*bebisjuk* Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Jeg hadde nå gledet meg sånn til å dra på ultralyd å få se ungen vår da å det ble en ren og skjær skuffelse. Jordmoren var av utenlandsk opprinnelse da å det var jo såvidt jeg forstod hva hun sa. Når hun skulle begynne se da så tøvde hun lenge for å få til å se noe særlig og hun forklarte det med at det var for at jeg var så tjukk å hadde for tykt fettlag sånn at det var vanskelig å få noe signal tilbake. At kanskje ungen lå litt gjemt eller noe det var ikke med i forklaringen i det heletatt. Bare å si noe sånt satte jo meg helt ut da. Da prøvde jeg å fortelle henne at jeg syntes det var litt rart for når jeg var ivei på utvendig ultralydundersøkelse i uke 13 så vi nå ungen veldig bra å da var nå ungen dobbelt så kort og mer til. Vi så nå til og med alle hjertekamrene. Da bare hånflirte hun av meg og sa at det mått være løgn for det fikk jeg ikke henne til å tro. Hun var skikkelig snerpete altså. Prøvde nå å holde meg hard jeg da, men jeg braste nå ut i gråt på slutten å gråt i flere timer etterpå. Der var nå dagen min ødelagt. Bare det å være så frekk og stå å påstå det at jeg lyger om noe sånt. Greit at jeg har litt pondus, men jeg har nå ikke lagt på meg noe siden uke 13, så skulle ikke tro at det utgjorde noe. Det endte nå med at jeg fikk en ny time da og jeg ringte til sykehuset igår å ba om å få ei ny jordmor til neste undersøkelse på grunn av det jeg har nevnt overfor. Vettu meg hva altså. Dette er nå tross alt en veldig stor dag for oss og få slengt noe sånn i trynet. Skulle nå nesten tro at de visste at de har med sårbare kvinner også, men den gang nei. Ikke hun ihvertfall. Er så forbannet at det halve kunne være nok. Beklager hvis det er mye feil her nå og litt uforståelig, men er bare så forbannet. Noen flere med lignende opplevelser?
Snufsa *født* Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 hadde ikkje d så ille, men endte å opp me ei snerpa da vi va på ul... men va "heldi" måtte på en ul uka etter for hadde hatt ont i magen, å fikk ei sikkeli koseli dama da, fikk bilde av nasen sikkeli arti bilde, ho berga virkli dagen... håpe du får ei kosliar neste gang...
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Herregud!!! Føler skikkelig med deg, makan til frekkhet!!! En ultralyd har en jo alltid store forventninger til- det burde hun ha visst!! Noen mennesker mangler rett å slett sosiale anntenner!!! Ble forbanna når jeg leste måten du ble behandla på - tror jeg seriøst hadde vurdert å levere inn en klage på henne!
Gjest Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Uff.. der er forferdelig når en tenker på hvor mye en gleder seg til en slik time. Bra du klaget. Selv var min ul ok. De var lavmælte og pratet mellom seg (de var 2) Vi måtte spørre flere ganger om alt var bra.. Jeg lå mer som en prøvekanin følte jeg.. Men bildene mine var klare og tydelige så jeg brydde meg ikke om det der og da.. De var hardhendte! det er det jeg husker best nå..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Skjønner ikke at det er mulig å være så frekk! Skjønner godt at du ble lei deg! Skal selv på ultralyd i desember og det siste jeg trenger da er spydigheter angående vekt. Man er jo veldig spent og derfor også sårbar, virker nesten som noen nyter å være ondskapsfull. Det å få deg til å føle deg som en løgner er rett og slett skammelig! Hvor var det du var på ul? Jeg skal på St. Olavs i Trondheim og håper på å treffe et litt hyggeligere menneske enn det spetakkelet du møtte! Lykke til med barnet!
*bebisjuk* Skrevet 7. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2006 Nei, vet du at jeg ble helt sjokkert jeg. Var ikke så vennlig at det gjorde noe nei. Det siste man trenger uansett når man er gravid og sårbar er nå å få tilslengt frekkheter og at man er en løgner liksom. Hun burde nå vite bedre synes nå jeg. Ringte og klaget på henne etterpå da, så jeg håper de tar det opp med vedkommende i håp om at andre slipper å få ødelagt dagen på den måten. Jeg var på kvinne og barn senteret på St. Olavs ja, så jeg håper inderlig at du også får et litt hyggeligere menneske på det som skal være en fantastisk opplevelse. Lykke til med svangerskapet til deg og dere andre også!!
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Fy f... da!!... Men ja, jeg har opplevd det, i forrige svangerskap.. Det såret noe forferdelig..!! Denne gangen har jeg tatt hele 5 ul og hver gang har de vært super-hyggelige.. Ul-jordmor har ekstra fett selv og det hjalp ..hihi.. OG.. jeg har fått med fine bilder hjem. Tok UTVENDIG i uke 12 og vi fikk sett alt kjempefint.. Stor trøsteklem til deg...
*bebisjuk* Skrevet 7. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 7. november 2006 Ja, det var helt forferdelig. Jeg tok jo også som sagt utvendig i uke 13 og da fikk jeg et kjempefint bilde med hjem og vi så kjempemye. Derfor syntes jeg det hele var så inderlig rart, men hun trodde nå ikke meg da så. Skulle ha tatt med bilde og angrer litt på at jeg ikke gjorde det egentlig. Takk for trøsteklemmen! Hjelper mye på med litt forståelse fra dere innpå her..tusen takk alle sammen!!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Dustedame!!! Det skal myyyye fett til for at det blir vanskelig å se skikkelig, altså! Uansett skal man som fagperson oppføre seg proft og det er langt unna oppførselen til denne dama. Skriv en klage! Du er sikkert ikke den første, og heller ikke den siste til å oppleve dette, så det kan gjøre stor forskjell for mange! Det kan godt hende de er klar over dette på sykehuset også, men uten formelle klager er det fryktelig vaskelig å gjøre noe med den det gjelder. Jobber selv som sykepleier, og har vært med på å oppfordre misfornøyde pasienter til å klage på en kollega som er helt forferdelig. Først da kan avdelingsleder få gjort noe skikkelig. Jeg klagde selv også, og det var vi flere om. Det endte sannsynligvis i en samtale (noe avdelingsleder ikke ville si direkte), og dama skjerpa seg (i alle fall for en stund ;o) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå