Gå til innhold

Ikke alle soppturer er behagelig!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, lenge side jeg har vært her inne nå. Nå lurer jeg på om det er flere enn jeg som har erfaring med øka forekomst av sopp i underlivet under svangerskapet? Jeg holder på å bli toillåt! Har begynt å bruke Canesten - 4 dager nå, men ennå ser jeg lite resultater. Det har ikke vært mye sex i det siste, men når vi har, er det ingen positive erfaringer i etterkant - jeg slår sprekker som et sprøtt flatbrød. Er det noen med gode råd? Skriver under med anonym nå, muligens dette passer bedre inn under sex i svangerskap debatt-sidene, men dette handler ikke om hvorvidt jeg vil bli tatt bakfra, men å fungere uten smerter i hverdagen.

Fortsetter under...

Veldig vanlig med sopp. I tillegg til Canesten kan du prøve å sette deg nedpå en balje med salt i vannet, eller eddikk i vannet, eller grønnsåpe i vannet. Saltet er mildest, mens grønnsåpen er sterkest.

I tillegg er det diverse ting du kan spise drikke herunder eddikvann og youghurt (naturell). Youghurt kan også smøres på nedentil. Hvis du sprekker nedentil kan man bruke glidemiddel + det finnes sikkert hormonkremer å smøre på, men da må du ta kontakt med lege. Ellers spørr på apoteket, helsekost eller lege. Det er mange ting man kan gjøre. Lykke til!

Det er helt normalt med mer soppinfeksjon når man er gravid. Det har gått bra helt til nå med meg, men nå kom det altså i uke 25. Syns å huske at det var slik i de forrige sv.skapene også. For min del hjelper det med Canesten-salve. Ellers kan jo yoghurt hjelpe, og også å drikke mer appelsinjuice. Uansett viktig å få det helt bort med en gang det kommer, ellers kan du bli plaga med det flere ganger. Jeg holder mest til salva, den hjelper meg iallefall.

Annonse

Ja, stikkpille er reseptfritt.

De kommer i ulike pakkninger:

* 1 stikkpille (1 dose - veldig grei synes jeg)

* 6 stikkpiller (husker ikke hvor mange - men hvertfall flere, som du skal sette inn hver kveld til de er slutt - mildere doser)

* 1 stikkpille + krem (greit å kjøpe dersom du skal ha både krem og stikkpille).

Stikkpillen(e) settes så langt inn i sjeden du kan på kvelden. Når du er er gravid skal du ikke bruke plastapplikatoren som følger med i pakken. Du må sette inn stikkpillen med fingrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...