dansejentes mamma Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Har vore forsiktig under svangerskapet med ulike matvarer. Kva er det som gjeld no? Berre pittelitt alkohol. Men kva med kullsyre, kaffe, juice? eller kål, erter og løk?
Expat Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Så lenge barnet er glad så kan du spise alt unntatt store dyr fra havet (laks er ok) eller innsjøer, måsegg, pluss peppermynte og salvie (de urtene reduserer melken).
4-søte-små Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Store dyr fra havet, hva vil det egentlig si....? Siden laks e ok, er det andre "vanlige" fisker som ikke er det? Kveite f.eks?
Expat Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Altså: Tunfisk (billig, sånn grapsete hermetisk tunfisk i biter er ok), sverdfisk, kveite, hval, sel, isbjørn (hvis det skulle bli aktuelt lol), måsegg, gjedde... Og det inni krabbe og hummer (klør er ok), svolværpostei. Dette har med miljøgifter å gjøre. Makrell, laks, kaviar, torsk og andre magre fiskeslag er ok.
Expat Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Åja, jeg glemte, lever fra fisk er ikke ok heller. Så mølje får vente!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Hvis du vil unngå at babyen får luft i magen av det du spiser så må du nesten bare prøve deg fram. Men kål, erter og løk er jo en sjanse å ta for det er jo skikkelig gassprodusenter. Jeg har ei jente som hadde kolikk og jeg fant ut at melkeproduker og sjokolade ble det bare rabalder av.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Her er "fasiten": http://matportalen.no/Emner/ammende Noen kan reagere på litt av hvert, men man må bare prøve seg fram litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå