Collet :) Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Utrolig nok har jeg ikke hatt såre brystvorter før nå... Men nå river hun og sliter i de og etter en sykdomsperiode har det blitt laaangt mere amming er normalt. Var igrunnen inne i en avvenningsfase men.. Dte har blitt utsatt! Jeg er sår og hoven på brystvortene, og har fått et bittelite sår/blemme på hver av de, datteren har tom. en betennelse i tannkjøttet, og jeg er redd dette har smittet over på puppene mine.. Er det mulig selv om ikke det er i direkte kontakt?? Hvordan pleier jeg puppene best mulig? Prøvde å lufttørke i går, men synes det bare gjorde det værre. Hva er best å smøre med? Har brystvortekrem fra apoteket og calendulabalsam liggende..
Expat Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Ja, det er mulig at hun har smittet deg! Du må komme deg til legen og få medisiner før dette blir værre, ikke så greit å pumpe igjennom en bb ved 17mnd som ved 2uker! Det kan være at salve virker like bra som hel kur nå som det er så tidlig. Kanskje burde dere begge ta dyrkeprøve. Bruk store kompresser med kesam eller silt biola på puppen etter amming (også igjennom en antibiotikakur), det gir snille bakterier i puppen. Og unngå at noe klistrer på puppen, antar at du ikke lekker nå, bruk bare en kompress over, den kan du løsne med litt melk (din) eller vann når den skal av.
Collet :) Skrevet 7. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2006 Takk for svar! Har ringt legen nå, og hun skulle skrive ut noe til meg.. Fytti katta å vondt!! Datteren min har fått Imecillin til det i sin munn, og det virker allerede bedre der, men det er værre med meg..
Expat Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Fint at du får "medusin", du kommer til å merke veldig snarlig bedring hvis det er riktig medisin!
Collet :) Skrevet 7. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2006 Fikk Fucidin.... Erfaringer med det? Har Mykostatin liggende hjemme etter et soppangrep for noen mnd. siden, hadde kanskje trodd den hadde gjort nytten men.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Mycostatin virker på sopp, og Fucidin på bakterier. Er det en bakterieinfeksjon vil ikke et soppmiddel virke og omvendt...
Collet :) Skrevet 7. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 7. november 2006 Okei, takk for forklaringen! Ja, det er nok bakterier.. Smører og smører her, og håper det går over i en fei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå