Anonym bruker Skrevet 7. november 2006 #1 Skrevet 7. november 2006 jeg gruer meg sånn til den kontrollen for da skal de vel ta vaksine? er det fælt å se at de stikker ungen, skriker de mye? jeg har ikke sprøyteskrekk eller noe, vil bare ikke se at ungen min har vondt. Hva gjorde dere? de stikker vel to-tre ganger?
Gjest Skrevet 7. november 2006 #2 Skrevet 7. november 2006 Hei. Jeg var også nervøs for den vaksineringen. Men det gikk kjempe bra : ) De får ett stikk i hvert lår. Den siste er den vondeste. Min reagerte ikke noe på den første sprøyten men gråt litt akkurat når hs presset inn væsken i sprøyte nr. 2. Samme på 5 mnd. vaksineringen. Men gutten min har både tatt blodprøver og stikk i fingeren og da lo han begge gangene. Er nok verre for mor enn for disse små: )
Gjest Skrevet 7. november 2006 #3 Skrevet 7. november 2006 hvi h*n skal ha hjernehinnebetennelses vasinen blir det 2 stikk ja. Skrek fælt han her,men gikk fort over da,var nok værst for ho mor=P
newdawn Skrevet 7. november 2006 #4 Skrevet 7. november 2006 Er nok verst for mamma ja. hun skreik litt i det de stakk bare.
Gla-mor Skrevet 7. november 2006 #5 Skrevet 7. november 2006 Gruet meg fælt, men det gikk veldig bra. Babyen skrek bare når sprøyta ble stukket inn og vaksinen sprøytet inn. Men jeg løftet han opp og trøstet (som om han hadde slått seg), og da gikk det over med en gang. Så et stikk til, trøst og byssing. Han pratet i vei og smilte som før etterpå.
Mikroline Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 Det gikk veldig fint med lillegutt. Han skrek litt ved hvert stikk, men skriker verre når han er sulten og mor er treig med å få fram puppen:) Han hadde ingen problemer etterpå heller, og var blid og fornøyd resten av dagen.
Gjest Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 pass på å amme masse like før sprøytestikke, gjerne inne på kontoret til helsesøster. De blir litt bedøvd av masse mat i magen. ps min pode fikk litt feber på kvelden etter spøyten så ha litt stikkpiller liggende hjemme i tillfelle.
mozart Skrevet 8. november 2006 #8 Skrevet 8. november 2006 Ungen min gråt veldig mye, men det går fort over, spesielt hvis de har en leke som hun kan leke med - da glemmer hun fort smerten. Prøv å se litt morsomt på det: en liten klump som skal ta vaksine!!! Aner fred å ingen fare - og plutselig!!! AUUUU!!! Hva skjedde??? Jeg filmet faktisk da ungen min fikk 3 stikk. Og hver gang jeg ser på den syns jeg at hun bare er såååå søt, og må bare smile og le.
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 8. november 2006 #9 Skrevet 8. november 2006 Jeg fikk ei dame på HS til å holde han da han fikk de første sprøytene. Neste gang klarte jeg det selv:) Etter det har alt gått flott. Skriker litt, men det går fort over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå