MammaDilla Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 Jeg føler meg skikkelig elendig. Har gått leeenge med smerter i høyre buk region. Nå går det fullstendig utover nattsøvnen, og jeg spiser paracett daglig fordi det er så ondt. Har vært til lege, men han mener det er lumbago smerter fra ryggen... I løpet av få dager ha håndleddene mine eksplodert, og blitt kjempe stiv. Anklene skriker når jeg går, og det stikker under ene foten når jeg tråkker på den. Og plutselig kan kvalmen komme kastende over meg. Blir kvalm, varm og svett om en an. Noen som opplever det samme og som har tips? Er 28+6.
MammaDilla Skrevet 7. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 7. november 2006 Og hvilepulsen min er på 110... har pleid å ligge på 84 nå som jeg er gravid..
Snupidupi Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 Æ syns du skal reng fødn... di tar dæ nok mye meir alvorlig å du bi nok kontrollert nøye... ta godt være på dæ og gullet i magen...
MammaDilla Skrevet 7. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. november 2006 hmm.. syns det høres så dramatisk ut. Har hørt at føden her i Bergen er litt sær på å ta i mot pasienter som ikke er henvist fra lege.. dersom det ikke er akkutt.. og det er nok ikke mitt tilfelle. Men kanskje jeg skal ringe legen å høre om han kan ta meg inn å sjekke meg en gang til.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Det der hørtes ikke bra ut...syntes legen din burde ta deg litt mer alvorlig enn som så...ring og få deg ny time...det ville jeg ha gjort...lykke til...håper du blir frisk..er ikke bra å være sååå elendig når du er gravid heller da...
MammaDilla Skrevet 7. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2006 Takk for svar. Er ikke så glad i å gå til lege, og venter alltid i det lengste.. Føler meg som en hypokonder når jeg sier til legen at jeg ikke er bra.. Han er veldig på dette med at man er gravid og ikke syk, og at sykemelding er absolutt siste utvei, og helst kun for en meget kort periode..
fikk prins 11.01.07 Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 skjønner hvordan det er ..legen min er også ganske vanskelig til tider, ,men jeg har vært sykemeldt 100% siden begynnelsen av september...pga skikkelig ille bekkenløsningsplager...har gått med krykker til nå..men fysioterapeuten min sa jeg skulle si til legen min at dersom ikke hun sykemeldte meg vill hun gjøre det..så da var det ingen utvei...godt det er noen som tar tak i ting iallefall...jeg hadde ikke klart jobben min i den tilstanden jeg har vært...du høres heller ikke ut til å være i stand til å jobbe nå...har intrykk av at man må være streng og stå på krava....vet det ikke er lett...men stå på du så går det nok din vei tenker jeg...
Minmai Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Hvis du ikke stoler på at legen din tar plagene dine alvorlig bør du ringe føden. Du skal ikke ta Paracet i dagesvis uten å vite hvorfor du har vondt. Det er litt underlig det der med at leger og andre sier man er gravid, og ikke syk. Men man er da ikke immun mot å bli syk under graviditeten, og mange av plagene man får er jo så ubehagelige at man ville blitt sykmeldt med en gang hvis man ikke var gravid. Lykke til.
MammaDilla Skrevet 7. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2006 Har under tvil fått time kl halv to. Så da får jeg se.. Jeg kjenner jo liv og tror igrunn ikke at den lille engelen min har det ondt,men hvis jeg selv ikke er bra så kan det jo på sikt påvirke foster også. TRakk for støtte og backup. Skal stå på mitt når jeg kommer til legen!!!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 Er også enig, du skal ikke knaske paracet for smerter på den måten. Kvalme er god grunn til å i det minste redusere på stillingsprosenten din. Tror kanskje du har høyt blodtrykk fordi du presser deg selv for mye? Jobber du 100%? Har du en jordmor du kan snakke med? Det er fullt lovlig å ringe helsestasjonen du tilhører og spørre om du kan få snakke med en jordmor da du er usikker på om legen din forstår helt hva du plages av. Husk jordmødre har mer peiling uansett! Dette er deres spesialfelt! De kan antakelig også henvise til føden. Ønsker deg lykke til. Husk legen er her for deg, ikke motsatt. Ikke la han slippe unna med "flås", det er du som er gravid, du er ikke syk men man har plager fordet! Høyt blodtrykk og kraftige magesmerter skal alltid sjekkes opp hyppig... Du er IKKE hypokonder fordet!
MammaDilla Skrevet 7. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2006 har vært hos legen min nå.. han lurte på om jeg ville få detbedre om jeg fikk en ul som eventuelt kunne bekrefte at det ikke er noe galt med meg eller barnet. Virker rett og slett som at han ikke tror på meg når jeg sier jeg er dårlig. Fikk en henvdnisning til en guinikolog som ikke har ledig time før om to og en halv uke. Så nå skal jeg altså gå i to og en halv uke til å ha ondt uten å vite hva det kommer av. Ang paracett forbruket så bare anbefalte han meg å ikke ta det... Er sykemeldt 50% og det går jo greit i seg selv, men når søvnen begrenser seg til max to timer om natten og jeg sliter med smerter blir det litt tøft allikevell.. Trøsten er at det bare er åtte uker til perm.. sukk
Gjest Skrevet 7. november 2006 #12 Skrevet 7. november 2006 Hvorfor tror alle leger at det MÅ være noe med graviditeten som gir smerter bare fordi man er gravid?? Har du feber? Kan jo faktisk være blindtarmbetennelse eller andre tilstander som man kan få selv om man ikke er gravid! Så jeg ville krevd å få en skikkelig utredning på sånne ting også, ikke bare henvisning til gynekolog hvis jeg var skikkelig dårlig! I alle fall blodprøver med infeksjonsparametere!
Abracadabra Skrevet 7. november 2006 #13 Skrevet 7. november 2006 UFF dette hørtes kjipt ut! Også så synd at du ikke får time da før om lenge? Jeg hadde også ondt i høyre side, "under" magetuten liksom, for et par mnd siden...og jeg bare gikk rett opp på KK og spurte om de kunne sjekke det. Måtte riktignok sitte der noen timer, men jeg ble undersøkt av både jordmor og lege med både lyd og bilde og fikk konstatert at alt var OK med meg og baby (hadde løftet masse tungt dagen før, og var redd jeg hadde overdrevet...!)... Det var da ikke på føden, men på observasjonspost for gravide. Kanskje du kan forsøke å ringe dem?? De var i hvert fall superhyggelige mot meg! For min del kom de frem til at det sannsynligvis var smerter ifm gammelt arrvev i buken, etter blindtarmen når jeg var barn - jeg hadde nemlig sammenvoksninger av bukvegg og tarm og slikt, og de mente det kunne være dette som "revnet" siden jeg var begynt å bli såpass stor i magen - deilig å tenke på, urk, men helt ufarlig. Jeg ønsker deg god bedring, det er ikke moro å gå og hangle slik, håper de finner ut av hva det er! Trøsteklem fra
MammaDilla Skrevet 7. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 7. november 2006 Har gitt F... i hele det offentlige nå. Har bestilt time hos Volvat og får slippe til på mandag. De skal undersøke meg og sende en tilstandsrapport til legen min hvis de finner noe. Hvis ikke de finner noe så er det vel bare lumbago smerter. Og dersom det er tilfelle at det skal gjøre så ondt så skal nok legen få sykemelde meg ja. Får være grenser for hvor mye man skal slite seg ut før fødselen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå