Når det gjelder symptomer i de forrige svangerskapene mine, så husker jeg ikke noe før jeg var ca.7-8 uker på vei. Men det har nok litt med at jeg ikke tenkte så mye på om jeg var gravid eller ikke. Første gangen var jeg jo over 6 uker på vei før jeg oppdaget at jeg var gravid :).

Men jeg husker at jeg var kvalm i begge svangerskapene mine fra jeg var ca.7-8 uker på vei til ca.12 uker. Men ikke så gale at jeg kastet opp.

Ellers hadde jeg andre små "plager" lenger ut i svangerskapet, men ikke noe å klage over. Har hatt to kjempe fine svangerskap!! Det eneste er at jeg føder veldig store unger, så jeg må ta keisersnitt ved neste svangerskap(som jeg håper jeg er i nå). Synes egentlig det er dumt at jeg må ta keisersnitt, for jeg synes det er spennende å føde. Vondt er det jo, men det er ikke verre enn en tåler.

Så bra at du hadde el da!! Da er det jo stor mulighet for at du er gravid!! Vi må jo bare over på 1.tri NÅ i denne pp!!! :). Ca. 1 uke til IKM du da..ikke så lenge til det heller da. Dagene gåt fort de!! Jeg kommer nok til å teste på mandag eller tirsdag dersom ikke tr kommer da. Men det fårhun jo ikke da!!!

Nei...dette ble et langt innlegg...sikkert kjedelig å lese alt dette, men fikk litt skrivekløe...he,he...det er visst ikke bra med en dags pause fra bim for meg....he,he

Klem

Skrevet

Hehei!

Aldri kjedelig å lese innleggene dine!:)

Har hatt en skikkelig hektisk uke jeg og.. merker at jeg er skikkelig sliten i hode! Prikken over i`en kom i går da vi fikk greie på at en nær kamerat og barndomsvenn av sambo døde i går, bare 27 år.. helt uventet! Vet ikke hva som har hendt, men han skulle obduseres i dag, så vi får vel vite noe snart..

Sambo har det veldig tøft nå.. og jeg får så vondt av han, vil liksom gjøre alt jeg kan for han, men det er ikke så mye en får gjort. Kan jo ikke bringe han tilbake til livet igjen heller.. Så det er vel bare å være her for han, hvis han trenger meg.

Har ingen symptomer jeg.. absolutt ingen! Kjenner at brystvortene mine er ømme når jeg tar på dem, men ingenting mer.. litt mye utflod kanskje.. men det er enda en uke igjen til ikm.. så får bare vente å se:)

Du har jo skikkelige symptomer du:) Bobling i underlivet har jeg hørt om at mange har hatt, men jeg har aldri opplevd det før.. satser på at du er gravid ja:) Bare noen dager igjen så får vi vite om det har klaffet for deg!! ;)

Planer for helgen da?

Jeg får gå å få meg noe middag nå tenker jeg.. så skal jeg slappe av i noen timer..

Har ikke fått trent denne uken, så har skikkelig dårlig samvittighet.. menmen..

Du får ha en fin dag/kveld hvis vi ikke snakkes seinere..

Klem

Skrevet

God kveld!!

Huff, ja det er helt forferdelig å miste noen som står en nær. Det blir jo et tap som en aldri kommer over,men en sorg en må lære seg å leve med. Min sambo mistet sin lillebror for 3 år siden. Han var 16 år da han døde. Han døde av hjerneblødning, helt plutselig. Det var veldig tøft i en lang periode, men etter hvert lærer en seg å leve med sorgen, og en klarer å ha gode dager igjen.

Du får ta deg ekstra godt av sambo i tiden framover, og være der for ham. Av og til kan det jo være vanskelig å vite hva en skal si og gjøre for å støtte. Men det viktigste er jo av og til bare å være der!!

Det at du ikke har symptomer trenger ikke bety at du ikke er gravid. Tror nok mange ikke har så mange symptomer de første 4-5 ukene.

Men det med ømme brystvorter kan jo være et symptom da. Og det kan jo komme flere når du næremer deg ikm.

I helgen har jeg ingen planer. Skal bare slappe av denne helgen. Dersom det blir greit vær blir det nok en tur i skogen i morgen med sambo, ungene og valpen. Så må vi vel finne på noe gøy med ungene på søndag. Vet ikke helt hva, men kommer nok på noe spennende!! :)

Det var visst noen småplaner likevel ser jeg...he,he....

Har dere store planer for helgen da?

Du får ha en super kveld!!!

Klem

Skrevet

Heihei:)

Nå hadde tråden vår falt langt ned gitt;)

Lite bimming på oss fortiden.. og det er jo egentlig litt bra, så går tiden litt fortere fordi vi tenker mindre på det.. hvertfall sånn jeg har det:)

Oj! 16 år og hjerneblødning.. har jeg aldri hørt om før.. bare i form av komplikasjoner ved svuls og sånn.. Livet kan ende før man vet ordet av det, og det er en skummel tanke!!

Hvordan går det med deg nå da? Du har jo ikm disse dager!! Skulle ønske du kunne ta en test nå jeg.. er så spennende!!! :)) Håpehåpehåpe at spiren sitter der for deg/dere!!

I helgen har jeg bare slappet av, og det har vært deilig! Hadde svigers på besøk i dag, så laget en kake.. og nå er jeg kjempekvalm.. hehe:)

For meg er det fortsatt få tegn på graviditet, men har hatt veeldig mye utflod (mye detaljer her..;) ) de siste dagene.. men tør ikke ta det som svangerskapstegn.. får bare vente å se hva som dukker opp neste helg.. SPENNENDE!!!

Hatt en fin helg du da?

Stor klem

Skrevet

Hei!!

Ja, det har ikke vært like mye bimming på meg denne pp, som i forrige!! Ikke bra å henge her for mye heller :).

Har IKM i dag eller i morgen tror jeg. Sist pp hadde jeg 26 dagers syklus. Har ikke hatt så "lang" syklus før, vet ikke om det blir 26 denne pp og?

Har hatt en god følelse denne pp`en om at det har klaffet. Men i går kveld begynte jeg å få tr symptomene...ikke det at jeg har så mange og sterke tr symptomer, men....

Blir spennende å se i morgen om tr dukker opp. Kommer hun ikke i morgen stiger håpet mitt. Kommer nok til å kjøpe test i morgen dersom hun ikke dukker opp da!!! Får se om jeg tester i morgen kveld eller tirsdag morgen. Vet at når jeg først har en test i hus, så klarer jeg ikke vente lenge med testing...

Mye uflod kan jo være et tegn på at en er gravid da...Kommer du til å teste før IKM? Håper det har klaffet for deg, det har du fortjent. Huff, en spennende uke for oss dette her.

Dersom jeg får tr i morgen vil jeg ha neste IKM 23.desember...:)...Fin dato å ha IKM da, men vil jo helst slippe å ha flere ikm`er da...

Har hatt en rolig helg vi også. Jeg og ungene bakte boller og kanelboller i dag. Foreldrene mine var en tur innom også, så da serverte vi den nybakte baksten. :)

Klem

Skrevet

Hei!!

Er på jobb nå, begynner ikke før til andre time så jeg måtte bare en liten tur innom her. Har heldigvis ikke sett noe til tr ennå! Dersom hun ikke dukker opp i løpet av arbeidsdagen så må jeg innom apoteket etter jobb. Kommer nok til å teste i løpet av kvelden...kjenner at jeg ikke klarer å vente til i morgen tidlig :)!!

Ja, ja får håpe at tr ikke dukker opp nå da!

Klem

Skrevet

Hei!

Titter innom en liten tur før jeg drar på jobb:)

Dette blir jo utrooolig spennende!!! Gleder meg kjempemasse til å titte innom igjen her i kveld! :)) Kommer til å tenke på deg i hele kveld jeg, skal krysse fingrene for deg xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tenk at vi har kommet så langt allerede, nå er det tid for testings!! Helt utrolig:) Syns tiden har flydd jeg! Og det er kjempebra, for den pleier å gå så seint når ikm nærmer seg... Har jo hatt mye å gjøre da, og håper ikke det påvirker resultatet negativt (om jeg er gravid eller ikke)

Har stikket litt i det ene brystet mitt fra i går til i dag.. håper det ikke er noe farlig.. håper bare det er et tidlig tegn på noe veldig positivr!!:) Så har jeg kjempemasse utflod, og det pleier jeg ikke ha.. i tillegg har jeg hatt litt småvondt i livmora... Vet ikke om dette er tegn eller om det bare er kroppen som gjør seg klar til å ta i mot tanta.. uff, bort med deg dumme tante;)

