Gå til innhold

Aaarg...hva nå?

Litenspire *150711*høygravid

Anbefalte innlegg

Det er så forvirrende dette her... Jeg prøver å finne noen svar men det er visst ikke mulig. Prøver meg her blant alle de mangfoldige erfarne...

Etter utskrapning (SA) sist fredag, sa de ca to ukers blødning. Etter 2 dager blør jeg ikke mer. Gror jeg fort da eller, kommer det siden?

Jeg hadde utskrapning ca på den tiden jeg ville fått TR om jeg ikke var gravid. Er det mulig at kroppen da faller inn i sitt gamle mønster?

Tempen er fortsatt høy og da kommer den vel ikke til å registrere enevt. EL? Eggløsningstester vil vel antagelig slå ut positivt på Hcg? Jeg har ikke fått målt Hcg så jeg vet ikke hvor høyt det var.

Hva med nye forsøk nå? Noen sier sett igang, kroppen blir ikke gravid før den er klar. Så er det vent til du får mensen tilbake, til slimhinner og psyke er i orden, Og ikke minst vent 2-3 mnd teorien som mener å påvise at det oftere går bra neste gang ved et opphold.

Ingen har noe vitenskapelig håndfast å støtte seg på, alt synes å være logisk??? Jaaa da, veldig... alt er logisk og jeg skjønner ikke no...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...Eg hadde min 5. SA no i Juli, og eg hadde det slik som deg, ingen blødning etter 2 dager, eg vart temmelig overraska, men så etter ei veka så kom ein ny blødning som varte som ein vanlig mens. Dette var veldig ulikt mine andre SA, så forvirringen var stor. Me har prøvd kvar mnd etter det å bli gravid på nytt uten hell, hadde veldig tru på full klaff denne mnd sidan tanta ikkje dukka opp før den 37.dg. Eg har for kvar SA gått inn for at kroppen blir ikkje gravid igjen før den er klar for det, og det har gått alt ifrå 2 mnd til over eit halvt år før eg har blitt gravid igjen.Og i midten av alle desse SA så fekk me ein frisk og fin gutt i 2004, så no er det den siste på stammen me iherdig prøver å få til, og då kanskje ei lita tullemor sidan eg ialt har født 5 gutter og 1 jente fordelt på 2 ekteskap. Min nåværende mann har 3 jenter frå forrige ekteskap, så det skulle no absolutt ha vore ein mulighet for oss og. Visst eg hadde vore deg så hadde eg satt igang igjen rett etter du har fått mensen tilbake, då veit du at kroppen er innatt i syklus, det er då og lettare å finna ut kortid du har EL. Eg set inn min innsats for å få ein august baby no til helg, har antakeligvis EL man eller tirs, er litt usikker pga min lange syklus denne mnd. Ønsker deg lykke til med videre PP, du kjem nok i mål med litt tolmodighet og pågangsmot, det er ihvertfall det som held meg optimistisk på at ønsket vårt vært oppfyllt før eller seinare...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/#findComment-6995087
Del på andre sider

Uf, det er så ilel det her, Litenspire. Det er så urettferdig -- ikke bare skal man slite med å ha mistet, men det følger så mye rot med mens og syklus etterpå. Jeg har mistet to ganger men har valgt piller (medisinsk abort) i begge tilfeller. Etter første blødde jeg i 2 1/2 uke og ble gravid umiddelbart etterpå. Jeg også fikk så mange uliek råd om hvor lenge en skulle vente, så jeg valgte da å la stå til og stole på at kroppen ble gravid når den var klar. Det ble jeg da med en gang. Mistet dessverre også den spire etter 9 uker, men har fått legelige forsikringer om at det ikke hadde noen sammenheng med at jeg ble gravid så kort tid etter aborten. Etter den andre SAen blødde jeg i nesten 5 uker! Deretter stopp og så kom første mens 2 1/2 uke etterpå. Den var meget kraftig og varte 9 dager. Deretter har det vært 3 uker med små-drypp og nå skulle jeg hatt mens i går men ingen tegn til tante ennå. Har også slutte å små-blø den siste uken.

Ja, det var min "historie". Da får du se om du kan bruke noe av det som svar på dine spørsmål. jeg er bare så lei av å slite med ettervirkninger etter SAen -- det er jo snart 3 måneder siden! Jeg vil liksom bare ha en normal syklus igjen, med vanlig mens.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/#findComment-6995312
Del på andre sider

Trist å lese at du mistet!

Har ikke så mange svar, er uerfaren jeg også, men hadde selv en utskrapning (MA uke 9) for 5,5 uker siden. Blødde veldig lite, men gyn sa det var helt ok, de hadde jo tatt UTskrapning (selv om noen KAN blø opptil 2 uker). Selv har jeg aldri tempet, men grav.test etter 17 dager (da jeg kjente at jeg hadde eggløsning) var negativ. Ble gravid og og blør nå (1 uke etter ikm), men vet at svært mange ikke hadde oppdaget graviditeten, bare trodd TR var forsinket.

Men siden det begge gangene skjedde rett etter at jeg hadde jobbet mange netter, skal jeg prate med legen om dette (her er jo iallfall forskninga klar, øker sjansene for abort med 50%). Vet ikke om det finnes en statistikk ang. det å vente/ikke vente, men mange eksempler viser jo at det kan gå bra med en gang. (en trøst for utålmodige meg som tar sjansen på at naturen vet hva den gjør) Hadde kanskje ventet hvis jeg var yngre og hadde lengre tid på meg.

Ønsker deg mange, mange lykkeønskninger for en ny og fullgått graviditet! (jeg slår forresten gjerne følge med deg)

Trøsteklem fra en som også tørker tårer!

Gull-ønske (Jakul)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/#findComment-6995555
Del på andre sider

Ja forvirrende er det, men jeg føler jeg har fått greie svar av mine leger.

Jeg hadde en MA i august.Etter utskrapning blødde jeg først i to dager, så tre dager uten blødning, for så å blø i ca to dager igjen. Mensen kom på dagen 4 uker etter utskrapn.

Etter SA for to-tre uker siden blødde jeg i åtte dager, som kraftig menstruasjon. Men da var jeg ikke til utskrapning. Jeg føler at blødningen var mindre etter at jeg hadde MA`en med utskrapning.

Både min lege og den unge legen jeg hadde på sykehuset, sa at det var bare å sette igang med prøvinga etter at blødning hadde gitt seg. Som legen min sa:"Spør du de gamle legene på sykehuset så vil de nok at det skal gå både vinter og vår før dere prøver igjen. Men ikke hør på dem, sett igang straks dere føler at dere er klare igjen for det."

Dette er det jeg har erfart. Eggløsningstester har jeg ingen erfaring med. Men det jeg føler er viktig nå, er å være klar i psyken. Så derfor sitter jeg å vurderer om vi skal vente en måned, rett og slett fordi jeg er redd for åssen jeg vil reagere dersom jeg blir gravid med en gang, og det ender med abort igjen.....

Ikke lett dette her....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/#findComment-6996270
Del på andre sider

Det var utrolig leit!

Jeg har tidligere hatt 2 SAer, og fikk det samme rådet. "Vent minst 2-3 måneder" osv osv. Men veslesnuppa vår ble unnfanget 2 uker etter at jeg var ferdig med å blø etter den siste gangen, hun :-)

Gynekologen jeg var hos og tok ut spiral for 2 uker siden var utrolig grei (jeg lurte jo på det meste, da...). Hun sa: "De fleste SAer skjer fordi det er noe galt med spiren, ikke fordi det er noe galt med deg. Derfor er det bare å gå på igjen når du føler deg klar."

Lykkeønskninger fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/#findComment-6999238
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som du vet mistet mange ganger,og eneste rådet jeg har fått er vent til blødningene gir seg og prøv igjen om du føler deg klar for det.

Jeg har hatt noe ustabile sykluser pga alle sa,variert fra 33 til

24 dager nå sist pp,El kan komme både tidlig og sent etter en sa,

er ingen standaroppskrift,den kan også utebli en pp.

Lykke til,prøv igjen når du føler deg klar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/#findComment-7007622
Del på andre sider

Uff, det var trist å høre at du har mistet litenspire. Føler med deg, og sender over en stor trøsteklem. Vet jo hvordan du har det nå, og kjenner godt utålmodigheten etter å finne ut av ting slik at en kan komme i gang med prøvingen igjen.

Hos meg var det også bare et par dager med blødning etter utskrapning, og etter det kun litt spor av og til. Og så etter litt over 6 uker så kom mensen tilbake igjen, og da følte jeg at ting var i gjenge igjen sånn rent hormonelt. Men syklusen var ganske ustabil i flere måneder etterpå, og det varierte hvor mange dager jeg hadde i mellom hver mens. Men, nå var jo jeg kommet ganske langt da jeg mistet, så det kan jo ha noe med det å gjøre også.

Jeg ble rådet til å vente 2-3 mens, men det var like mye pga det psykiske sa gynekologen. Uansett mente hun at det var lurt å vente 1 mens, da slimhinnene da fikk tid til å reparere seg og evt. rester hadde da kommet ut med mens. Men, så har jeg og hørt flere som har blitt gravide men en gang igjen, og det har også gått bra. Så her tror jeg bare en må følge magefølelsen, og gjøre det som en føler er rett for seg. Vi valgte å vente en mens.

Uansett, lykke til med nye forsøk litenspire. Skal krysse fingrene for at alt går bra med deg neste gang. XXXXXXXXXXXXXXX

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/#findComment-7012993
Del på andre sider

Tusen takk alle flotte jentene for at dere tar dere tid til å dele erfaringer med meg. Det er litt skremmende også å se hvor mange vi faktisk er som opplever dette, mange også mer enn en gang.

På den andre side gir det jo en slags trøst at man er "normal", og at det ikke trenger å være noe galt med meg.

Jeg skjønner jo at det ikke finnes fasit svar, og det er derfor fint å kunne lese hvordan det kan utarte seg for andre.

Jeg kommer nok til å prøve igjen, men vet ikke helt når, jeg blir vel revet med på et tidspunkt, og da er det vel ingen vei tilbake..hehe

Ser liksom ikke for meg at vi skal begynne med prevensjon heller, så det får vel skje det som skjer...

Glad denne siden finnes, dere har vært til stor hjelp og trøst den siste uka...

Stor go klem fra en noenlunde stabil og snart optimistisk

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6993076-aaarghva-n%C3%A5/#findComment-7034378
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...