Gå til innhold

Kan det være melkeallergi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 4 1/2 mnd har vært plaget av utslett og er tørr og prikkete i ansiktet. Han har også tørr hud og eksemlignende utslett rundt håndledd, i knehasene og på ben og armer. På helsestasjonen sa de at han kunne ha atopisk hud. Smører han med a-derma, men synes det ikke hjelper noe særlig. I tillegg gulper han veldig mye etter hvert måltid, skikkelig sprutgulp så det klasker i gulvet bak meg (sorry detaljer).

Jeg fullammer, men vi har prøvd å gi han nan en gang, og det resulterte i at han var rødflammete over hele kroppen dagen etter. Heldigvis ikke mageknip.

For noen dager siden var jeg ikke helt i form og spiste ikke så veldig mye, og sannsynlig ikke mye melkeprodukter heller. Da gulpet han ikke på to og en halv dag.

Kan det være melkeallergi som er grunnen til gulpingen, utslett og tørr hud??

Veit ikke så mye om dette, så håper på masse svar!! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan kan være melkeallergi, ja. Jeg var nettopp på sykehuset og testa datteren min på 8 mnd for allergier-ble påvist melk og egg-allergi. Måten jeg merka det på var når jeg begynte med grøt (med tørrmelk) da hun var 6 mnd-hun fikk utslett over hele seg. Hun reagerer ikke på at jeg spiser melkeprodukter, men legen sa at det er forskjellig fra mor til mor hvor mye melkeproteiner som overføres i morsmelken. Videre sa han at barn med melkeallergi er som regel plaget med eksem og tørr hud, han syns det var rart at datteren vår ikke hadde det. Jeg synes ikke jeg fikk noe hjelp når jeg henvendte meg på helsestasjonen, så jeg kontaktet fastlegen istedet som henviste meg til sykehuset. Vi får nå mme og medisin (antihistamin i tilfelle hun skulle få i seg melk eller egg) gratis på blå resept. Jeg ammer enda, men greit å bruke mme i matlaging. I tillegg får vi oppfølging av sykehuset med nye tester ol framover.

Ta kontakt med legen din og hold deg borte fra melkeprodukter:)Ønsker deg lykke til, og hvis det er melkeallergi så vit at 80% av barna tåler melk igjen før skolealder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...