Skal på Team Ekbo på lørdag, og ut og spise med noen venner etterpå.. da alkohol er i bilde så må jeg nok teste meg til fredag om ingen tr dukker opp.. blåser den vekk jeg;) *********blås************

Blåser vekk din tr og jeg ***********************BLÅS*********************

Da er jeg veldig spent!! Og gleder meg til å logge på her i kveld for å se resultatet på testen din.. for du må jo holde meg oppdatert! Det syns jeg;) hehe

Stor klem

Skrevet

Hei!!!

Ja nå har jeg testet....testa med en gang jeg kom hjem fra jobb. Men den var negativ :(.

Det som var dumt at det var bare ca.45 min siden sist jeg tisset da jeg tok testen....MEN det var ingen tegn til strek en gang.

Men har ikke sett noe til tr ennå. Det som er rart e at jeg alltid har hatt helt stabil syklus, men i 1pp ble den 2 dager lenger. Og nå i 2pp så er den kanskje enda en dag lenger.... Hmm....

Får se om jeg tar en ny test i morgen tidlig dersom tr ikke dukker opp i natt da! Morgen urinen er vel mye mer konsentrert....Litt deppa da...

Ja, ja nå har jeg ikke så mye tro på at jeg er gravid. Men håper du blåser veldig strekt slik at tanta har dratt langt vekk ;)

Blir sikker bra med team Ekbo.....de er jo kjempe flinke synes jeg!

Jeg er spent på deg også, blir spennende på fredag. Krysser fingrene for at det sitter en liten spire hos deg!!

Klem

Skrevet

Hmm.. alltid hår så lenge tr uteblir, og det skal jeg sørge for **************************blåse langt vekk************************!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så irriterende! Føler med deg masse!! Ikke noe gøy å få negativ test!!!!

Du kan jo prøve å teste igjen i morgen tidlig? Da har du hvertfall et sikkert svar om ikke annet... Jeg som hele tiden nesten har vært sikker på at du måtte være gravid.. nå er ikke jeg synsk heller da men..

Det som er så skipt med å prøve er at hver pp er så lang.. og en gir alt.. og venter og venter og håper og håper.. når en da får negativ test eller tr dukker opp så blir man jo lei seg, det er jo helt naturlig!

Og vet du, jeg opplever at jeg blir mindre og mindre spent for hver mnd.. de første ppene var jeg i ekstase hver gang ikm nærmet seg.. men nå har jeg jo opplevd og sjønt at dette tar tid.. Men JO jeg håper jo:)

Hvis det nå skulle vise seg at jeg var gravid, så skal jeg vente på deg her inne til du kommer etter:) Er så koselig å "prate" med deg" :)

Har foresten liten tro på at jeg er det.. så vi går nok inn i neste pp sammen (hvis det nå ikke viser seg at du er gravid likevel) tenker jeg.

Stoooooooooooor trøsteklem fra meg

Skrevet

Hei, hei!!

Måtte jo ta en test i dag tidlig også...men den var selvfølgelig neg.

MEN tr har ikke dukka opp ennå. Tror nok hun kommer buldrene snart...nå har jeg klare tr symptom....pleier ikke ha så mange og tydelige symptom, men denne gangen er de sterkere enn til vanlig. Kanskje det kommer av at hun kommer på "overtid"?

Nå blir det nok en ny pp, men det er greit...har vel ikm rundt 23-24 desemer dersom tr kommer om ikke alt for lenge.

Men nå lurer jeg på en liten ting her. Er det EL- som har vært forsinket, og kommet senere enn vanlig? Eller er det vanlig at tr kan komme mer enn 14 dager etter EL...? Hmmm

Håper du kommer deg over på 1.tri, så får jeg komme labbende etter i forhåpentligvis i neste pp....:) Hvordan føler du deg ellers, flere symptomer?

Håper det går bra med samboeren din, etter det som skjedde med kameraten hans...

Klem...stikker nok innom her igjen i løpet av kvelden.....

Skrevet

Heihei!

Koselig å "se" deg igjen :)

Synd med negativ test da :( Men tr tegn er jo svært likt tidlige graviditetssymptomer har jeg hørt..så en kan liksom aldri være helt sikker før den viser seg visstnok.. hmm, håper den ikke dukker opp!!!

