Gå til innhold

holde hodet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en liten gutt på 7 uker, og han klarer ikke å holde hodet selv noe i det hele tatt..alle de andre babyene på barselgruppa mi holder hodet nesten selv og er like gamle..er det noen som vet om dette er normalt, eller bør han kunne det nå? han prøver litt, men det vingler bare fram og tilbake, og han har ikke kontroll..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er kommer helt an på ungen. noen er tidligere ute enn andre. men dere får trene litt hver dag slik at han blir sterk. min holdt hodet veldig godt oppe da han var 6 uker. da kunne han ligge lenge på magen med hodet oppe. men det er bare å trene det. ikke så lenge i gangen..da blir de bare sur. men ta små økter flere gang pr dag:)

Skrevet

kontoll på hodet får de ikke på en stund. husk at hode deres er fryktelig tungt. så det er ikke rart at de vingler :)

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er normalt, men tror nok det er veldig individuelt når de klarer å holde hodet. Det viktigste er vel å la de ligge litt på magen innimellom, så de får øvet seg litt. Men det kommer nok snart:) Hvis du er veldig bekymret, kan du jo henvende deg til helsesøster og be om henvisning til fysioterapeut.

Skrevet

hvis du vil..kan du få legge meg til msn...sånn at hvis du lurer på noe..og vil ha svar fort...så kan du pipe meg der..hvis du vil? så skal jeg hjelpe så godt jeg kan :)

Skrevet

han klarer å holde hodet litt oppe nå han ligger på magen..men det er mest når jeg holder han opp, og inntil meg at hanikke klarer det..vi får bare sette igang og trene..

Skrevet

ja det skal jeg gjøre..håper ikke han ahr noe galt med nakken eller noe..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...