Gå til innhold

Når på døgnet kan man teste for EL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått med meg at morgenurin er bra, og at det visstnok skal være mist 4 timer siden sist man tissa. Men det går aldri 4 timer mellom hver gang for meg! De siste nettene (etter at jeg begynte å EL teste) har jeg våknet rundt klokka 3 om natta og måttet gå på do før jeg får sove igjen. Og når jeg står opp i 6 - tia er det no way jeg kan holde meg en time til! Er hele el-testinga bortkasta da? Eller rekker hormonnivået i urin å stige selv om jeg har verdens minste blære? Jeg drikker jo ikke noe på natta...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja - overskrifta ble litt teit da, men...

Skrevet

Neeeiiiii.- testing av EL er ikke morgen urinen.

Det er kun graviditets testene det. Tester du EL med morgen urin kan du få falsk positiv. Fordi hormonet det testes for har man små mengder av i urinen hele syklusen.

Skrevet

oj!

Det visste jeg ikke!

Har ikke fått positiv til nå da, hehe, begynte litt tidlig for jeg er litt gira i min 1 pp. Teste om kvelden i stedet da? Skal jeg prøve å holde meg så lenge som mulig/drikke lite på forhånd eller noen andre triks?

Har en sånn digital sak, dyr som bare det- Skulle tro de kunne koste på seg en linje og to om det i bruksanvisningen? Eller mulig at jeg bare er helt tett og ikke fått det med meg?

hmmm

Skrevet

d stemmer at el tester IKKE skal taes med morgenurin

men jeg har lest motsatt grunn hehe

det jeg har lest er at d lh hormonet produseres om morgenen og utover dagen slik at tester en om morgenen så har en sannsynligvis ikke produsert nok til at d slår ut :P

hehe skal ikke være lett og forstå seg på d derr :P

Skrevet

ps du skal teste mellom kl 10.00 og 20.00 sier dem :)

Skrevet

Du kan teste hele døgnet , men ikke med første urin. Du trenger ike vente spesiellt lenge eller spare urin... Lurt og teste på samme tid de neste dagene.

Skrevet

ok, mia. Det visste jeg ikke. Står ikke det på mine. Men det er sikkert riktig.

Ikke lett med så mye forskjellig info gitt :-)

Skrevet

takk takk - hehe, hva skulle jeg gjort uten dere bim-berter?

Skrevet

hehe nei d er en jungel av info der ute

er ikke sikker jeg heller altså, var bare så snålt for jeg vet jeg har lest d

men d verserer jo litt feil info og innimellom all info, ikke greit og vite altid

men d spiller jo ingen rolle da

poenget er jo bare og ikke teste med morgen urin:)

Skrevet

Det var rart, på mine EL-tester sto det at mange finner det enklest å teste om morgenen, nettopp pga det med minst 4 timer siden sist man tisset + at det skal testes til samme tid hver dag.

De hadde vel ikke skrevet det hvis man helst IKKE skulle teste om morgenen vel?

Jeg fant for øvrig ingen EL denne måneden (CB digital), var hos legen i dag, og hun sa ikke noe om at jeg ikke burde ha gjort det om morgenen. Nå skal jeg ta blodprøve for hormonanalyse på dag 21 i denne mensperioden, så får de sjekket skikkelig om jeg har EL eller ei...

Håpehåpehåpe! Jeg vil ikke bruke EL-tester igjen - blir bare deppa av dem jo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...