Tror jeg har begynnt å få litt murringer nå.. hvertfall antydninger til det, så jeg har på følelsen at tr dukker opp om ikke så altfor lenge.. er så innstilt på det nå at jeg like så godt bare kan få den dumme tanta så vi kan begynne på ny pp.. Skal jo reise fra sambo i julen, hjem til mine foreldre, så hadde vært koslig om vi fikk en skikkelig pp likevel :)

Går bedre med sambo nå.. han var veldig langt nede i noen dager (så langt nede jeg aldri har sett han før), men nå er han helt seg selv igjen.. noe jeg egentlig syns er litt rart i forhold til omstendighetene.. men det er kanskje den måten menn reagerer.. får det ut, også ferdig med det.. hmm vet ikke jeg. Skal i begravelse på torsdag, så kommer nok til å få seg en skikkelig reaksjon da og tenker jeg.. uff, stakars gutten min!

Klem

Skrevet

Hei!

Liten tur innom her før jeg skal legge meg. Er bare så trøtt, så trøtt at jeg ikke skal se Grey`s engang.

Bor du langt vekke fra foreldrene dine?

Jeg bor 6 min i gå avstand fra mine foreldre, men sambo sine foreldre bor i Molde så det er jo et stykke da. De kommer nedover i julen. Vi skal for første gang ha julaften hjemme i vårt hus. Det blir koselig. Vi blir vel rundt en 11 stk her da. Ungene gleder seg voldsomt. Jeg synes førjulstiden er koselig også jeg. Baking av kaker og alt det andre som skal til. Eneste jeg ikke liker er all den vaskingen som skal til. Må vel ha det ekstra rent når svigers kommer på besøk...:)

Ja, ja...nå ser jeg at kloken løper i fra meg her....må hoppe i loppekassen! Du får kose deg med Gray`s...regner med at du ser det i kveld..:)

Klem

Skrevet

Heisan!

Ja, ja fikk besøk i dag jeg. Det var ikke noe koselig besøk, for det var av selveste tanta!! Visste jo at hun kom til å komme, men hadde jo ennå et ør lite håp om at hun holdt seg unna!! Men den gang ei!!

Så nå blir det 3pp på meg, og nå vet jeg ikke hvor lang syklus jeg har. Den har jo plutselig blitt ustabil, for meg å være. Har vel IKM den 24, 25 eller 26 desember.. Har vel el rundt 11-14 desember....

Håper den dumme tanta holder seg unna deg da, hun kan heller få komme ekstra til meg når hun først er her!! Skal prøve å holde henne igjen slik at hun ikke reiser til deg også ;) Blir så spennende å høre hvordan det går med deg! Du må holde meg oppdater på eventuelle symptomer :)Vet at du bruker å ha bim- fri på onsdager....så ser deg nok ikke før i morgen da, men du må uansett ha en fin kveld!

Stor klem fra

Skrevet

heihei!

Har hatt en grusom dag! Vært i begravelse i dag og det er noe av det værste jeg har opplevd (og jeg har vært igjennom en del tragiske hendelser).. sitter her og er nummen i kroppen, sjelver i bena og har en slags ut av kroppen opplevelse. Sambo har det kjempetungt nå, er bekymret for han.

I tillegg til dette har det vært så mye i dag.. pappa har bursdag, en veldig nær kompis har hatt eksamen, min mor har knekt ribbenet sitt, og jeg skal ha prosjektframføring i morgen og føler meg absolutt ikke forberedt pga omstendighetene.. kom hjem fra skolen kl 1900 i dag.. og nå er jeg bare egentlig helt tom i hodet, også bør jeg egentlig pugge det jeg skal si i morgen..

Uffda.. så kjedelig at tr dukket opp! Men nå kan du jo se fram til en ny pp som forhåpentligvis gir andre resultater!!!!:) Krysser fingrene for det!xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Fortsatt ingen tegn til tr her i gården.. ikke spotting en gang.. men har fortsatt litt murringer innimellom så skal ikke se bort i fra at den dukker opp i morgen.. Har bestemt meg for å ikke teste før etter helgen.. skal jo ut i helgen.. vet det er lite hensynsfullt! Men vet om flere som ikke har visst at de har vært gravide og tatt seg noen glass og fått vite det i ettertid at de var gravide.. det er ingen av de som har tatt skade av det... skal jo ta det helt rolig og ikke overdrive :) Mest sansynlig så dukker nok tanta opp likevel... MEN kan jo være jeg blir så sprø i morgen at jeg bare MÅ teste meg.. da gjør jeg det, og da håper jeg selvfølgelig at jeg ikke kan innta alkohol i helgen;) Det som er litt rart er at denne syklusen er så lang.. er på dag 32 i dag.. pleier jo å variere fra 28 til 30 dager..ikke mer.. men da kan det jo veeeldig stemme at el var på dag 18.. hmmm

Var mye pjatt dette, men godt å få tankene over på andre ting! Har skikkelig vondt i hodet og vaarm i kinnene.. så er ganske slilten nå!

Håper det går bra med deg! :)

Klem

Skrevet

Hei, hei!!

Hadde en bim-fri kveld i går jeg. Var på fau-møte til langt på kveld, så da gikk jeg nesten rett i loppekassen etterpå.

Hørtes ut som du hadde en tøff dag på torsdag. Ikke lett å holde seg oppreist når det blir så mye negativt på en gang. Håper det går bra med deg, og at det gikk fint på prosjektframføringen. Kan tenke meg at det ikke er lett å konsentrere seg under slike omstendigheter.

Sitter å krysser fingrene for at den dumme tanta holder seg vekke fra deg ennå. Du har vel ikm nå i disse dager. Håper det har klaffet for dere.

Ta deg en fest i helgen du, et foster tar nok ingen skade av det. Da jeg gikk gravid med den første, visste jeg det jo ikke før jeg var over 6 uker på vei. Jeg var jo 20 år, og var på minst tre fester i løpet av de ukene. Har ikke tatt skade av det hun.

Jeg skal bare være hjemme og slappe av denne helgen også. Passer ei jente på 4 år i dag. Hun skal overnatte hos oss til i morgen. Men hun sovner jo aldri. Kommer ut av sengen hele tiden, og holder jenta vår på 6 våken. Kan jo nesten ikke bli sint heller...., første gangen hun overnatter her. Ja, ja....

Du får ha en super helg, håper den blir tr-fri for din del!!

Stor godhelgklem

Skrevet

Hehei:)

Ja dagen igår var ikke god.. har hatt det bedre. Men begynner å komme seg litt, prøver å fokusere på helt andre ting. Prosjektframlegget gikk veldig bra tross forutsetningene, deilig å være ferdig med det.. nå har jeg bare en oppgave som skal leveres til torsdag så er det juleferie :)))))

Ingen tegn til tr enda... hmmm... 33 dagers syklus har jeg kommet til nå og det er lengre enn vanlig/normalt for meg vanligvis har jeg 28-30, så nå venter jeg/vi bare i spenning.. men tør ikke håpe for mye.. hvis ikke jeg skulle være gravid så må den tanta bare komme så jeg får bli ferdig med det!!

Blir litt alkohol i morgen, men ikke de store utskeielsene.. blir uansett en dyr kveld.. men vi skal kose oss. Unner sambo det skikkelig!! :)

Må innrømme at jeg har veeldig lyst å teste, men sambo vil vente.. egentlig likegreit så slipper vi å sløse vekk penger på noe helt unødvendig.. om jeg ikke er gravid da.. hehe.. men tviler litt på det egentlig...

Du får kose deg masse i kveld, så får du prøve å roe ned 4 åringen ;) Kan jo bli en lang natt for deg dette...Sikkert litt urolig ja, fordi det er nytt for henne.

Stor klem fra meg :)))

Skrevet

Hei igjen!!

Sitter her inne ennå jeg, kjeder meg...sambo har sovna i stolen :)

Det lover jo godt at tr ikke har kommet da. Tenk om du er gravid da...tenk for en fin adventstid du får da....Like greit å vente noen dager etter ikm med å teste (selv om jeg ikke klarte det :)..)

Men i denne pp`en skal jeg også vente til noen dager over IKM dersom ikke tr kommer busende da. Har IKM 24.12-26.12, litt vanskelig å si nå når jeg plutselig har en litt lenger syklus.

Nå har 4-åringen endelig sovnet, håper de sover litt lenge i morgen :).

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...